O macara de 100 tone, folosită pentru a construi mai rapid un pod din Moldova

21 Noiembrie 2023, 10:11
Redacţia PiataAuto.md
Lucrările la poduri noi, chiar şi atunci când acestea sunt scurte, pot dura multe luni sau chiar ani în Moldova. A existat istoria podului de pe şoseaua Balcani, de 60 metri lungime, care a fost construit timp de 6 ani, iar asemenea exemple sunt multe la număr. Administraţia de Stat a Drumurilor anunţă, însă, că acum e aplicată o macara de 100 tone la construcţia unui nou pod din raionul Ungheni, care a făcut posibilă evoluţia rapidă a lucrărilor, iar podul finalizat, cu tot cu asfaltul pus pe el, va fi gata în doar circa o lună, până la sfârşitul acestui an.
Podul se află pe traseul R16 Bălţi — Făleşti — Sculeni — Ungheni, între Sculeni şi Medeleni. La construcţia lui se aplică dale prefabricate din beton armat, în total urmând a fi 30 de asemenea dale. Iar pentru ridicarea şi montarea lor rapidă se foloseşte o macara de 100 tone, fapt care ar fi un element folosit mai rar la construcţiile de acest tip în Moldova.
Asta a permis montarea rapidă a tuturor dalelor, iar de aici încolo va urma construirea stratului superior şi a elementelor de structură laterală a podului, după care va şi amenajată şi partea carosabilă.
Cei de la ASD spun că termenul maxim de execuţie a lucrărilor e de până la sfârşitului acestui an, întrucât aceste lucrări au progresat eficient datorită utilizării acelei macarale.
Costul construcţiei acestui pod din Moldova e de 12,9 milioane lei, deci circa 650 mii euro, bani acoperiţi de Fondul Rutier, în care contribuie toţi proprietarii de automobile prin taxa anuală de drum.
1
17,956
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!