Viitorul James Bond va conduce un Aston Martin electric, cu inginerie furnizată de Lucid

29 Ianuarie 2024, 10:54
Redacţia PiataAuto.md
Fanii seriei de filme James Bond nu ştiu deocamdată nici cine va fi actorul care va interpreta rolului lui James Bond în următorul film, după ce Daniel Craig a anunţat că filmul No Time To Die a fost şi ultimul în care el a mai interpretat rolul agentului 007. Însă lumea tocmai a aflat de la şeful Lucid Motors, Peter Rawlinson, ce maşină va conduce renumitul personaj în următorul film.
Astfel, în cadrul recentului eveniment de prezentare a fabricii Lucid AMP-1, care a fost mărită de 4 ori pentru a fi gata de producţia lui Lucid Gravity şi a unui viitor model concurent pentru Tesla Model 3, Peter Rawlinson a fost atât de entuziasmat şi aparent luat de val, încât a deconspirat câteva din secretele viitoarei pelicule 007, când a fost întrebat despre ea.
Întrebările erau cât se poate de logice, întrucât acum câteva luni Aston Martin şi Lucid Motors au anunţat un acord de intenţii de colaborare, care prevedea că cele două companii vor sonda posibilităţile prin care Lucid Motors să furnizeze electromotoarele sale şi întreaga inginerie a sistemelor de propulsie către Aston Martin, pentru viitoare modele electrice ale mărcii britanice.
E curios, deci, că Aston Martin a recurs la inginerie Lucid Motors pentru viitoarele maşini electrice, nu la Daimler şi Mercedes, or, în prezent Aston Martin foloseşte motorul V8 de 4,0 litri din gama Mercedes-AMG pentru modelele sale. Când a venit vorba de maşini electrice, însă, Mercedes are o tehnologie mult prea modestă în parametri şi învechită moral, de fapt, cu sisteme de 380 volţi, în timp ce Lucid Motors are electromotoare de dezvoltare proprie, compacte şi super puternice, care funcţionează într-un sistem de concepţie proprie cu arhitectură de 900 volţi. Deci, eficienţa, puterea imensă de care e capabil Lucid Air Saphirre, de exemplu, e net superioară faţă de orice are Mercedes în liga maşinilor electrice. De fapt, într-un articol recent de-al nostru, în care analizam ingineria lui Mercedes SLS AMG Electric Drive de acum 11-14 ani, constatam că o mare parte din parametrii electrici ai acelei maşini electrice de demult sunt practic identici cu ceea ce produce Mercedes azi, cu o evoluţie doar la mărimea bateriei.
Foto: Lucid Air Sapphire

Pe de altă parte, şeful Lucid a confirmat că anume modelul Air Saphire, cu 1.234 CP la activ, scoşi din 3 electromotoare, va sta la baza mai multor modele electrice Aston Martin, inclusiv a celui care va ajunge să fie condus de James Bond. Cu o asemenea putere, mai mare decât a lui Tesla Model S Plaid, agentul secret va avea şansa unor cascadorii şi mai spectaculoase în viitorul film.
Aşadar, urmează o schimbare interesantă în viitorul film cu James Bond, în care acesta se va adapta timpului şi va conduce o maşină electrică super performantă. Peliculele cu 007 şi-au adaptat întotdeauna subiectele celor mai importante probleme de pe arena internaţională, cu conflicte ascunse sau la vedere, iar la cât de multe asemenea conflicte există în ultima perioadă, creatorii scenariului lui James Bond au cu siguranţă o multitudine de subiecte la alegere pentru viitorul scenariu.
Totodată, pentru Aston Martin asta înseamnă că viitorul mărcii va avea parte de un suflu important prin ingineria Lucid Motors, iar compania britanică a făcut astfel una din cele mai bune alegeri pe care le putea face drept sursă a acestei inginerii.
Există însă şi o explicaţie posibilă pentru aceste parteneriate, ce vine din structura acţionariatului ambelor companii. Lucid Motors e deţinut în cotă majoritară de fondul public de investiţii din Arabia Saudită. De cealaltă parte, şi Aston Martin Lagonda are printre acţionarii săi principali acelaşi fond de investii din Arabia Saudită, care avea aproape 18% din acţiuni, dar care a mai cumpărat 2,6% prin Lucid Motors, în Aston Martin, după semnarea acordului de colaborare. Printre acţionarii mari ai Aston Martin se mai numără acum consorţiul condus de Lawrence Stroll, compania chinezească Geely şi fondatorul său, grupul Mercedes (deţinut şi el parţial de Geely acum), dar şi şeful echipei Mercedes-AMG Petronas, Toto Wolff. Aşadar, din toate aceste structuri complexe de acţionariat, era oarecum firesc să se nască şi un asemenea parteneriat, cu unele părţi mai interesate decât altele şi cu efecte care ar putea fi foarte interesante şi neaşteptate pe viitor.
1
1,124
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!