Renault a lansat noul Master, o dubiţă care debutează cu propulsie electrică, diesel sau cu hidrogen

21 Noiembrie 2023, 12:08
Redacţia PiataAuto.md
A venit timpul unei noi generaţii Renault Master, iar francezii au vrut să se asigure că vor fi revoluţionari în ceea ce au creat, fiind totodată şi neobişnuit de polivalenţi în ipostaza pe care o poate lua noua lor dubiţă. Aceasta debutează cu motorizări diesel clasice, dar remodelate pentru a fi mai ecologice, dar pe lângă asta are şi câteva versiuni electrice, ba chiar şi una cu hidrogen!
În primul rând, noua generaţie e mult mai aerodinamică, chiar dacă aparent are o grilă mare, rectangulară în faţă. Dubiţa a fost dezvoltată într-un tunel aerodinamic şi francezii spun că ea e cu 20% mai aerodinamică decât predecesoarea sa, deşi nu anunţă cifra exactă a coeficientului aerodinamic atins. Însă menţionează că formele sale îl ajută să aibă emisii cu 39 g/km mai mici la motoarele diesel şi-i sporesc cu până la 20% eficienţa în consum la cele electrice.
Noul Master debutează cu 4 motorizări diesel, de 105, 130, 150 şi 170 CP, cuplate fie la o cutie manuală, fie la una automată cu 9 trepte.
Versiunile electrice sunt două la număr, dacă le raportăm la putere — de 130 CP şi de 143 CP, în ambele cazuri cu 300 Nm. Însă există şi două versiuni de capacitate a bateriei, de 40 kWh, care oferă o autonomie de 180 km, şi de 87 kWh, care asigură 410 km cu un singur plin.
Dubiţa are şi o sarcină utilă foarte bună, de 1.625 kg, pentru un vehicul care se încadrează în masa totală de până la 3,5 tone. Consumul mediu e de 21 kWh/100 km, iar bateria poate fi încărcată la priză AC cu 22 kW sau la prize fast charge cu 130 kW.
Versiunea cu hidrogen a fost luată în calcul şi dezvoltată, dar va fi lansată în vânzare ceva mai târziu. Ea va avea un electromotor şi o instalaţie de pile de combustibil, care va genera electricitate din hidrogenul stocat în rezervoare, în formă gazoasă.
Versiunea electrică, apropo, va avea şi funcţii V2L şi V2X, prima însemnând că poate alimenta o întreagă locuinţă la nevoie, iar a doua — orice dispozitiv electric la locul desfăşurării unor lucrări, de exemplu.
Şi, ca întotdeauna în ultimul timp, francezii sunt foarte buni la sistemul multimedia, care integrează o hartă Google Maps, actualizată în timp real cu datele din trafic, astfel încât profesioniştii vor putea munci mai eficient cu noul Master, fără a pierde timp în trafic şi fără nevoia de a folosi aplicaţii adiţionale de pe telefon. Iar pe versiunile electrice, navigaţia pe bază de Google Maps sugerează şi locurile cele mai eficiente pentru încărcare, cu preferinţe personalizate pentru ele.
La nivel de siguranţă, există 20 de sisteme de asistenţă, active, deci noul Renault Master e burduşit cu ele şi va excela la acest capitol. Iar francezii se mândresc şi cu faptul că noua generaţie va continua să fie fabricată în Franţa, fiind singura dubiţă din segment fabricată în această ţară.
1
4,247
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!