Aceasta e una din cele mai urâte maşini britanice de cândva, dar totodată avea performanţe fascinante, iar azi un exemplar e scos la vânzare

27 Martie 2022, 19:33
Redacţia PiataAuto.md
Maşina asta e atât de disproporţionată şi atipică, încât e greu măcar să înţelegem la prima vedere ce marcă e, nemaivorbind de model. Şi mai impresionant e că vorbim de o marcă renumită, cunoscută în toată lumea pentru modele glorioase — Aston Martin. Da, maşina pe care o vedem în aceste imagini e un Aston Martin, însă e un Aston produs într-o perioadă de profundă rătăcire inspiraţională a mărcii, când cel puţin designerii păreau să-şi fi pierdut busola.
Primul model din această familie a apărut în 1988 şi după ce designerii creaseră o siluetă destul de pătrăţoasă şi colţuroasă, nu voiseră să se obosească la micile detalii, aşa că au preferat să le preia de la alte maşini. De exemplu, farurile versiunii din 1988 au fost preluate de la Audi 200 din acea perioadă, ca să nu se mai conceapă altele.
Apoi au urmat noi şi noi iteraţii pe parcursul următorilor ani. În 1992 s-a lansat ipostaza Virage Volante, care reintroduse urmele formei de cândva în grila frontală. Apoi în 1993 a venit şi modelul despre care vorbim azi, unde această grilă a fost şi mai mult accentuată. Era o grilă mică, însă, fără prea mult sens funcţional şi fără a se încadra în tabloul general al maşinii.
Ceea ce vedem aici e un Aston Martin V8 Vantage. Ampatamentul scurt şi distanţa lungă de la puntea faţă la extremitatea faţă îi strica proporţiile de model premium, performant. Farurile dreptunghiurile din faţă nu se prea potriveau cu cele circulare, în stil de Corvette, din spate. Țevile de eşapament din spate erau atât de subţiri, încât au fost considerate derizorii, mai ales că erau puse pe un model performant.
Habitaclul era o combinaţie de piele bej ce se dorea a fi luxoasă, cu linii bordo în acest caz, după culoarea exterioară a maşinii. Pe atunci s-a dorit insuflarea unei opulenţe absolute, însă azi acest interior pare a fi cusut la un atelier simplu, care tapiţează microbuze la comandă mai degrabă.
Montanţii subţiri voiau să creeze un anumit efect de design, însă mai degrabă lipseau maşina de a-şi accentua o siluetă, cel puţin în zona montanţilor spate. Acest Aston a fost o sumă de elemente contrastante, pe alocuri interesante, dar care nu se prea potriveau între ele. Din cauza asta, n-a fost un model de succes, versiunea asta fiind produsă în nici 300 de exemplare în aproape 8 ani!
Dar — pentru că există şi un mare „dar” — performanţa acestei maşini e cea care merită toată admiraţia. Avem în faţă versiunea V8 Vantage 550, ceea ce înseamnă că sub capotă e un motor V8 de 5.3 litri, supraalimentat cu două compresoare mecanice, cu ajutorul cărora livrează 558 CP, sau 550 bhp în unităţile britanice. Deci, 558 CP în anul 1996, când a fost produs acest exemplar, e ceva ce depăşea aproape toate modelele germane şi italiene.
Maşina asta putea atinge 300 km/h, iar prima sută o atingea în mai puţin de 5 secunde, chiar şi fără o suspensie prea complexă. Motorul scotea 745 Nm, iar aceste cifre o făceau absolut demenţială. Tocmai asta, aproape 300 de oameni i-au putut ierta designul şi au cumpărat-o pentru performanţe.
Iar astăzi acest exemplar e scos la vânzare în Marea Britanie. Şi are doar 33 mii mile parcurse în cei 26 de ani de când e fabricat.
E cu volanul pe dreapta, dar la asemenea piese rare de istorie asta e acceptabil. Are un preţ mult mai greu de acceptat, însă, de peste 203,000 euro! Şi, din nou, ca şi atunci când a fost nouă, maşina asta are deja mai bine de un an de când e tot scoasă la vânzare şi nu vrea nimeni s-o cumpere. Ingineria e în continuare fascinantă, dar probabil în zilele noastre e şi mai greu să accepţi formele bizare ale acestui Aston Martin şi să dai o avere pe el, mai ales ştiind că vine la pachet cu o mulţime de probleme specifice Aston-urilor din acea perioadă. Or, de 200 mii euro se poate opta pentru o mulţime de alte modele clasice superbe în toate privinţele, pe care să-ţi fie drag şi să le conduc, şi să le priveşti.
0
5,935
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!