Noul Porsche 718 Spyder RS devine cea mai puternică decapotabilă cu motor median din gama producătorului german

10 Mai 2023, 10:50
Ilie Toma
Modelele Cayman şi Boxter erau considerate cândva un soi de modele entry-level în gama Porsche, oarecum incomplete şi inferioare în senzaţii, care-ţi puteau oferi o prefaţă din lumea Porsche, atunci când nu puteai să-ţi permiţi adevăratele modele din gama 911. Dar la ultimele generaţii, odată cu transformarea lui în familia 718, acestea au devenit maşini cu personalităţi complete proprii şi cu o inginerie la fel de consistentă şi absolutistă. Iar acum asistăm şi la momentul când debutează un nou 718 Spyder RS, cu un motor de 500 CP, care are de propulsat doar 1.410 kg!
Motorul vine de pe Porsche 911 GT3, la fel cum s-a întâmplat şi atunci când a apărut 718 Cayman GT4 RS. Aşadar, avem de-a face cu un propulsor aspirat natural, în 6 cilindri boxer, în 4,0 litri, care atinge cu uşurinţă 9.000 rpm şi care livrează 500 CP şi 450 Nm. Motorul a rămas poziţionat median, însă, înaintea axului spate, aşa cum se întâmplă întotdeauna la familia de modele 718.
Cu acest motor, noul Porsche 718 Spyder RS atinge prima sută în 3,4 secunde, iar peste doar 10,9 secunde de la start acul vitezometrului atinge gradaţia de 200 km/h. Deci, cu 500 CP la activi şi cu asemenea parametri de acceleraţie, noul model e unul din liga supercar-urilor de vârf, ligă la care Boxster-ele de cândva n-ar prea fi visat.
Şi viteza maximă e din aceeaşi ligă, or, noul model atinge 308 km/h. Iar într-o lume în care maşinile devin tot mai grele, greutatea de 1.410 kg a acestui nou Porsche e o adevărată alifie pe sufletul pasionaţilor auto. S-a obţinut prin utilizarea plasticului ranforsat cu fibră de carbon la câteva piese de caroserie, precum capota, dar şi prin aplicarea unui acoperiş soft top fără mecanism automatizat de închidere, fiind unul care trebuie închis şi deschis manual. Astfel, tot acoperişul, cu toate mecanismele sale, cântăreşte doar 18,3 kg, cu 7,6 kg mai puţin decât la Spyder standard şi cu 16,5 kg mai puţin decât la 718 Boxster. Iar cei care vor să mai scape de 8 kg, îşi pot demonta manual acoperişul, lăsându-l acasă.
Noul 718 Spyder RS vine şi cu suspensie cu setări diferite, dar şi cu mai multe elemente de design distincte. E exact acel dozaj cu precizie al ingredientelor, încât să facă reţeta finală una apreciabilă de cei mai fini cunoscători, iar ceva ne spune că această maşină e cu siguranţă şi una demnă de a fi colecţionată pe termen lung. Or, o maşină cu motor aspirat natural, mare şi puternic, cu o inginerie atât de puritană în abordarea kilogramelor, e ca şi cum ar veni din prima zi cu un certificat de obiect de colecţie. Acum costă de la 155 mii euro în sus, însă peste vreo 5-8 ani se va vinde dublu, aproape sigur.
1
1,333
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!