Proprietarii de Porsche Taycan electric îşi împărtăşesc experienţele de condus până la -37 grade Celsius prin ţările scandinave, iar unul din ei are şi o Toyota Hilux

6 Ianuarie 2024, 17:53
Redacţia PiataAuto.md
Ieri dimineaţă menţionam că vin zile solicitante pentru maşinile electrice, unde meteorologii anunţă că prin regiunile noastre temperaturile vor ajunge până la -23 grade, iar în ţările scandinave deja bântuie frigurile de -32, -35 şi chiar spre -40 grade Celsius, în ceea ce autorităţile de acolo numeau cele mai reci temperaturi din ultimii ani. Iar asta înseamnă că multe maşini electrice, cumpărate în ultimi ani, au acum de înfruntat temperaturi mai joase decât în anii precedenţi. Proprietarii de Porsche Taycan s-au mobilizat în mod curios într-un grup online şi-şi împărtăşesc experienţa lor de condus în aceste temperaturi cu unul din modelele considerate cele mai performante ca inginerie dintre maşinile electrice actuale.
Unul din ei, Petri, publică o imagine cu bordul Taycan-ului său, la -32 grade Celsius în Finlanda. Maşina înaintează bine, fără probleme, dar autonomia reală a scăzut într-adevărat la puţin sub 300 km. E curios că, în ciuda unui sistem de management termic, bateria maşini indică -20 grade Celsius.
Alt proprietar, Andres, din Suedia, spune că e profund impresionat de felul în care maşina sa rezistă în gerurile din ultimele zile, cu temperaturi care au coborât până la -37 grade Celsius în regiunea sa. Acesta are un Porsche Taycan 4S Cross Turismo 4S şi spune maşina reuşeşte să fie întotdeauna caldă şi plăcută la interior, fiind încălzită cu sistemul cu pompă de căldură al maşinii. Iar autonomia, deşi a scăzut puţin, a rămas la o valoare chiar mai mare decât ar fi aşteptat el, deşi nu menţionează o cifră exactă.
Acesta mai spune că maşina sa are o manevrabilitate bună pe zăpadă şi recomandă altor proprietari să facă precondiţionarea bateriei, iar când au ocazia să încarce. Totodată, cel mai curios lucru e că acelaşi proprietar din Suedia spune că are şi o Toyota Hilux diesel în proprietate, care nu mai porneşte deloc la această temperatură!
Foto: Impresiile proprietarului din Suedia

Încă un proprietar de Taycan din Finlanda, Markus, şi-a descris experienţa şi mai detaliat, acesta deţinând versiunea Turbo S, cea mai puternică dintre toate, deci şi cea mai consumatoare de energie. Acest spune că dimineaţa la -35 grade Celsius a apărut prima problemă din ultimele zile, cu activarea modului limitat de putere, cu renumita broască ţestoasă afişată pe cadrane, dar asta s-a întâmplat după ce el a apăsat de câteva ori pedala în podea, încercând să accelereze la maxim în timp ce bateria sa indica -20 grade Celsius. Problema a dispărut, însă, după o repornire a maşinii, când puterea normală a devenit din nou disponibilă.
Consumul mediu total al maşinii a fost mare în ultima săptămână, spune finlandezul, ajungând la 37-42 kWh/100 km, inclusiv cu precondiţionări de 10-15 minute, care mai iau energie. Autonomia reală în cazul lui a scăzut la 190-215 km, spune acesta. Deci, ar fi o creştere cu circa 40-70% a consumului faţă de cifrele normale ale lui Taycan, dar la -37 grade Celsius, cu încălzire de motor şi condus prin zăpadă şi ger, şi o maşină cu motor cu combustie ar avea o creştere similară sau chiar mai mare de consum.
Markus spune că a observat că bateria nu coboară mai jos de -20 grade Celsius, indiferent de temperatura de afară, dar aici poate fi vorba doar de afişajul maşinii. În regim normal de condus la distanţă mai lungă, bateria e adusă şi menţinută la circa 0 grade Celsius, spune acesta. El spune, totuşi, că maşina sa nu-i oferă puterea maximă şi estimează că ea îi limitează putere atunci când e foarte rece, la temperaturi cu minus, fapt care e oarecum firesc din nou, până ajunge la o temperatură normală. Nici la o maşină cu benzină sau diesel, dar ai motorul încă rece la -20 grade nu apeşi de obicei pedala în podea în dorinţa de acceleraţie maximă şi să aştepţi să ai exact aceeaşi performanţă ca atunci când temperaturi ajunge la regim normal de funcţionare.
Acesta mai spune, totuşi, că maşina sa operează oricum în regim normal, şi face şi regenerare la frânare, recuperând energia şi încărcând bateria, chiar şi la asemenea temperaturi. Per total, el spune că se declară fericit de experienţa de -35 sau -37 grade Celsius cu Porsche-ul său Taycan Turbo S electric. Apropo, maşina sa are deja 113 mii km parcurşi, deci experienţa sa e şi mai preţioasă, pentru că vorbim de o exploatare mai îndelungată de până acum.
Există şi un proprietar scandinav care se plânge pe Porsche-ul său, menţionând că la regimul său de condus la distanţe lungi în fiecare zi a ajuns acum să simtă presiunea autonomiei reduse şi îl deranjează că trebuie să încarce maşina în fiecare zi acasă, ca şi telefonul. Însă acesta e singurul deranjament pe care-l menţionează. La întrebările altora de ce încărcarea de fiecare seară acasă ar fi o problemă, la asemenea temperaturi joase, acesta spune că mai are un Porsche plug-in hibrid, al soţiei, care ocupă priza pentru câteva ore, şi de asta a ajuns să simtă incomodităţi, primind în schimb sfatul de a mai instala o priză alături. Deci, putem fi de acord că în acest caz problemele invocate sunt mai minore, totuşi, cu care mulţi dintre noi s-ar împăca fără dificultăţi sau le-ar rezolva uşor.
Aşadar, per total se confirmă ceea ce ziceam ieri, că marile probleme le vor avea maşinile electrice mai vechi şi mai simple, cu autonomii mici, care n-au sisteme de management termic al bateriei, în timp ce modele mai avansate ar trebui să se descurce bine. Per total, însă, cu atât de mulţi proprietari împărtăşindu-şi experienţele şi alţii confirmând-ule prin comentarii, maşinile electrice mai moderne par deja să fi atins o maturitate inginerească ce le permite funcţionare decentă şi la asemenea temperaturi arctice rare.
Surse foto: Facebook / Porsche Taycan Group
0
18,506
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!