Kia a dezvăluit noul EV3, un SUV electric compact, cu tracţiune faţă şi până la 600 km autonomie
24 Mai 2024, 11:11 Redacţia PiataAuto.md
Deşi unii producători europeni, precum Mercedes au VW anulează planuri pentru noi platforme şi modele electrice, justificându-şi deciziile prin temperări de creşteri de vânzări, dar mai degrabă prin vânzări slabe ale propriilor modele, coreenii de la Kia şi Hyundai continuă să lanseze noi modele electrice, impunându-se printre liderii globali cu acestea. Acum Kia a lansat noul EV3, un SUV electric mult mai compact decât EV9, şi astfel mult mai accesibil şi mai practic, dar care promite o autonomie mai mult decât decentă de 600 km.
Noul SUV electric are 4,3 metri lungime, încadrându-se într-un segment de SUV-uri foarte populare în Europa. Iar Kia aduce în această categorie un model care preia tehnologiile admirabile de pe EV9 şi le transpune la o scară mai mică, păstrând toate atributele demne de apreciat.
Spre exemplu, deşi nu specifică direct că arhitectura e una de 800 volţi, Kia menţionează că ea, cu tot cu tehnologia bateriei, e aceeaşi ca şi pe EV9, iar acolo maşina are tehnologie de 800 volţi. Asta îi permite noii Kia EV3 să-şi încarce foarte rapid bateria, timpul necesar pentru a o aduce de la 10 la 90% fiind de doar 31 minute! Puterea de încărcare, însă, nu e foarte mare, variind între 102 kW şi 128 kW în funcţie de versiune, însă timpul redus e posibil datorită capacităţii mai mici a bateriei.
Noul model va avea două versiuni de baterie, de 58,3 kWh şi de 81,4 kWh, ultima fiind cea care poate garanta 600 km autonomie.
Ambele versiuni vor folosi un electromotor de 150 kW, deci 204 CP, şi 283 Nm, poziţionat pe puntea faţă. Deci, deocamdată nu există o versiune cu tracţiune integrală, iar nivelul relativ modest al puterii şi existenţa unei singure alegeri ne sugerează clar că cei de la Kia au vrut să configureze o reţetă care să genereze vânzări mari şi profituri în cazul acestui model.
Totuşi, ulterior va fi lansată şi o Kia EV3 GT cu tracţiune integrală şi peste 400 CP la activ, pentru cei ce-şi vor dori senzaţii mai condimentate.
Maşina lansată acum prinde sută în 7,5 secunde şi are şi un coeficient aerodinamic bun pentru un SUV rectangular, de 0,263.
La interior, tehnologiile multimedia şi filosofia e similară cu modele precum Kia EV9 sau Hyundai Ioniq 6. Există şi un portbagaj decent de 460 litri.
Kia n-a anunţat deocamdată preţurile pentru noul model, dar e cât se poate de cert că acestea vor fi mult mai accesibile şi vor miza să cucerească noi cumpărători printr-o maşină consistentă, dar care livrează bine esenţialul, fără a copleşi alte calităţi admirabile, dar nu neapărat necesare, care ar scumpi costul de producţie. Totul e mult mai practic aici.