Premieră: noul Peugeot 308 SW se prezintă cu o motorizare plug-in hybrid

22 Iunie 2021, 12:11
Denis Godorozea
Peugeot completează gama compactei 308 de generaţie nouă cu break-ul SW, inclusiv cu motorizarea de top de tip plug-in hybrid. Diferenţele stilistice dintre hatch şi break sunt minime şi se rezumă la partea posterioară, unde SW are blocuri optice revizuite şi o uşă de dimensiuni mai mari. În raport cu predecesorul, însă, noul 308 SW are o siluetă mai dinamică asemănătoare unui shooting brake.
Silueta mai dinamică dictează, însă, restricţii la capitolul dimensiuni, astfel încât noul 308 SW nu promite prea multe îmbunătăţiri practice în raport cu predecesorul. Ampatamentul break-ului constituie acum 2,732 mm, fiind identic cu cel al hatch-ului, iar în lungime varianta SW este cu doar 55 mm (până la 4,636 mm) mai lungă decât versiunea obişnuită 308.
Habitaclul break-ului este identic cu cel al hatch-ului, 308 SW fiind echipat standard cu echipamente generoase având inclusă şi arhitectura i-Cockpit. Date fiind dimensiunile aproape neschimbate în raport cu predecesorul, Peugeot 308 SW oferă acum chiar mai puţin spaţiu pentru bagaje în compartimentul posterior — 608 litri în mod normal (minus 2 litri comparativ cu generaţia precedentă).
Bancheta spate poate fi rabatată în proporţie de 40:20:40, iar astfel volumul util poate fi mărit până la 1,634 litri (cu 26 litri mai puţin decât anterior). De menţionat, că în cazul motorizării plug-in hybrid, care este înzestrată cu baterii în podeaua portbagajului, volumul util este şi mai mic de atât, respectiv 548 litri în mod normal şi până la 1,574 litri cu bancheta spate rabatată.
În schimb, ca şi în cazul hatch-ului, gama motorizărilor pentru 308 SW este mai generoasă ca niciodată. Pentru versiunile de bază sunt prevăzute unităţi pe benzină, toate turbo de 1.2 litri şi cu 3 cilindri, din seria PureTech, cu puteri cuprinse între 110 şi 130 CP. Va exista chiar şi o variantă turbodiesel, cu unitatea de 1.5 litri şi cu 4 cilindri sub capotă. Aceasta dezvoltă 130 CP. Standard toate motoarele se cuplează la cutia manuală cu 6 trepte, iar pentru versiunile mai puternice este disponibilă şi cutia automată Aisin cu 8 trepte.
Cumpărătorii vor putea alege dintre două versiuni de tip plug-in hybrid, respectiv cu 180 CP sau 225 CP la activ. Ambele au sub capotă benzinarul turbo de 1.6 litri şi câte un motor electric integrat în cutia automată Aisin cu 8 rapoarte. Indiferent de opţiunea selectată, cuplul maxim constituie 360 Nm, iar bateria situată în podeaua portbagajului are o capacitate de 12.4 kWh şi promite până la 60 km de autonomie electrică.
Livrările break-urilor Peugeot 308 SW vor demara abia în prima jumătate a anului viitor, or până atunci, în toamna acestui an, hatch-urile clasice 308 abia vor marca debutul comercial în toamna acestui an. Preţurile vor fi anunţate mai aproape de startul vânzărilor.
0
1,217
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!