Cândva era cel mai inovativ sedan din lume: un impecabil Audi A8 de primă generaţie, se vinde cu garanţie în Germania

16 Iulie 2021, 20:38
Ilie Toma
Adeseori vorbim de Mercedes-Benz S-Class W140 şi BMW Seria 7 E38, şi de exemplare ale acestor modele vândute deja ca maşini de colecţie. Dar în aceeaşi perioadă alături de ele exista şi Audi A8 în prima sa generaţie, lansat atunci când Audi a decis să concureze direct cu cele două mărci şi-n segmentul cel mai superior. Şi pentru că abia îşi făcea intrarea într-o lume nouă, Audi a trebuit să muncească şi să inoveze mult mai mult decât concurenţii săi, ca să-şi facă loc şi să se impună.
Noi, pe aici prin sud-estul Europei, ţinem minte modelul ăsta mai mult ca model la mâna a doua. Dar adevărul e că la vremea lansării sale, acest Audi A8 părea o navă cosmică a viitorului, la nivelul tehnologiilor pe care aducea în acest segment, alegând să lupte cu progresul prin tehnologie şi făcându-i pe concurenţii săi să pară aşa, nişte conservatori prea tradiţionalişti.
În anul lansării sale, în 1994, acest Audi A8 de primă generaţie era construit în întregime din aluminiu! Era vorba de o platformă absolut nouă, numită Audi Space Frame, care i-a năucit pe toţi ceilalţi şi i-a făcut să zică că, cel mai probabil, aluminiul e o mare bătaie de cap în producţia de serie şi se va lăsa cu multe probleme după aia. Dar n-a fost aşa. Audi a demonstrat că a putut stăpâni aluminiul primul dintre cei trei şi a arătat lumii întregi beneficiile unei constucţii uşoare pe o limuzină atât de mare.
Greutatea mai uşoară a fost un pas bine calculat, care i-a permis lui Audi să mai revoluţioneze o dată lumea cu tracţiunea sa integrală quattro. Până atunci, nimeni nu producea limuzine luxoase cu tracţiune integrală. Audi a făcut-o, însă, cu acest Audi A8, iar cum toată lumea deja ştia de gloria sistemului quattro, asta i-a redat imediat lui A8 un statut şi mai impunător. Mercedes-Benz a lansat sistemul 4MATIC abia pe S-Class W220, în 2003. BMW a lansat tracţiunea integrală xDrive pentru Seria 7 abia pe generaţia F01. Aşa că Audi A8 a avut mult timp pentru a profita de poziţia sa unică şi a-şi câştiga admiraţia!
Iar despre Audi A8 cu tracţiune quattro chiar în prima sa generaţie au început a circula legende despre cât de manevrabil şi fantastic e! Fiind mai uşor şi având tracţiune integrală permanentă, maşina avea de luptat cu forţa centrifuge mai mici, pe care le gestiona uşor cu sistemul quattro. Acest Audi A8 era ca o navă spaţială, pe care o descopereai abia când urcai la volan şi-l conduceai.
Tocmai aceste inovaţii, alături de o mulţime de alte mici detalii şi soluţii inteligente, au făcut din prima generaţie Audi A8 cel mai inovativ sedan al vremurilor sale. Pur şi simplu nu exista nimic altceva atât de consistent şi îndrăzneţ, având toate aceste calităţi. Fireşte, asta n-a însemnat că Audi A8 i-a detronat pe Mercedes şi BMW la vânzări — nici nu avea cum să fie aşa de la prima generaţie. Dar scopul a fost atins. Iar Audi A8 de primă generaţie devine în zilele noastre un model tot mai preţuit şi tot mai căutat de colecţionarii care ştiu că în 5-10 ani exemplarele bune vor fi la şi mai mare căutare.
Unul din motive e că s-au produs mult mai puţine exemplare decât S-Class sau Seria 7. În toată cariera de 8 ani a modelului, Audi A8 s-a produs în 105,092 exemplare, dacă punem toate versiunile şi toate motorizările la un loc. Pentru comparaţie, de exemplu, Mercedes-Benz S-Class W140 s-a produs în peste 406 mii unităţi!

Aşa că achiziţia unui Audi A8 de primă generaţie, într-o stare impecabilă, e unul din cele mai interesante lucruri pe care le poţi face dacă vrei să devii colecţionar cu bătaie lungă la investiţie. Şi, apropo, pentru că s-au produs mult mai puţine, dar şi pentru că au fost atât de savuroase în condus, azi apar mult mai rar în lume exemplare care să aibă cifre de parcurs mai mici.
Însă nouă ne-a atras atenţia un asemenea exemplar, scos la vânzare în Germania. E un Audi A8 4.2 quattro, deci, cu excepţia puţinilor ani când s-a produs unitatea W12, se poate spune cu certitudine că e cel mai savuros motor de pe acest Audi A8. E un V8 şi scoate 300 CP, acceleraţia de la 0 la 100 km/h fiind de 6.5 secunde! În 1995, când a fost produs acest exemplar, asta însemna o rachetă, or, la Mercedes-Benz doar versiunea S600 avea un dinamism comparabil, V8-urile fiind simţitor mai lente.
Mai mult ca atât, maşina asta a fost comandată iniţial cu pachetul sport, ceea ce însemna o suspensie şi mai manevrabilă, dar şi scaune sport la interior, precum şi jante de 18 ţoli. Asemenea picanterii la concurenţi erau oferite doar de atelierele de tuning!
Maşina are scaune cu memorie, tapiserie de piele, dar şi un sistem audio de top de origine BOSE. Luminile erau de asemenea de top, opţionale, cu xenon, iar la interior există şi o cotieră cu telefon. Ba chiar proprietarul ei i-a mai comandat un set de jante de 20 de ţoli.
Maşina a fost în proprietate unei familii germane din 1995 până în 2017, beneficiind de două privilegii importante — o mentenanţă corectă, cu păstrarea completă a istoriei, şi privilegiul de a fi exploatată mai lejer, cu mai puţini kilometri parcurşi. Are doar 84 mii km azi pe bord, şi un teanc de acte şi invoice-uri care să certifice asta. Singurul moment nefast din istoria sa au fost zgârieturile de pe uşile din partea dreaptă, motiv din care ele au fost revopsite la Audi, cu un invoice corespunzător de 1,100 euro, păstrat în arhiva de documente. În 2017 maşina a fost vândută actualului proprietar, având atunci 75 mii km pe bord. Noul proprietar a continuat s-o preţuiască, însă, ca pe o bijuterie, parcurgând în 3 ani doar încă 9 mii km!
Şi acum ea se vinde din nou, într-o stare de bijuterie impecabilă, aşa cum nu prea mai vezi. Şi paradoxul e că, neavând încă 30 de ani împliniţi de la lansarea modelului, în Germania ea nu e clasificată încă drept vehicul istoric, iar asta îi face preţul şi mai atractiv, de fapt. Mai sunt doar 3 ani până va deveni oficial gata de a fi tratată ca maşină de colecţie, de asta spuneam că e o investiţie sigură să cumperi un asemenea model acum, cât preţurile sunt relativ accesibile. Cât crezi că poate costa acest superb Audi A8 în Germania?
Ei bine, costă cât cea mai pustiu echipată Skoda Octavia nouă în Moldova, iar în România Octavia costă, de fapt, mult mai mult decât acest Audi A8. Preţul e de 17,900 euro, iar compania care-l vinde e atât de sigură de starea ei impecabilă, încât, pentru un suprapreţ simbolic, e gata să ofere şi o garanţie completă, exact ca la un automobil nou!
0
1,820
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!