S-Class-ul de la sfârşitul anilor 90, cu motor V8 şi parcurs infim: un superb Mercedes S 500 W220, scos la vânzare în Germania

24 Septembrie 2021, 20:38
Ilie Toma
Mercedes-Benz S-Class din generaţia W220 este poate cel mai controversat S-Class din câte au existat în secolul trecut. În Germania el a fost adorat ca şi design, pentru că unii criticaseră formele pătrăţoase şi opulente ale lui W140. Dar în multe ale părţi ale lumii, W220 fusese văzut ca o coborâre ierarhică şi inginerească faţă de gloriosul W140. Statisticile primilor ani de producţie confirmau faptul că existau probleme serioase de fiabilitate, care au fost ulterior rezolvate, în mare măsură, de ingineri. Dar toate astea l-au făcut pe W220 să nu mai primească niciodată gloria de care s-a bucurat W140 sau W126 de dinaintea sa. Cel puţin până acum.
Şi totuşi, mulţi dintre cei care au avut vreodată un W220 sau au condus cel puţin unul, au rămas cu impresia că era o maşină magnifică. Lansat în anul 1998, acest S-Class venea să ducă Mercedes într-o nouă eră, într-un nou mileniu, şi făcea uz de mult mai multe atribute sofisticate, de la chestiuţe electronice până la suspensie pneumatică, dirijată electronic.
Maşina asta e tocmai una din primele produse, fiind asamblată chiar în anul 1998 şi livrată în luna decembrie a aceluiaşi an. E un Mercedes S 500, ceea ce înseamnă că sub capotă e amplasat renumitul motor V8 cu numele de cod M113, de 5.0 litri şi 306 CP, cuplat la o cutie automată cu 5 trepte.
Maşina a fost comandată cu jante AMG de 18 ţoli, or, în acei ani divizia AMG era deja una care aparţinea în mod oficial celor de la Mercedes-Benz, iar accesoriile AMG deveniseră atribute dorite de clienţii mai generoşi. Culoarea exterioară e un albastru închis, metalizat, iar la interior habitaclul e unul de culoare bej, burduşit cu dotări luxoase.
Paradoxul e că acest exemplar, scos acum la vânzare în Germania, are doar 76,000 km parcurşi în cei 23 de ani de exploatare a sa!
Explicaţia e una menţionată cândva şi în cazul altor vehicule — Mercedesul ăsta a fost comandat şi cumpărat în Japonia în acel an 1998, iar insistenţa cumpărătorului său de a-l avea cu volan pe stânga a rezultat în acele restricţii impuse pentru asemenea vehicule din partea autorităţilor japoneze, de a fi conduse cu o limită strictă de kilometri parcurşi anual şi doar pe timp de zi şi vizibilitate bună, din motive de siguranţă. Iar vizibilitate bună înseamnă condiţii meteo bune, fapt care a impus aceste maşini să fie păstrate mai bine în timp decât multe ale modele similare, cumpărate normal, cu volan pe dreapta în Japonia. Acestea erau nişte excepţii, la modă mai ales între japonezii înstăriţi, care-şi cumpărau asemenea vehicule mai mult pentru colecţie.
Dar, pentru cumpărătorul de azi, la 23 de ani distanţă, toate aceste mofturi ale japonezilor înseamnă o oportunitate. Una preţioasă, de a avea azi în faţă un ditamai Mercedes-Benz S-Class din 1998, cu doar 76,000 km pe bord, care a fost deja importat în Germania, are toate actele UE în regulă şi este gata de a fi înmatriculat în oricare ţară UE sau în afara UE, dacă se va găsi vreun cumpărător mai excentric.
Starea estetică e una foarte bună, mai ales la exterior. La interior pielea bej are urme de uzură şi mai degrabă ar necesitata o curăţate din aia profundă, care i-ar readuce prospeţimea nouă. În rest, toate elementele din habitaclu sunt pur şi simplu într-o condiţie superbă, de la inserţii de lemn până la butoane, material velur în partea inferioară sau orice alte mici detalii.
Maşina asta musteşte şi azi a lux desăvârşit, chiar dacă are 23 de ani. Mai ales dacă ai visat vreodată la ea, s-ar putea să vrei să urci la bord şi să nu mai pleci decât cu un contract de cumpărare semnat.
La fel de bună ar fi şi starea sa tehnică, de la motor şi suspensie, până la starea caroseriei. Cum zic germanii care au importat-o, absolut totul funcţionează în ea ca şi cum ar fi prima sa zi de exploatare şi nimic nu-ţi va lăsa o impresie amară ca ceva n-a fost arătat, spus sau cunoscut până la urmă.
Şi acum, ţine-te bine, să nu te ia cu ameţeală când vei auzi preţul acestui Mercedes-Benz S-Class cu parcurs infim, în versiune S 500! Cât crezi că poate costa într-o asemenea stare? Cincizeci de mii poate? Poate 30, poate 25 mii? Parcă ar fi un preţ justificat, nu-i aşa? Sau poate mai mult? Nu, nici una din cifre nu e nici măcar aproape de preţul efectiv, cerut pe acest Mercedes S-Class.
Costă doar 10,900 euro. Da, atâta se cere pe el cu toate actele de import deja perfectate în UE. E incredibil, pur şi simplu, iar explicaţia e cea pe care o menţionam mai sus — W220 încă nu are gloria aia notorie, ca şi W140, care să-l facă să aibă preţuri uriaşe, până şi-n asemenea cazuri, cu parcurs infim şi stare excepţională. Deci, japonezul a vândut maşina asta pe bani mărunţi germanilor, ca o oarecare altă maşină din anul 1998, iar preţul de azi e format practic din costuri de transport, taxe de import în UE şi lucrări de împrospătare estetică a maşinii, plus, fireşte un profit pe care şi l-a pus compania germană deasupra. Şi dacă toate astea împreună fac ca maşina să aibă un preţ final de nici 11 mii euro, atunci nu ne rămâne a spune decât că această maşina e una din cele mai uluitoare ca raport de preţ faţă de ceea ce înseamnă ea, din tot ce am mai publicat în ultima vreme! E pur şi simplu o descoperire!
0
3,281
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!