Maşina care a mers doar de la showroom până la casa proprietarului: o Honda CRX din 1990, cu doar 17 km la bord, scoasă la vânzare în Portugalia

5 Octombrie 2021, 20:33
Ilie Toma
Imaginează-ţi cum ar fi să-ţi cumperi o maşină nouă, să o preiei din showroom, să o conduci până acasă, să o pui în garaj şi să o laşi acolo pentru 31 de ani, fără a o mai scoate niciodată. Anume asta s-a întâmplat cu această Honda CRX din 1990 din Lisabona, care e scoasă azi la vânzare în stare de nou, cu doar 17 km pe odometrul său, atât cât a măsurat distanţa de la showroom-ul Honda până la casa proprietarului său, în singura călătorie din viaţa sa!
Honda CRX era modelul care trebuia să aducă spiritul sportivităţii accesibile şi moderne fanilor Honda, mai ales în Europa şi în SUA. Modelele europene şi cele americane se distingeau şi la suspensie, şi la lista de motoare, ba chiar şi la numărul de locuri în unii ani, dar ceea ce avem noi aici e o versiune europeană, aşa că vom vorbi despre ea. Fiind un exemplar produs în 1990, e versiunea facelift a primei generaţii, numită de mulţi drept a doua generaţie. Şi, la drept vorbind, chiar dacă designul pare un facelift, la nivel tehnic schimbările au fost demne de o nouă generaţie.
Atunci când a apărut, în anul 1987, această Honda CRX avea suspensie multilink cu patru braţe pe puntea spate, oferind o ţinută de drum impecabilă la centrul său jos de greutate. Şi când te gândeşti că în zilele noastre şi SUV-urile vin cu bară de torsiune!
Această Honda CRX era despre plăcerea jovială în condus, chiar şi cu putere moderată, după parametrii de azi. Însă senzaţiile din volan, agilitatea maşinii, iuţimea ei şi forma tinerească a caroseriei, au făcut-o să-şi atingă scopul de a cuceri noi fani tineri pentru Honda şi de a rămâne în istorie ca o legendă, mai ales în formula acestei generaţii!
Iar portughezul care şi-a cumpărat maşina asta în 1990 a optat pentru unul din cele mai puternice motoare, de 1.6 litri, cu numele de cod D16A9, care livrează 129 CP. Maşina avea frâne pe discuri pe toate roţile şi beneficia şi de o cutie manuală cu 5 trepte.
Portughezul a ales-o într-o dotare generoasă, cu scaune sport cu susţinere laterală fermă, rare la acea vreme. Maşina avea şi aer condiţionat, şi acţionare electrică a geamurilor şi oglinzilor. Şi pur şi simplu are acea ambianţă magică, neatinsă, a maşinilor alea legendare din anii 90, construite să reziste o viaţă.
Dar omul ăsta din Lisabona a vrut să o ţină altfel o întreagă viaţă. Nu gonind-o, ci păstrând-o ca pe o bijuterie. Nu ştim de ce anume a ales să facă asta, dar ştim că a fost o intenţie din start, or, chiar din primele zile maşina a fost urcată pe suporturi speciale de protecţie, cu roţile în aer, combustibilul a fost drenat din rezervor, iar întreaga maşină a fost tratată cu lichid de lubrifiere, pentru a se păstra excelent în timp. Şi apoi, la clima pe care o are Portugalia, asta nu e foarte dificil. Cert e că singura călătorie pe propriile roţi a acestei maşini a avut loc la 24 august 1990, în ziua în care maşina a fost preluată din showroom!
De curând, proprietarul a decis să o vândă, aşa că i-a făcut toate operaţiune necesare de reanimare şi curăţare. Iar Honda sa CRX arată din nou ca una absolut nouă. Şi anume în condiţia asta a şi fost scoasă la vânzare, cu 17 km la bordul său.
Iar vânzătorul său încă nici n-a anunţat preţul. Zice că ar discuta în privat cu cei interesaţi, pentru că încă nu a decis care ar fi preţul corect, afişat public. Dar, judecând după faptul că cele mai bine păstrate exemplare de CRX din generaţia asta se vând azi deja cu peste 13-15 mii de euro, acest exemplar conservat în stare de nou n-ar trebui să coste mai puţin de 20-25 mii, poate chiar mai mult, pentru că o altă Honda CRX nouă nu mai există azi. Nu ştim cât anume va costa. Dar ştim că Honda asta e o bijuterie care l-ar putea face cu adevărat fericit pe orice pasionat de maşini japoneze legendare!
0
21,735
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!