Acesta e BMW X7 facelift, SUV-ul primeşte nu doar un design nou, ci şi o versiune M60i

13 Aprilie 2022, 10:12
Ilie Toma
BMW a publicat azi primele imagini şi informaţii cu versiunea facelift a celui mai mare SUV din gama sa, X7. Acesta a primit actualizări de design care-l apropie de Concept XM, prototip prezentat la sfârşitul anului trecut. Iar pe lângă asta, e anunţată şi o versiune nouă cu indicele M, numită M60i.
Aşadar, la nivel de design grilele au rămas mari, însă au adoptat o formă mai rectangulară, cu muchii teşite, în stilul acelui concept. Blocurile optice au devenit super înguste şi mici, tot în stilul acelui concept.
Doar că în viaţa reală maşina are nevoie şi de iluminare puternică, ce nu putea fi asigurată de acele forme, aşa că a apărut un al doilea nivel de blocuri optice, făcute să nu prea iasă în evidenţă în design, dar care vor asigura funcţiile esenţiale de lumini. Doar luminile de zi şi indicatoarele de direcţie au rămas în farurile superioare, de fapt.
Şi la posterior au fost împrospătate blocurile optice, dar acolo evoluţia e mai puţin radială.
La interior şi-a făcut apariţia noul sistem multimedia al mărcii bavareze, folosit deja de noul iX şi i4, deci şi X7 va avea acum acea planşă imensă cu două display-uri mari. A fost redesenată şi întreaga planşă de bord, de fapt, primind forme cu detalii mai proeminente.
Cel mai interesant detaliu vine de la motoare, însă. Toate motoarele au trecut printr-o perfecţionare inginerească amplă şi toate vin cu sistem mild hibrid de 48 V. Electromotorul auxiliar al sistemului livrează 200 Nm şi 12 CP în toate cazurile, fiind instalat între motor şi cutia de viteze.
Versiunea X7 xDrive40i va face uz de motorul perfecţionat de 6 cilindri în linie, de 3.0 litri, care livrează 380 CP acum şi 540 Nm. E interesant că acest motor va funcţiona acum în ciclu Miller, pentru o eficienţă sporită la combustie. Acesta va putea asigura o acceleraţie până la 100 km/h de doar 5.8 secunde, şi nici măcar nu vorbim de benzinarul de top.
Versiunea xDrive40d va folosi o versiune actualizată a dieselului de 3.0 litri şi 6 cilindri în linie, puterea căruia a fost adusă la 340 CP, iar cuplul — la 720 Nm! Doar 6.1 secunde sunt necesare pentru acceleraţia până la prima sută.
Şi în fine, versiunea anterioară M50i a fost înlocuită de una nouă, M60i. Aceasta foloseşte o versiune radical îmbunătăţită a motorului V8 de 4.4 litri, care a beneficiat de tot tratamentul ingineresc din partea inginerilor diviziei M şi livrează acum 530 CP şi 750 Nm. Şi va catapulta imensul SUV de la 0 la 100 km/h în numai 4.7 secunde.
E interesant că, deşi vorbim de un facelift, toate motoarele au primit o nouă generaţie a cutiei de viteze Steptronic, cu schimburi mai rapizi de trepte şi cu sistem launch control. Pe lângă asta şi sistemul de tracţiune integrală a fost modificat să dea mai multă preferinţă punţii spate, pentru a evita tendinţele de subvirare pe care le avea anterior SUV-ul. Mai mult ca atât, amortizoarele adaptive, care ţin cont de situaţia de drum şi se adaptează independent, sunt acum standard, de lând cu suspensia pneumatică. Aşa că ţinuta de drum promite a fi mult mai bună la noul X7.
0
1,759
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!