Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Audi a lansat noile Q5 şi SQ5, care debutează cu un propulsor V6 şi cu motorizări cu combustie cu problemă rezolvată la sistemul mild hibrid

2 Septembrie 2024 - 12:54
Redacţia PiataAuto.md
Audi a lansat azi noua generaţie a SUV-ului Q5, un model care a fost un contribuitor mare în vânzări în cele două generaţii de până acum şi care acum a ajuns la cea de-a treia generaţie. Deşi acum câţiva ani Audi spunea că nu mai dezvoltă motoare cu combustie noi, inginerii Audi au elaborat o nouă platformă tehnică, destinată modelelor cu combustie, numită Premium Platform Combustion sau PPC în formă abreviată, iar Audi Q5 e primul SUV şi al doilea model construit pe noua platformă, după noul A5.
Designul noului model nu aduce nimic revoluţionar, decât celule foarte mari în plasa calandrului frontal, care vin cumva să dea o notă mai agresivă prezenţei noului model. Silueta maşinii pare uşor alungită pentru a părea mai mare şi mai aerodinamică.
Forma farurilor şi silueta în general aminteşte şi de modele electric Q6 e-tron, lansat la începutul acestui an. Un ochi neantrenat ar putea confunda cele două modele, pentru că Audi nu le-a redat o identitate vizuală foarte diferită, cum face BMW cu iX, spre exemplu, sau cu viitoarele SUV-uri din gama Neue Klasse.
Interiorul aduce schimbări pentru stilul de design Audi, dar nu neapărat spre bine. Dacă anterior modele Audi se mândreau cu un tunel central aerat, oarecum simetric, care era un centru de comenzi, acum conturul de pe margini şi forma asimetrică amintesc mai degrabă de o Toyota RAV4 sau alte modele nipone.
În schimb, planşa de bord are trei display-uri mari, cel dedicat pasagerului fiind separat de celelalte două şi fiind probabil opţional.
Toate motoarele cu combustie care nu sunt parte din sisteme plug-in hibride sunt cel puţin mild hibride, în sisteme de 48 volţi. Deşi Audi a avut probleme imense cu aceste sisteme şi cu furnizorul curelelor pentru, acum Audi a lăsat un alternator mai simplu pe curea, care are rol şi de demaror, iar electromotorul esenţial, care să ajute la propulsie, a fost integrat între cutie şi arbore cardanic, sau mai bine zis alături de arborele cardanic. Acel electromotor poate dezvolta 24 CP.
E curios şi faptul că alimentarea sistemului mild-hibrid ar loc de la o baterie LFP deja, de 1,7 kWh, iar întrucât în Europa producătorii de baterii nu prea oferte LFP, vorbim cel mai probabil de o bateri chinezească, or, China a avansat enorm în tehnologia LFP în ultimii ani.
Dincolo de toate elementele sofisticate ale sistemelor mild hibrid, motoarele cu combustie rămân a fi un 2,0 TSI şi un 2,0 TDI. Ambele au 204 CP.
Un plug-in hibrid va fi lansat mai târziu, dar deocamdată fanii se mai pot delecta cu un motor rar pentru zilele noastre, pe modelul SQ5. Spărgând toate tendinţele actuale, acest model Audi debutează cu un motor V6 de 3,0 litri şi 367 CP!
Nici măcar cei care aleg motorul V6 de şcoală veche, însă, nu vor fi scutiţi de prezenţa sistemului mild hibrid în ecuaţie, deci şi acolo el va fi prezent în mod similar.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter