Hertz a plasat o comandă de 100 mii de exemplare Tesla Model 3, pentru închirieri auto, iar Elon Musk spune că nu a oferit nici o reducere

27 Octombrie 2021, 10:53
Ilie Toma
Acum câteva zile vorbeam într-un articol special despre o poveste frumoasă în care o companie de închirieri auto, Sixt, a comandat în anul 1983 tocmai 500 de exemplare Mercedes 190E de la Brabus, afacere care a însemnat un salt major pentru Brabus şi care a fost încheiată după ce Hertz încheiase mai devreme un parteneriat pentru achiziţia de Ford Mustang-uri. Ei bine, iată că acum istoria se repetă la parametri moderni şi la scară mai largă, Hertz anunţând că a plasat o comandă pentru 100 mii de automobile electrice Tesla Model 3, pe care urmează să le primească anul viitor.
Anunţul înseamnă şi cea mai mare comandă făcută vreodată pentru maşini electrice şi a propulsat ieri acţiunile Tesla să crească într-atât de mult, încât compania a depăşit valoarea de 1 trilion de dolari. Elon Musk a ieşit cu câteva comentarii, declarând că nu vede un motiv pentru această creştere, or, Tesla nu are probleme cu cererea, singura dificultate fiind cea de sporire tot mai mare a producţiei. Totuşi, Elon Musk a ţinut să facă o precizare importantă, declarând că nu a oferit nici o reducere celor de la Hertz pentru maşinile cumpărate, chiar dacă e vorba de o tranzacţie de 100 de mii de maşini, iar automobilele au fost vândute cu exact acelaşi preţ cu care sunt vândute clienţilor.
Şi lipsa reducerilor e o premieră pentru asemenea vânzări către companii de închirieri auto, or, acestea de obicei presează producătorii să le vândă aproape la zero profit maşinile, mizând pe partide mari comandate, iar ulterior, după ce le folosesc la închirieri, ajung să le vândă cu aproape acelaşi preţ efectiv cu care le-au cumpărat la preţ redus. Elon Musk, însă, are o repulsie totală faţă de sistemele vechi de vânzări auto, cu reduceri negociate ca la bazar şi în general cu prezenţa dealerilor în ecuaţia vânzării, tocmai de asta, le-a vândut maşinile cu exact acelaşi preţ, într-un gest ce vrea să demonstreze şi respect faţă de consumatorul final care cumpără o singură maşină. Şi dat fiind faptul că Hertz a anunţat că tranzacţia a fost 4.2 miliarde de dolari, iar preţul lui Tesla Model 3 era până acum câteva zile de 42,000 dolari în SUA, matematica iese perfect, iar cele spuse de Elon Musk se adeveresc întru totul. Se pare că Hertz a avut nevoie la fel de mult de acest boost de imagine, or, în 2020 compania a trecut printr-un faliment, fiind apoi salvată de noi investitori, care au acum planuri de a o repune în forţă pe trend de creştere.
0
19,460
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!