Una din ultimele limuzine ZIL, cu motor de 7.7 litri V8 şi ampatament scurt, scoasă la vânzare în Rusia cu parcurs infim şi garanţie de uzină

18 Noiembrie 2021, 20:27
Ilie Toma
Limuzina asta e una din cele mai neştiute şi curioase creaţii din câte s-au produs vreodată în această emisferă a globului. Îşi are originea inginerească încă din URSS, şi a avut o soartă derivată din cea a limuzinelor prezidenţiale, folosite încă de mai marii din URSS.
Încă în anul 1974 inginerii sovietici se apucaseră să creeze o nouă generaţie a limuzinelor lor de top, ZIL 115. Se crease un superb motor V8 pentru noul model, care avea 7.7 litri şi scotea 315 CP şi 608 Nm. Cutia de viteze era una automată cu 3 trepte, fiind o perfecţionare a celei folosite anterior pe modelele de acest gen în URSS.
În primii ani, modelul a avut denumirea de ZIL 115, după care a trecut la un nou nume, ZIL 4104. Producţia a asemenea limuzine de top se făcea manual, aşa că din 1978 până în 1983 s-au produs doar 106 exemplare, după care a urmat un soi de facelift major, modelul primind numele de ZIL 41045, timp de 2 ani, până la următorul facelift. În 1985 a fost realizat un facelift şi mai consistent, designul caroseriei schimbându-se mai mult, apărând farurile duble în faţă şi formele rectangulare mai proeminente, de genul celor pe care le vedem şi la limuzina despre vorbim azi. Motorul de 7.7 litri, însă, rămăsese neatins.
Acest model a continuat a fi produs în număr mic până şi după destrămarea URSS, ba chiar până în anul 2002. După asta, au fost produse câteva exemplare decapotabile în 2009 şi alte câteva în 2017. Însă, pe lângă limuzinele de 6.34 metri lungime, cei de la ZIL au produs de-a lungul istoriei şi versiuni cu ampatament mai scurt, în număr de doar 30 de exemplare. Maşina despre care vorbim azi e una din acele 30 şi a fost produsă, atenţie, în anul 2019, fiind una din ultimele asamblate! Da, deşi are un substrat tehnic din anul 1974 în ea, e fabricată doar 2 ani în urmă, mai având încă un an de garanţie de la uzină!
Sub capotă e acelaşi motor V8 de 7.7 litri, de 315 CP şi 608 Nm! E cuplat cu aceeaşi cutie de viteze automată cu 3 trepte, iar maşina asta din Rusia are doar 2,000 km parcurşi!
Proprietarul său a scos-o la vânzare acum, iar preţul cerut pe ea e unul cât se poate de condimentat. Se cer 21.8 milioane de ruble pe ea, adică aproximativ 262,000 euro!
Însă, maşina e într-o stare de nou, cu garanţie şi cu parcurs infim, iar la cât de puţine exemplare s-au produs şi ce substrat tehnic are, e cu siguranţă unul din cele mai exotice automobile care poate fi cumpărat azi!
2
28,508
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!