Shell închide toate staţiile de alimentare cu hidrogen din California, făcând exploatarea unor asemenea maşini şi mai dificilă

13 Februarie 2024, 13:14
Redacţia PiataAuto.md
Deşi pare o tehnologie viabilă în rol de alternativă pentru propulsia electrică şi stocarea energiei în baterii, hidrogenul are parte de noi dificultăţi logistice. Dacă la începutul acestui an informam că în Norvegia se închid tot mai multe staţii de hidrogen, iar anul trecut pe parcursul anului în această ţară au fost vândute doar 2 maşini cu hidrogen, atunci acum aflăm că în statul american cu cel mai mare număr de staţii de hidrogen, California, Shell a decis să închidă toate staţiile sale de alimentare cu hidrogen.
Shell deţine în prezent 7 staţii active de hidrogen în California, din cele 55 care au mai rămas în stat. Zicem care au mai rămas, pentru că anterior au mai fost închideri sau suspendări periodice ale activităţii, chiar Shell având două staţii suspendate mai demult. Acum, însă, Shell anunţă că închide toate staţiile din California, iar asta înseamnă că 12% din numărul staţiilor se închid brusc, făcând viaţa proprietarilor de maşini cu hidrogen şi mai dificilă brusc.
California era unul din locurile în care Toyota Mirai reuşea să înregistreze cele mai mari cifre de vânzări, alături de modele precum Hyundai Nexo, întrucât se baza pe reţeaua relativ dezvoltată de staţii de hidrogen. Pentru comparaţie, întreaga Germanie are acum 91 de staţii, iar toată Franţa are doar 32 de staţii de hidrogen. Deci, 55 în California, multe din ele concentrate în San Francisco şi Los Angeles şi alte oraşe mai mari, reprezentau o reţea relativ disponibilă. Dar în cifre absolute, nici măcar 1% din maşinile noi cumpărate nu erau pe hidrogen. Mai exact, în anul 2023 în California s-au cumpărat 3.143 de maşini cu hidrogen şi pile de combustie. În mod normal, Toyota avea cam 77% cotă de piaţă dintre modelele cu hidrogen în California, iar asta înseamnă cam 2.420 de exemplare Toyota Mirai vândute în California în 2023.
Cifra poate părea bună, şi e relativ bună pentru California, dar situaţia devine tristă pentru Toyota când ne amintim că vânzările globale de Toyota Mirai, în toată lumea, au fost în 2023 de doar 3.921 exemplare! Asta înseamnă că în California se vând peste 61% din toate exemplare Mirai fabricate de Toyota, iar orice reducere a numărului de staţii de alimentare va afecta direct vânzările.
Şi asta mai înseamnă că Toyota a vândut în restul lumii doar încă 1.500 exemplare de Mirai cu hidrogen! Şi cu asemenea vânzări extraordinar de mici, Toyota continuă să ne convingă că ea are încredere în hidrogen, în timp ce la vânzări de 104 mii de maşini electrice pe care le-a atins Toyota anul trecut, şefii companiei spun că n-au încredere în maşinile electrice.
Motivele invocate de Shell pentru închiderea staţiilor ar fi contextul economic de piaţă, dar şi dificultăţi în furnizarea de componente pentru mentenanţa staţiilor. Anul trecut, Shell mai avea şi planuri pentru construcţia a 48 de noi staţii de hidrogen în California. Acum, odată cu închiderea celor actuale, bineînţeles că au fost anulate şi toate planurile pentru staţii noi de hidrogen.
0
7,131
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!