Un Maybach suprem de cândva, creat pe platforma lui Mercedes W140 şi produs în 21 exemplare, scos la vânzare la preţ exorbitant

15 Octombrie 2022, 12:19
Redacţia PiataAuto.md
Mulţi pasionaţi auto îşi mai amintesc de timpurile cândva Maybach era o marcă separată în grupul Daimler, iar maşinile mărcii concurau mai ales cu Rolls-Royce, într-o ligă a absolutului, cu mult peste S-Class-urile de azi un pic mai dotate, care primesc sufixul Maybach. Erau timpurile în care Maybach avea două modele de bază — 57S şi 62S, iar cifrele semnificau lungimea, de 5,7 metri sau 6,2 metri, ambele maşini împărţind aceeaşi platformă ce venea de pe Mercedes S-Class W140! Da, nu vorbim de generaţia W221 sau W220, ci W140, pentru că inginerii Maybach aveau deja platforma lui W220 când au creat acest modele, dar au considerat-o mai bună pe cea de W140 pentru a crea un asemenea model desăvârşit.
Şi n-au dat greş deloc. Aceste modele Maybach au fost nu doar capabile să livreze un confort de covor plutitor, ci şi să fie la fel de fiabile ca şi W140. Iar în decursul carierei lor au apărut şi versiuni speciale, de obicei limitate în producţie fie de cifre anunţate iniţial, fie de preţul prohibitiv de mare. Una din ultimele versiuni speciale şi, din cât se cunoaşte, cea mai scumpă dintre ele, a fost Maybach 62S Landaulet.
Maybach a prezentat-o la sfârşitul anului 2007 în primele imagini şi în 2008 la salonul auto de la Geneva, renăscând astfel ideea de Landaulet care a fost prezentă în gama Maybach de mai multe ori pe parcursul istoriei. Esenţa acestei idei e ca zona şoferului să fie acoperită de un plafon normal, însă zona banchetei spate şi a lunetei să poată fi decopertată ca trăsurile de demult, deschizând accesul către aer curat şi savurarea cerului în timpul condusului. În acelaşi timp, părţile laterale erau complet acoperite, astfel încât să nu fii deranjat de privirile trecătorilor. Practic, era o intimitate faţă de şofer şi faţă de trecători şi o deschidere doar către libertatea cerului.
Sub capotă, era o versiune a aceluiaşi motor V12, prezent pe Mercedes 600 SEL W140 cândva, doar că aici el era adus la o putere de 620 CP.
Încă pe atunci când aceste maşini se lansaseră, Maybach 62S Landaulet era o maşină într-atât de exclusivistă, încât costa de 3 ori mai mult decât un 62S obişnuit. Preţul de vânzare în anii 2008-2009 era de circa 1,35 milioane de dolari, deci depăşea până şi cele mai personalizate modele Rolls-Royce. Nu e de mirare, deci, că s-au produs şi vândut doar 21 de asemenea maşini!
Iar acum, în Germania, a fost scoasă la vânzare una din ele. Proprietarul său a plătit atunci acea sumă uriaşă pe ea, dar se pare că a exploatat-o cu incredibil de multă scuteală. Din 2009 până în prezent, timp de 13 ani, acest Maybach 62S Landaulet şi-a alintat proprietarul pe durata a doar 1.900 km!
În schimb, acest exemplar e scos acum la vânzare cu un preţ şi mai mare decât cel cu care a fost cumpărat. Se cere un preţ de peste 2,3 milioane de euro el acum. Extraordinar de exorbitant, deci, iar proprietarul are toate şansele să facă şi un profit de circa un milion pe el, dacă tot l-a folosit atât de puţin. Însă, judecând că au fost produse doar 21 de asemenea maşini în istorie, probabil că preţul exorbitant este şi justificat.
1
6,180
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!