Germania se opune pe ultima sută de metri interzicerii motoarelor cu ardere internă din 2035

6 Martie 2023, 11:07
Redacţia PiataAuto.md
Decizia de a interzice motoarele cu ardere internă în UE începând cu anul 2035 părea un fapt împlinit deja, dar acum o săptămână scriam într-un articol că cei de la Porsche speră să poată obţine excepţii pentru maşinile care folosesc combustibili sintetici, or, Porsche a inaugurat o astfel de fabrică în Chile şi planifică să devină un mare producător de asemenea combustibili.
Spuneam atunci că pur chimic, ideea combustibililor sintetici e una superbă, întrucât, folosind energia eoliană, benzina şi metanolul sintetic sunt create prin reacţii chimice de laborator, captând CO2 din atmosferă şi apoi eliberând exact acelaşi CO2 în procesul de combustie, iar asta face din aceşti combustibil sintetici o soluţie cu zero emisii CO2, exact cum îşi doreau legislatorii. Mai spuneam atunci că Porsche va avea acum de făcut o muncă birocratică în a convinge legiuitorii să-i garanteze o asemenea excepţie, Porsche declarând atunci că şi-ar dori ca măcar 20% din maşinile produse de ei în 2035 să rămână pe combustie, în timp ce 80% ar fi electrice. Ei bine, se pare că influenţa celor de la Porsche şi a întregii industrii auto din Germania a fost imensă şi rapidă, iar Germania a depus o obiecţie de ultim moment în calea implementării acestei interdicţii din 2035.
Obiecţia de acum a Germaniei, cere exact asta: excepţia de la interdicţie pentru motoarele ce vor folosi combustibil sintetici. Însă orice motor cu ardere internă poate folosi combustibil sintetici, fără nicio modificare necesară, prin urmare implementarea de facto se va referi mai degrabă la nişte cote atribuite fiecărui producător. Dacă Porsche produce 500 de milioane de litri anual, se va calcula pentru câte maşini ajunge această cantitate şi pentru ce durată de viaţă şi, respectiv, i s-ar putea permite producţia cantităţii calculate de maşini cu motoare cu ardere internă. Iar cine nu va avea o fabrică proprie de asemenea carburanţi, ca Porsche, ar putea să cumpere cote de la producători mai mari.
Foto: Prima fabrică Porsche de combustibili sintetici din Chile

Totodată, Germania a mai cerut acum extinderea termenului de la anul 2035 la 2040, dar asta pare mai degrabă o cerere suplimentară inacceptabilă, pentru a grăbi adoptarea primei cereri, principale, de mai sus. Şi reprezentanţii comisiei europene au declarat deja că vor lua în considerare argumentele în favoarea combustibililor sintetici, care au zero emisii CO2. Discuţiile sunt în toi, iar în perioada imediat următoare vom afla care va fi deznodământul lor.
1
5,519
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!