Porsche a lansat noua generaţie Panamera, un model care vine cu schimbări tehnice, dar arată ca un facelift

25 Noiembrie 2023, 12:52
Redacţia PiataAuto.md
Porsche are tendinţa de a imprima evoluţii foarte discrete pe modelele sale de la o generaţie la alta, altfel n-am fi ajuns la un 911 care a păstrat atât de fidel tradiţia de la o generaţie la alta. Dar totuşi fanii mărcii au întotdeauna mici detalii de care să se ghideze pentru a distinge generaţiile exacte. Noua generaţie Panamera va putea fi mai uşor distinsă din faţă, însă în spate e practic identică modelului de până acum, modificările de design fiind proprii mai degrabă unui facelift minor decât unei schimbări de generaţii.
Explicaţia e aceeaşi ca şi la multe modele ale grupului VW din ultimul timp — platforma tehnică e aceeaşi. Suntem într-o perioadă a istoriei în care investiţiile merg în dezvoltarea de platforme noi electrice, iar platforme noi destinate motoarelor cu ardere internă nu mai sunt create pur şi simplu. Astfel, noile generaţii ale modelelor apărute în aceşti ani şi probabil cam până spre anul 2035, când va intra în vigoare interdicţia pentru motoarele cu combustie, sunt doar nişte perfecţionări şi recalibrări ale platformelor de până acum, eventual cu mici reformulări la nivel de motorizare şi adăugare de noi combinaţii de elemente.
Cam asta se întâmplă şi la noul Porsche Panamera. Modelul precedent era deja unul excelent la nivel tehnic, iar cel nou mai adaugă noi tehnologii la suspensie, pentru a menţine maşina de neclintit chiar şi în frânări intense sau virări la limita aderenţei, şi mai adaugă motorizări hibride.
Motorizarea pe care se pune accent la lansare e Turbo E-Hybrid, care încorporează un motor V8 turboaspirat şi un electromotor, acesta din urmă fiind acum înglobat în interiorul cutiei de viteze PDK. Motorul V8 e acelaşi de pe Audi RS6, de exemplu, iar electromotorul livrează 190 CP. Împreună sistemul dezvoltă 680 CP şi 930 Nm, ceea ce-i permite maşinii să prindă prima sută în doar 3,2 secunde. Viteza maximă e de 315 km/h.
Modelul e unul plug-in hibrid, ceea ce înseamnă că poate circula şi în regim pur electric, făcând uz de cei 190 CP ai electromotorului. Cu o baterie de 25,9 kWh, motorizarea are o autonomie de 91 km în ciclu WLTP. Din păcate, încărcarea rămâne tot lentă, la doar 11 kW la prize AC şi va dura 2 ore şi 39 minute! Opţiunea fast charge lipseşte.
Rămân prezente în gamă şi versiunile Panamera şi Panamera 4, cu motorul de 2,9 litri V6 turbo, care livrează acum 353 CP. Acestea vor fi opţiunile pentru cei ce-şi doresc motoare pe benzină, fără vreun electromotor în ecuaţie.
La interior, noua Panamera a integrat opţiunea de a avea un al treilea display pentru pasager, dacă proprietarul îl bifează în momentul achiziţiei.
Livrările vor începe în primăvara anului viitor. Preţurile versiunii pe benzină sunt la o mare diferenţă faţă de motorizarea plug-in hibridă Turbo E-Hybrid. Dacă o Panamera cu motor 2,9 litri V6 porneşte de la 107.800 euro în Germania, atunci ipostaza plug-in hibridă cu motor V8 începe de la 192.500 euro, deci cu siguranţă peste 200 mii euro cu un set minim de dotări opţionale.
0
6,534
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!