Lucrările la drumul nou de acces la punctul de trecere a frontierei Sculeni sunt în toi şi au şanse de a fi finalizate înainte de termen

15 Decembrie 2023, 10:01
Redacţia PiataAuto.md
Acum două luni, au fost începute lucrările la extinderea punctului de trecere a frontierei Sculeni, intenţia fiind de a crea noi piste de traversare pentru extinderea substanţială a capacităţii. Odată cu asta a fost decisă şi construcţia unui drum de acces nou, mai mare şi totodată reconfigurat către acest punct de frontieră, urmând ca astfel să se asigure extinderea majoră a acestui punct de trecere, care ar deveni astfel o alternativă viabilă pentru vama Leuşeni. Acum Administraţia de Stat a Drumurilor a anunţat că lucrările în toi, în doar două luni fiind făcute 45% din total, iar astfel există toate şansele ca acestea să fie finalizate înainte de termen.
Ceea ce menţionează ASD acum se referă la drumul de acces R16.1, acel drum cu o lungime de puţin peste 1 km, care conectează punctul de intersectare cu traseul R16 din localitatea Sculeni cu punctul de traversare a frontierei. Lungimea totală a acestui segment supus acum lucrările de reconfigurare şi construcţie e de 1,163 km, iar lucrările la el au început acum două luni, cu un termen de finalizare stabilit pentru august 2024.
ASD menţionează, însă, că în doar 2 luni din cele 10 luni contractuale s-au făcut 45% din lucrări, acum realizându-se deja turnarea betonului cu o înălţime de 18 cm, care ar trebuie să servească drept fundaţie principală pentru noul drum şi să susţină inclusiv camioanele mari. Conform autorităţilor, ritmul actual de turnare a acestui beton e de 175 metri cubi pe zi. După turnarea betonului, va urma şi execuţia rosturilor de dilataţie.
În imagini se pot vedea şi construcţiile metalice pregătite pentru noi piste de trecere a frontierei la Sculeni, această extindere fiind promisă încă în vară, după ce fuseseră inaugurate noi linii pe unul din sensurile de trecere.
Într-un final, vama Sculeni ar trebui să aibă minim 7 piste de trecere pe fiecare sens, asigurându-se astfel o capacitate mult mai mare de procesare. Dacă vama ar fi una rapidă în procesare, drumul de la Iaşi la Chişinău ar fi cu 30-40 km mai scurt prin acest punct vamal, decât pe la Leuşeni-Albiţa. Vama Leuşeni e preferată în prezent datorită capacităţii mai mari, astfel încât 30 minute în plus pierdute la drumul mai lung sunt recuperate prin timpul mai mic de stat în vamă, în comparaţie cu Sculeni. Dacă şi vama Sculeni ar avea aceeaşi capacitate, atunci traficul total ar fi distribuit mai uniform între cele două puncte de trecere a frontierei dintre Moldova şi România.
1
5,541
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!