Continental anunţă că va concedia peste 7.000 de angajaţi în Europa, inclusiv ingineri, şi va reduce investiţiile în cercetare şi dezvoltare

19 Februarie 2024, 12:33
Redacţia PiataAuto.md
Noi veşti îngrijorătoare vin din lumea furnizorilor auto, unde în ultima perioadă se atestă un adevărat val de anunţuri despre concedieri mari, cu mii de locuri pierdute, ce urmează să aibă loc. Giganţii precum Bosch şi ZF deja au anunţat asemenea concedieri planificate, iar acum şi Continental se alătură lor, anunţând că va concedia 7.150 de angajaţi din Europa, în încercarea de a salva divizia sa de automotive. Dacă ceilalţi furnizori au dat vina pe maşinile electrice, că acestea ar avea nevoie de mai puţine resurse umane pentru a fi fabricate şi mai puţine componente, Continental n-o face direct, însă indirect putem deduce acelaşi lucru, întrucât compania germană menţionează că acest anunţ e un efort de a alinia Continental la „schimbările complexe spre maşinile electrice şi componente digitalizate”. Mai mult ca atât, se anunţă tăieri şi printre ingineri, dar şi în investiţiile de cercetare şi dezvoltare.
Cele 7.150 de oameni concediaţi înseamnă o reducere de 3,6% a numărului global de angajaţi ai Continental. Din ei, cei mai mult vor fi cei din poziţii administrative — tocmai 5.400 la număr. Însă sunt afectaţi şi ingineri, urmând a fi concediaţi 1.750 dintre aceştia. Deci, cu 1.750 ingineri mai puţin vor munci la proiectarea produselor Continental, produse de o variaţie mare, care se regăsesc în marea majoritate a maşinilor produse de marii producători.
Circa 40% din cei 7.150 de angajaţi concediaţi vor fi din Germania. Restul angajaţilor care-şi vor pierde locurile de muncă vor fi de la alte locaţii din Europa, inclusiv centre de dezvoltare şi cercetare. Am încercat prin urmare să aflăm dacă şi locaţiile Continental România vor fi afectate de concedieri, dar deocamdată nu am primit un răspuns.
Compania germană încearcă să facă economii de 400 milioane de euro anual prin concedierea angajaţilor menţionaţi, începând cu anul viitor, se arată în comunicat. Deci putem deduce că toate concedierile vor fi finalizate în decursul acestui an.
Economii de costuri vor fi făcute şi în domeniul vital dezvoltării oricărei asemenea companii — cercetare şi dezvoltare, sau R&D. Continental anunţă că va reduce drastic costurile alocare R&D-ului, de la 12% din încasările din vânzări, cât constituie în prezent, până la doar 9% în anul 2028. Deci, o reducere efectivă cu 25% a investiţiilor în cercetare şi dezvoltare a noilor produse, ceea ce înseamnă o reducere în inovaţie şi căutări de noi soluţii tehnologice.
Iar reducerea de 25% în investiţii R&D e valabilă doar dacă vânzările rămân neschimbate. Însă întrucât toţi furnizorii auto indică faptul că pentru maşinile electrice e nevoie de mai puţine componente, şi mulţi dintre noii producători nu mai cumpără atât de multe componente de la furnizori clasici precum Continental, Bosch sau ZF, asta înseamnă că şi cifra de vânzări ar putea fi mai mică, iar odată cu ea va scădea proporţional şi bugetul alocat R&D-ului. Iar asta înseamnă efectiv o reducere a ritmului de inovaţie a acestor furnizor şi o funcţionare la turaţii tot mai mici, folosind inerţia acumulată în trecut.
E cât se poate de clar că acest val de concedieri e un simptom al unui fenomen, nemaifiind vorba doar de o singură companie sau o problemă izolată. Sunt schimbări majore, care au loc în industrie şi se pare că mulţi din aceşti furnizori giganţi s-au pomenit că modelul lor de business nu e foarte adaptat noii epoci. Însă, inevitabil, cu zeci de mii de angajaţi vizaţi în total, poate sute de mii într-un final la nivel de industrie, schimbările vor fi resimţite adânc.
2
6,627
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!