VW a lansat noua generaţie Tiguan, un SUV care mizează atent pe motorizări diesel, benzină şi plug-in hibride, datorită succesului mare de până acum

19 Septembrie 2023, 23:59
Redacţia PiataAuto.md
VW a lansat azi multaşteptata nouă generaţie a lui Tiguan, un SUV despre care se ştia că va reveni la butoane fizice pe volan în interior, renunţând la butoanele tactile incomode, dar despre care existau informaţii controversate la nivel de motorizări. Unii aşteptau schimbări majore şi aici, după exemplul lui Volvo, care a anunţat azi că renunţă în totalitate la motoarele diesel. Alţii estimau că lucrurile vor rămâne neschimbate cu renumitele TSI şi TDI. Iar adevărul e mai aproape de a doua versiune, cu o adiţie plug-in hibrid. Şi asta pentru că povara succesului imens al generaţiei precedente l-a împiedicat să facă renunţări radicale.
Dacă generaţia anterioară a lui Passat indica vânzări în scădere substanţială, la limita profitabilităţii, iar vânzările lui Golf se înjumătăţiseră încă acum câţiva ani, tendinţa descendentă continuând şi mai departe, Tiguan a rămas un model cu vânzări excelente, iar cu 7,6 milioane de exemplare vândute în cariera sa de până acum, a devenit unul din cele mai populare modele VW din toate timpurile. Să se renunţe aici la pilonii de bază, ar fi fost o mişcare curajoasă, dar posibil neprofitabilă. Aşa că VW a ales partea de profit, mai ales că noul model nu a presupus costuri enorme de R&D, pentru dezvoltare de motoare noi, cutii, sau sisteme de tracţiune 4x4. Nu, VW nu mai dezvoltă motoare cu combustie noi, iar o nouă generaţie de Tiguan, nouă ca design, cu mici ajustări în configuraţii pe partea tehnică, fără investiţii majore la noi motoare, va fi o vacă de aur, generatoare de profit pentru compania germană cel puţin vreo 7 ani înainte, ba chiar poate şi un pic mai mult, către 2035.
La design evoluţiile sunt similare cu ultimele modele cu combustie lansate în gama VW, inclusiv ultimul VW Passat Variant, cu o parte frontală cu linii similare.
Maşina a devenit şi mult mai aerodinamică, îmbunătăţindu-şi coeficientul aerodinamic de la 0,33 la 0,28. Iar asta s-a întâmplat şi datorită unui posterior cu linii mult mai dinamice, aici noutăţile fiind mai considerabile în raport cu generaţia precedentă.
Interiorul a adoptat într-adevăr butoane fizice pe volan, iar cu ecranul mare de alături arată cât se poate de hi-tech, fără a pierde cu totul legătura cu generaţia precedentă. Şi e din nou un stil similar şi cu interioarele lui Skoda Superb şi Kodiaq, dezvăluite acum câteva săptămâni.
Gama de motorizări e foarte similară cu cea de pe noul Passat, deşi deocamdată se dau mai puţine date exacte. Dar e clară vor exista motorizări TSI pe benzină, motorizări mild hybrid eTSI, precum şi clasicele motoare diesel TDI, toate oferite exclusiv în combinaţie cu cutii automate DSG, cu levier poziţionat lângă volan.
Pe lângă asta, marea noutate e o versiune plug-in hibridă, care va oferi 100 km de autonomie în regim pur electric, ea putând fi încărcată rapid, în timp de doar câteva minute, la prize fast charge. Ba chiar se pare că vor fi două motorizări plug-in hibride, cu aceeaşi baterie şi acelaşi electromotor, diferenţa făcând-o setările diferite ale motorului pe benzină, care vor însuma fie 204 CP, fie 272 CP.
Aşadar, noul VW Tiguan vine să-i mulţumească mai ales pe cei un pic mai reticenţi la trecerea spre modele electrice, oferindu-le un model de generaţie nouă care nu i-a lăsat fără adoratele motoare TDI şi TSI, iar cei un pic mai deschişi spre electrificare vor avea versiuni plug-in hibride. Pentru cei ce vor modele pur electrice, însă, există modelel din seria ID, care la VW se cam luptă din greu în ultimele luni pentru vânzări mai bune. Într-un asemenea context, se pare că tot Tiguan cu motorizările sale clasice va avea rolul de locomotivă de vânzări şi profit la VW câţiva ani de acum încolo.
0
2,995
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!