Chinezii vor să fabrice în SUA camionul electric Windrose, care seamănă foarte mult cu Tesla Semi şi care îşi încarcă bateriile la două prize simultan

9 August 2024, 14:19
Redacţia PiataAuto.md
Deşi chinezii au avansat mai mult ca oricare altă ţară în amploarea vehiculelor electrice şi deşi în ultimii ani nu mai prea lansează modele cu design clonat după forme occidentale, cum se întâmpla cândva, preferând în schimb să angajeze designeri din occident, uneori se mai întâmplă în China să fie lansate vehicule care seamănă izbitor de mult cu unele modele vestice, sau cel puţin sursa de inspiraţie e cât se poate de clară. Este şi cazul lui Windrose, un camion electric din China, care se aseamănă foarte mult cu Tesla Semi şi despre pregătirea lansării căruia scriam în aprilie. Ei bine, acum chinezii nu doar că-l lansează pe piaţa lor, dar anunţă că vor să-l producă în interiorul SUA, într-o fabrică pe care ar construi-o acolo, şi aproape că sugerează că vor putea intra pe piaţă, construi fabrica şi pune noul camion în producţia de serie până la momentul în care Tesla va reuşi să dea turaţii producţiei propriului camion.
Tesla are peste 1 an şi jumătate de când a lansat camionul Semi oficial şi a livrat şi primele câteva exemplare celor de la PepsiCo, apoi au apărut şi cifrele de consum real după 7 luni de expoatare, dar după acea primă livrare producţia de camioane a fost infimă, la nivelul a 1-2 unităţi pe lună, majoritatea fiind folosite tot de ingineri pentru testări şi perfecţionări. Şi Tesla recunoaşte că e nevoită deocamdată să fabrice aceste camioane aproape manual, pentru că nu există o linie de producţie în vreuna din fabricile sale, iar o asemenea linie ce ar permite producţia la scară largă ar putea apară abia peste 1,5-2 ani.
Foto: Camionul Tesla Semi

Este, deci, o perioadă suficient de mare de timp pentru chinezi, ca aceştia să reuşească să investească într-o fabrică nouă din SUA, unde şi-ar fabrica noul camion, pe care deja îl fabrică în China. Şi având o siluetă similară cu Tesla Semi, cu siguranţă ar atrage atenţia cu noul lor camion şi poate ar reuşi să facă şi vânzările pe care mizează.
Foto: Camionul electric chinezesc Windrose

Iar Windrose nu e camion modest în parametrii săi tehnici, ba dimpotrivă, ar putea pune presiune pe Tesla. Acesta are o baterie de 729 kWh, care îi promite o autonomie de 670 km, cea ce ar însemna un consum de până la 105 kWh/100 km, luând în considerare capacitatea netă.
Mai mult ca atât, autonomia de 670 km e calculată de chinezi la o încărcare maximă de 49 tone masă totală, în limita unor excepţii posibile în China pentru asemenea camioane electrice. În SUA masa totală ar fi limitată la 82.000 livre în cazul camioanelor electrice, ceea ce echivalează cu 37,2 tone. Iar asta ar însemna că şi consumul efectiv va fi mai mic, iar autonomia mai mare. E drept, însă, că omologările de autonomie din SUA sunt mult mai stricte, aşa că rămâne de văzut ce autonomie ar putea obţine într-un final acest camion în SUA.
Însă puterea de încărcare e un alt parametru fascinant al noului camion. Acesta poate accepta o putere de până la 960 kW, în ceea ce în industrie e deja numită încărcare de ordinul megawaţilor. Şi pentru că nici măcar în China nu există asemenea prize puternice, camionul a aplicat un mic truc, şi a „înjumătăţit” bateria sa, separând-o în două, cu două porturi de încărcare conectate simultan. Fiecare port acceptă 600 amperi, iar întrucât arhitectura e de 800 volţi, avem la final 480 kW putere pentru un port, şi 960 kW pentru ambele porturi. Astfel, energia necesară pentru a parcurge 400 km e încărcată în doar 36 minute.
Planurile de a construi noua fabrică în SUA au fost anunţate chiar de CEO-ul Windrose, Wen Han, el însuşi fiind un antreprenor tânăr, absolvent al Universităţii Stanford din SUA. Iar el a anunţat direct că noul său camion electric va lupta cu Tesla Semi pe piaţa SUA.
Iar intenţiile celor de la Windrose sunt cât se poate de serioase — CEO-ul are experienţa de a fi lucrat anterior la o companie de camioane autonome şi un fond de investiţii, şi-a făcut studiile liceale şi universitare în SUA, iar acum, deşi sediul principal şi fabrica Windrose sunt localizate în China, compania şi-a fondat deja entităţi de reprezentare în SUA şi Olanda. Pe partea tehnologică, în încărcarea de 1 MW e implicată renumita companie Borg Warner, iar echipa de ingineri şi directori e adunată din oameni cu multă experienţă în această industrie. Prin urmare, chiar dacă pare o clonă a lui Tesla Semi, în acest caz clona ar putea ajunge mai rapid la producţia de scară mare în SUA.
Foto: Interiorul cabinei camionului chinezesc Windrose

Şi, apropo, camionul electric Windrose anunţă şi un coeficient aerodinamic de doar 0,2755 despre care spune că e mai bun decât la oricine, inclusiv decât la Tesla, care are 0,36.
1
3,598
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!