Acest Porsche 911 a parcurs peste 1 milion de kilometri, fiind condus în fiecare zi de proprietarul său, timp de 20 de ani

29 Noiembrie 2022, 21:20
Redacţia PiataAuto.md
Pentru mulţi pasionaţi auto, Porsche 911 reprezintă un automobil de vis. Iar când ajung să-şi împlinească acest vis, unii aleg să-l conducă rar, păstrându-l mai mult în garaj, gândindu-se la valoarea la revânzare. Alţii, însă, îl savurează din plin, conducându-l ori de câte ori pot, în fiecare zi. Tom Thalmann, un pasionat din Rhode Island, SUA, e cu siguranţă din a doua categorie, or, Porsche-ul său 911 a depăşit deja bariera de 1 milion de kilometri parcurşi.
Maşina e un Porsche 911 Turbo, din generaţie 996, cumpărat în februarie 2003. Inginer de profesie, el spune că a îndrăgit marca Porsche şi modelul 911 încă de când era copil, iar contabilul părinţilor săi îi vizita uneori, având un Porsche. Tom spune că atunci când acelaşi termina munca în casa părinţilor, îl ruga să-l plimbe măcar un pic lângă casă.
Când a devenit adult, totuşi, Tom a cumpărat iniţial o Honda Accord din 1984, cu 40.000 mile pe bord, pe care a condus-o până aceasta a cedat, la 287 mii mile, echivalentul a aproximativ 462 mii km. A avut după aia o Integra din 1992, apoi o Integra GSR din 1995, iar în 2000 şi-a cumpărat o Integra Type-R, pe care a adorat-o. Iar după asta, în 2003 şi-a cumpărat şi Porsche-ul la care visase.
De atunci, l-a condus practic în fiecare zi, atât pentru a se duce la muncă, cât şi pentru ieşirile de week-end. Tom munceşte în zona Boston, iar o călătorie dus întors face cam 200 km. Spune, însă, că de fiecare dată când urcă în maşină şi porneşte motorul zâmbeşte, indiferent cât de bună sau dificilă i-ar fi ziua.
Acum, în noiembrie 2022, maşina sa a atins pe bord cifra de 676.854 mile, ceea ce e echivalent cu 1.089.302 km!

Maşina are şi azi acelaşi motor original, cu care a ieşit din uzină, iar singura reparaţie a acestuia a fost făcută la 383.000 mile, adică circa 616 mii km. Atunci existaseră mici scurgeri, aşa că motorul a fost scos pentru a i se monta noi garnituri şi noi turbine. Motorul a fost desfăcut pentru a se inspecta starea internă, care s-a dovedit a fi excepţional de bună, până şi valvele fiind în parametrii ideali de uzină atunci. Iar astăzi starea motorului e la fel de bună, fără scurgeri şi fără probleme.
Există şi o explicaţie pentru longevitatea motorului, pe lângă ritmul de condus şi exploatare. Deşi recomandarea producătorului e să se schimbe uleiul la fiecare 15 mii mile, sau 24 mii km, Tom îl schimbă la fiecare 5.000 mile sau 8.000 km, iar în cazul lui Tom asta e cam o dată în lună. Foloseşte şi azi acelaşi tip şi aceeaşi marcă de ulei care fusese recomandată iniţial de uzină.
Acesta-şi conduce Porsche 911 şi iarna, prin zăpadă, iar la fiecare doi ani merge la o inspecţie de caroserie, pentru a se asigura că prinde orice semn de rugină înainte ca acesta să apară. Iar povestea sa continuă, cu actualizări despre cifra de pe odometru, publicate din când în când. Tom spune că, deşi a plătit un preţ mare pe maşina sa când a cumpărat-o, de 160.110 dolari, la atâţia kilometri parcurşi costul per dolar a scăzut atât de tare, încât e mai mic decât multe alte maşini bugetare, cumpărate şi ţinute o sută de mii de km. Dar, dincolo de aceste cifre raţionale, acest om pur şi simplu îşi trăieşte de 20 de ani încoace satisfacţia unui vis din copilărie, împlinit şi savurat.
0
3,685
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!