Tata Motors a lansat o maşină electrică accesibilă, de talia lui Dacia Spring, care va costa doar 10 mii dolari

29 Septembrie 2022, 14:54
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul indian Tata Motors are în istoria sa experienţa de a fi lansat la un moment dat cel mai ieftin automobil din lume, numit Tata Nano, care se dorea o maşină super simplă, care să înlocuiască motoretele şi ricşele de pe drumurile Indiei. Maşina a fost ulterior criticată pentru siguranţa aproape inexistentă şi a trebuit modificată, fapt care i-a mărit şi preţul. Însă maşina există şi azi într-o nouă generaţie şi are un preţ accesibil. Acum, însă, Tata a lansat şi un automobil electric pe care-l vrea deosebit de ieftin, anunţându-i un preţ de aproximativ 10.000 dolari.
Noul model poartă numele Tiago.ev, care e o maşină ultra-compactă de oraş, cu propulsie pur electrică pe baterii. Ar fi un concurent pentru Dacia Spring, întrucât au o talie similară, o putere identică a motorului electric şi chiar timpi de încărcare practic identici. Totuşi, Dacia e un pic mai avansată, având şi baterie mai mare.
Astfel, dacă puterea electromotorului e de 45 CP în ambele cazuri, cuplul maxim al modelului indian e de 110 Nm, în timp ce Dacia Spring are 125 Nm. Tata Tiago.ev măsoară 3,77 metri lungime, iar Spring — 3,73 metri. Modelul indian e puţin mai lat decât cel românesc, având 1.68 metri lăţime, faţă de 1.58, cât are Dacia.
Dacă o Dacia Spring are baterie de 27,4 kWh, atunci Tata Tiago.ev vine cu două mărimi posibile ale bateriei, una de 19,2 kWh şi alta de 24 kWh. Încărcarea fast charge nu e posibilă decât opţional, iar versiunile entry level pot accepta doar 3,3 kW la încărcare, indiferent de puterea prizei. Asta înseamnă cam 6 ore de încărcare a bateriei mici, şi 7 ore şi jumătate a bateriei mari. Doar ipostazele cu dotări maxime şi baterie mare pot accepta 7,2 kW, o putere de asemenea mică, dar care reduce timpul de încărcare la circa 3 ore şi jumătate. Şi tot aceleaşi versiuni bine dotate pot accepta şi fast-charge, timpul de încărcare de la 10% la 80% fiind de 57 minute, faţă de 56 minute, cât are nevoie Dacia pentru 0-80%.
Maşina indiană nu anunţă viteza maximă, iar la acceleraţie indică doar timpul de la 0 la 60 km/h, semn că s-ar putea nici să nu atingă 100 km/h. Modelul electric al celor de la Tatra anunţă 250 km autonomie cu bateria mică, dar cifrele sunt calculate după standarde locale din India şi, cel mai probabil, în viaţa reală, acestea ar fi de circa 150 km. Versiunea cu baterie mai mare anunţă 315 km autonomie oficială, ceea ce ar putea însemna puţin peste 200 km în viaţa reală. Dacia Spring are o autonomie oficială în ciclu mai realist WLTP de 230 km în regim combinat şi 314 kg în regim urban.
Cea mai slab echipată versiune de Tata Tiago.ev, cu bateria minimă va costa echivalentul a circa 10.300 dolari. Versiunile cu baterie mai mare şi mai multe dotări ajung până spre 14.500 dolari. Poate părea mai puţin decât preţul din România al Daciei, dar în cazul lui Tata e vorba de producţie locală. Şi apoi, nici cu 10.300 dolari maşina nu poate pretinde la cea mai accesibilă electrică din lume, întrucât în China există deja mai multe modele simţitor mai ieftine, în jur de 4-5 mii dolari.
0
3,803
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!