Tesla a lansat versiuni cu autonomie mai mică pentru Model S şi Model X, care costă cu 10 mii dolari mai puţin, dar există un detaliu curios

16 August 2023, 10:56
Redacţia PiataAuto.md
Într-o perioadă în care Tesla are vânzări excelente, dar totodată simte presiunea concurenţei şi aplică reduceri de preţuri pentru a atinge aceste vânzări, acum au fost lansate şi două noi versiuni cu autonomie mai mică pentru Tesla Model S şi Model X, care costă cu 10 mii dolari mai puţin. Iar asta ar trebui să impulsioneze vânzările celor două modele, mai ales că noua autonomie redusă nu e foarte mică, de fapt.
De la facelift-ul celor două modele din 2021, acestea erau oferite doar în versiuni „Long Range” sau „Plaid”. Acum ambele modele au primit versiuni numite „Standard Range”. În cazul lui Tesla Model S, noua ipostază are autonomie de 515 km (320 mile) în loc de 652 km (405 mile) cât oferea anterior versiunea cea mai accesibilă Long Range. Deci, cu 137 km sau 85 mile mai puţin, dar, la 515 km autonomie nu se poate spune că aceasta ar fi mică.
În cazul lui Tesla Model X, versiunea cea mai accesibilă de până acum, Long Range, oferea 560 km autonomie (348 mile), în timp ce noua Standard Range va oferi 433 km (269 mile). Sigur, e mai puţin, dar există o mulţime de SUV-uri în industrie care au autonomii comparabile sau mai mici, iar aici vorbim de cea mai accesibilă versiune, în timp ce versiunea cu autonomie sporită şi Plaid rămân în continuare disponibile.
Totuşi, Tesla n-ar fi Tesla dacă n-ar aplica şi nişte soluţii neobişnuite pentru a face asemenea paşi. Ieri, când au fost anunţate aceste reduceri, pe site-ul companiei părea bizar faptul că noile versiuni cu autonomie redusă au exact aceeaşi greutate ca şi cele Long Range, ceea ce e ciudat, întrucât capacitatea bateriei e mai mică, deci e logic şi bateria să fie mai mică şi să cântărească mai puţin. Dar azi deja ştim că aceste noi versiuni au, de fapt, exact aceeaşi baterie ca şi la Long Range, doar că o parte din capacitatea ei e blocată prin soft!
Asta înseamnă că pentru Tesla producţia acestor maşini nu costă efectiv mai puţin, pentru că nu se economiseşte la costul bateriei. De ce ar face Tesla asta? Ei bine, există două motive. În primul rând, crearea unei baterii mai mici poate genera costuri prea mari pentru ajustarea producţiei de serie, şi s-ar putea să fie mai rentabilă producţia în aceeaşi formă a bateriei pentru versiunea cu autonomie mai mică, decât crearea, calibrarea şi producţia separată a unei noi configuraţii de baterie. Al doilea motiv, şi cel mai important probabil, este că Tesla a mai făcut asemenea lucruri şi-n trecut, iar după o perioadă le propunea posesorilor să le deblocheze capacitatea neutilizată a bateriei pentru o plată adiţională, de 8-10 dolari. Aşa că efectiv asta poate fi o formă de amânare a unei părţi din plata integrală pentru maşină, în care plăteşti cei 10 mii pe care îi economiseşti acum pe urmă, dar acum maşina a fost mai atractivă şi ai decis mai uşor s-o cumperi. Sigur, vor fi şi unii care se vor mulţumi perfect şi cu autonomia mai mică, dar la scară mare, Tesla tot nu va ieşi în pierdere.
0
3,986
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!