Pasiunea de a deţine un rar BMW 525ix E34, cu parcurs mic, în România

11 Octombrie 2021, 20:54
Ilie Toma
Ieri seară publicam un articol despre un BMW Seria 5 E34 525iX, cu parcurs infim, de culoare roşu Calypso, care fusese exploatat din 1992 încoace în Spania şi fusese scos la vânzare de o companie Olandeză. Spuneam că versiunea 525ix E34 este şi prima Serie 5 cu tracţiune integrală din istorie, iar pe deasupra, şi mai surprinzător e faptul că pe parcursul întregii durate de viaţă a modelului, au fost produse doar 4,783 sedanuri 525ix E34! Deci, cine are un asemenea BMW, e unul din cei 4,783 de norocoşi, cât pot exista în lume. Iar azi, la drept, vorbind, cu siguranţă numărul exemplarelor rămase în viaţă e mai mic.
Şi, uite că în mod paradoxal, exact un asemenea BMW 525ix există în România! E un exemplar tot din 1992, tot de culoare roşie Calypso şi exploatat tot în Spania la începutul vieţii sale, printr-o coincidenţă fascinantă. Proprietarul acestui BMW din România cu numere de Sibiu, pe nume Călin Vintilă, a comentat iniţial la acel articol, apoi ne-a şi scris istoria maşinii sale. Iar astfel am putut să aflăm direct de la el experienţa plină de pasiune a ceea ce se întâmplă după ce un om alege să-şi cumpere o asemenea raritate şi s-o exploateze pe aici, pe la noi.
Foto: Acesta e BMW-ul lui Călin Vintilă, pozat în momentul achiziţiei, cu plăcuţele de înmatriculare originale

Călin a fost chiar el cel care a cumpărat-o din Spania, unde fusese exploatată cu grijă şi o luase tot cu un parcurs nefiresc de mic pentru vârsta sa, de sub 150 mii km. Maşina avea plăcuţe de înmatriculare spaniole, dar şi toată documentaţia ei iniţială tot în spaniolă. Are un habitaclu ce combina pielea bej cu o planşă de bord bej şi inserţii de lemn şi, în momentul în care a cumpărat-o, părea să fi fost conservată ca o capsulă a timpului în toţi aceşti ani! Era imposibil să nu te îndrăgosteşti de ea, dacă ai o minimă predilecţie pentru BMW sau pur şi simplu pentru maşini cu adevărat bune, care se făceau odată.
L-am întrebat pe Călin dacă a ţintit în mod special spre versiunea 525ix, sau o fost o întâmplare că a dat peste o asemenea raritate. Ne-a spus că a căutat premeditat anume un 525ix, pentru că sondase mai profund istoria lui E34 şi a diferitelor lui motorizări, iar cea cu tracţiune integrală l-a fascinat prin faptul că e atât de rară, dar în acelaşi timp nu e atât de scumpă ca un BMW M5 din aceeaşi generaţie, spre exemplu.
Acum, de circa doi ani încoace, savurează acest BMW 525ix şi e încântat de însăşi ideea de a-l deţine. Călin nu merge în fiecare zi cu această bijuterie, dar nici nu-l ţine chiar nemişcat în garaj. Azi maşina are puţin peste 160 mii km pe bordul său, dar, sincer, arată de parcă ar avea doar 60 mii sau chiar mai puţin. Şi starea ei tehnică şi estetică e absolut impecabilă!
L-am întrebat pe Călin dacă planifică s-o ţină mult timp în posesie, sau poate ar vrea s-o vândă. Şi a răspuns simplu: „la ce maşini se produc în ziua de azi, nu cred să o dau prea curând”. Este un fan al BMW-urilor produse cam până în anii 2010, după cum ne spune, pe care le numeşte BMW-uri adevărate, şi zice că adoră şi modelele E39 şi E60.
Iar partea şi mai frumoasă e că pasiunea asta, pe care a descoperit-o cu acest prim BMW 525ix E34, pe care l-a cumpărat ca şi capsulă a timpului, a evoluat în ceea ce începe a deveni o colecţie superbă de BMW-uri clasice a unui român din Mediaş, Sibiu. Călin a mai cumpărat o Seria 7 E32, pe care a restaurat-o, iar acum aşteaptă livrarea a încă două BMW-uri fascinante — un 850 CSi cu motor V12, care s-a produs în puţin peste 1,500 exemplare, şi a unui 635 CSi. Aşa că, în scurt timp, Călin va avea 4 BMW-uri clasice în colecţia sa, pe care le va putea privi cu admiraţie şi pasiune în garajul său!
Cât de frumos e să ajungi să poţi enumera asemenea modele din posesia ta! Şi uneori, ca în cazul lui Călin, totul porneşte cu o intenţie spontană, cu o încercare de a achiziţiona o capsulă a timpului despre care aproape că nu-ţi vine a crede că a fost conservată în asemenea mod, apoi guşti din spiritul frumosului şi totul o ia pe o linie ascendentă a unui entuziasm debordant. Aşa e cu maşinile astea făcute cândva să-ţi ofere emoţie! Şi, aşa cum spune şi Călin, într-o lume în care tot mai puţine maşini noi îţi oferă emoţia autentică, probabil tot mai mulţi dintre noi vom ajunge să căutăm asemenea bijuterii, pentru plăcerea pură a sufletului!
2
2,567
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!