Trei drumuri noi alăturate, între 8 sate din Moldova, au fost reabilitate la standarde europene

11 Octombrie 2023, 10:25
Redacţia PiataAuto.md
Acum două săptămâni, publicam un articol în care anunţam despre reabilitatea completă a unui drum de ţară, între sate, din raionul Teleneşti. Era vorba de traseul G46 şi menţionam porţiunea de la intersecţia cu traseul M2 până la intrarea în satul Scorţeni. Mai mulţi cititori ne-au scris în comentarii că am fi menţionat o porţiune greşită, deşi noi ne bazasem pe bornele kilometrice exacte menţionate de ASD. Astăzi avem şi motivul acelei confuzii. De fapt, în regiune au fost reabilitate cam toate drumurile, dintre toate satele, iar acum acestea au fost inaugurate. Respectiv, pentru oricine trăieşte sau vizitează un sat din acea regiune, era uşor să creadă că prima ştire trebuia să menţioneze de fapt acea porţiune pe care o cunoaşte, şi nu alta. Deznodământul e unui mai pozitiv decât am putea spera, or, dacă toate drumurile din regiune au fost reabilitate, nu e decât un lucru şi mai bun.
Astfel, în regiune au fost reabilitate la aceleaşi standarde europene drumurile G46, G47 şi G49, care conectează între ele 8 sate — Chiştelniţa, Scorţeni, Ignăţel, Pecişte, Pripiceni-Răzeşti, Trifeşti. Traseul G47, menţionat ca fiind şi el reabilitate, conectează satele Ignăţel, Pecişte, Sămăşcani şi Olişcani, ieşind apoi la traseul R9.
Însă porţiunea reparată şi inaugurată acum din G47 e cuprinsă doar între Ignăţel şi Pecişte, iar de la Pecişte e reparat drumul G49, care duce spre Pripiceni-Răzeşti, Trifeşti şi traseul R20. Deci porţiunea reparată acum asigură şi o conexiune civilizată între traseul R20 şi M2. Mai rămân porţiunile de G46 dintre Ignăţel şi R9 şi G47 între Pecişte şi R9.
Distanţa totală a porţiunilor reabilitate din drumurile G46, G47 şi G49 însumează 36,5 km, dar în această cifră pare să se includă şi porţiunea de 13 km despre care anunţam anterior. Administraţia de Stat a Drumurilor menţionează că în satele prin care trec drumurile reconstruite acum trăiesc în total 15.000 locuitori, prin urmare impactul acestor drumuri va fi unul major, pentru un număr mare de oameni.
Toate aceste porţiuni, despre care se menţionează că au fost reconstruite la nivel european, au amenajate 20 treceri de pietoni, inclusiv în interiorul localităţilor, includ şi 21 km lineari de trotuare (!), 11,7 km de parapet metalic, dintre care 2,5 km de parapet pietonal, 1.100 indicatoare rutiere şi 15.000 m2 de marcaj rutier. De asemenea, toate porţiunile au prevăzut sistem de drenare a apelor pluviale şi reconstrucţia canalelor subterane de scurgere, a podeţelor şi rigolelor.
Toate aceste drumuri formează Coridorul 10 din proiectul de reconstrucţie a drumurilor în Moldova, iar suma cheltuită pentru întregul coridor e de 360 milioane de lei, deci circa 20 milioane euro, bani veniţi dintr-un împrumut la Băncii Mondiale pentru Republica Moldova.
1
3,198
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!