Magna Steyr e în discuţii cu producătorii chinezi pentru a produce maşinile electrice ale acestora în Austria, la fabrica unde e produs Mercedes G-Class

5 Iunie 2024, 19:45
Redacţia PiataAuto.md
În lumea auto există o fabrică legendă, care a produs pe bază de contracte cu mai mulţi producători, modele care au devenit şi ele legendare datorită fiabilităţii. E vorba de fabrica celor de la Magna Steyr din Graz, Austria, şi multă vreme modele fabricate aici erau în topul celor mai fiabile din lume. Aici a fost produs pe parcursul întregii sale istorii Mercedes G-Class, de exemplu, cei de la Magna-Steyr, încadraţi pe atunci în structuri cu alte nume, participând şi la elaborarea tracţiunii integrale pentru acest model şi pentru multe altele din lume, datorită experienţei pe care o aveau. Ei bine, acum Magna Steyr e în discuţie cu producătorii chinezi pentru a produce maşinile electrice ale acestora la fabrica din Graz, dacă tot aceştia îşi caută intens fabrici unde să asambleze maşinile pe care le vor vinde în Europa, după aşteptata anunţare a taxelor de import în UE.
Fabrica din Graz a primit în istoria sa contracte de la foarte mulţi producători, fie atunci când aceştia produceau un model mai de nişă şi modularea unei noi linii de asamblare nu le era profitabilă, fie când se lansau într-un segment nou, şi mai era timp pentru a-şi lărgi propriile fabrici.
Spre exemplu, aici sunt produse în prezent sau au fost produse până de curând modele precum BMW Z4 şi Toyota Supra, Jaguar E-Pace, dar şi modele electrice precum Jaguar I-Pace şi Fisker Ocean până ca această companie să intre din nou în faliment.
În istoria fabricii, aici au fost asamblate modele renumite precum prima generaţie de BMW X3, Saab 9-3 Convertible, Pinzgauer, Peugeot RCZ, Mercedes SLS AMG, Aston Martin Rapide, MINI Countryman, Jeep Grand Cherokee, Chrysler 300C, Mercedes M-Class, versiunile cu tracţiune integrală a lui Mercedes E-Class W210 şi W211, Audi V8L, VW Golf Country şi o mare parte din sistemul 4x4 al lui Fiat Panda 4x4 şi Renault Scenic RX4.
Acum şeful Magna Styer, Roland Prettner, a confirmat că e în discuţii cu producători chinezi care „vor şi au nevoie” să-şi localizeze producţia în Europa. Acesta a confirmat că discuţiile durează de mai multe luni şi au loc cu mai mulţi producători din China.
Foto: Şeful Magna Styer, Roland Prettner

Magna Steyr gestionează şi produce automobile pentru producători chinezi şi pe teritoriul Chinei, într-o entitate formată împreună cu grupul BAIC, prin urmare e logic că Prettner a fost întrebat dacă discută anume cu ei despre producţia în Europa. Acesta a confirmat, menţionând totodată încă alţi doi producători chinezi — SAIC cu marca MG şi Great Wall.
Magna Steyr gestionează şi produce automobile pentru producători chinezi şi pe teritoriul Chinei, într-o entitate formată împreună cu grupul BAIC, prin urmare e logic că Prettner a fost întrebat dacă discută anume cu ei despre producţia în Europa. Acesta a confirmat, menţionând totodată încă alţi doi producători chinezi — SAIC cu marca MG şi Great Wall.
Întrucât fabrica din Austria are deja experienţa producţiei unor automobile electrice, precum Jaguar I-Pace şi Fisker Ocean, ea ar avea un avantaj faţă de alte fabrici datorită acestei experienţe, dar şi datorită faptului că un contract de producţie a unei maşini aici nu prevede investiţii la fl de mari ca în cazul în care chinezii ar construi de la zero o fabrică sau ar reutila una.
Prin urmare, e foarte posibil ca în următorii ani renumita fabrică din Graz cu tot cu centrul de inginerie şi excelenţă de alături să devină tot mai mult dedicată producţiei de maşini concepute în China, iar legendarul Mercedes G-Class va fi produs alături de modele electrice chinezeşti.
3
5,994
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!