Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Echipa care a transportat un submarin imens în Germania a inventat o metodă nouă de transporturi agabaritice de transformatoare mari cu mai puţine limitări birocratice

2 Septembrie 2024 - 18:07
Redacţia PiataAuto.md
Acum o lună scriam despre o operaţiune de amploare de transport agabaritic în Germania, unde obiectul transportat cu camioane era un ditamai submarin, care-şi urma drumul spre un muzeu, după mai multe lucrări care s-au făcut la el. Iar când vine de transporturi agabaritice foarte complexe, în Germania există o companie locală cu tradiţie lungă, numită Kubler Spedition, care primeşte aproape întotdeauna asemenea sarcini dificile. Ei au transportat acel submarin şi tot ei transportă frecvent obiecte imense, în special transformatoare de mare putere, atât cu curent alternativ, cât şi din cele cu curent continuu, pentru tot soiul de proiecte de energie regenerabilă şi actualizări de reţea. Iar toate aceste transporturi sunt foarte scumpe şi anevoioase birocratic în Germania, ceea ce nu doar că ridică foarte mult preţul proiectelor, ci şi le întârzie adeseori din cauza procesului lung de obţinere a tuturor autorizaţiilor. Acum echipa de la Kubler Spedition a venit şi cu o soluţie inginerească, ce ar rezolva aceste probleme.
Atunci când se fac transporturi agabaritice, parametrul esenţial care trebuie luat în calcul e distribuţia greutăţii totale pe fiecare ax. Până la 12 tone de ax lucrurile sunt simple, însă imediat peste asta intră în vigoare treptat o mulţime de reglementări, iar peste 14 tone pe ax apare şi obligativitatea inspectării tehnice a majorităţii podurilor de pe traseu ce urmează a fi parcurs.
Asta înseamnă echipe de experţi tehnici la acele poduri, cu procese lungi de inspecţii şi emiteri de rapoarte, care iau timp şi costă mult. De mult ori, zic cei de la Kubler, costurile birocratice le depăşesc pe cele ale transportului propriu-zis, ceea ce rezultă în situaţii oarecum absurde.
Asta se întâmplă pentru că acele transformatoare sunt grele, iar greutatea loc trebuie divizată pe toate axele platformelor de transportare, de obicei două la număr, în faţă şi în spate. Divizarea greutăţii se face de obicei prin structuri metalice mari şi grele, simetrice, care trebuie să fie conectate corect la structura cadrului platformelor, iar astfel totul ajunge să cântărească foarte mult, încât depăşeşte cele 14 tone per ax.
Foto: Noua construcţie

Acum cei de la Kubler, împreună cu inginerii de la TII-Scheuerle au creat noua platformă STB 320, care e proiectată din start cu braţe imense de care să fie fixate transformatoarele, dar care au totodată găuri mari circulare inspirate din braţele de suspensie din motorsport, care reduc greutatea totală şi păstrează rigiditatea datorită compoziţiei corecte a metalului.
Mai departe aceste braţ se fixează de un punct de pivotare care derivă în însăşi structura platformei şi astfel nu are nevoie de cadre suplimentare de distribuţie a greutăţii.
Fiecare roată e dirijată hidraulic pentru a putea compensa forţa de apăsare, dar partea hidraulică era prezentă şi anterior pe platformă de până acum.
Astfel, noua platformă elimină foarte mult din elementele de structură şi mai reduce greutatea şi prin acele soluţii din motorsport, iar în final ajunge să poată asigura o greutate de sub 14 tone şi chiar 12 tone per ax, cea ce impune doar coordonări de trasee, dar nu şi inspectări tehnice lungi. Iar asta va permite companiei să reducă substanţial timpul de panificare pentru orice asemenea transport de transformatoare, iar proiectele de energie regenerabilă nu vor sta luni întregi inactive din cauza acestor transformatoare.
Per total, noua platformă poate transporta transformatoare de până la 320 tone greutate evitând acele elemente birocratice lungi. Aşa cum e gândită construcţia, ea are 30 de axe în total şi cu o greutate proprie mai mixă de 40 de tone, la încărcarea maximă greutatea va fi mai mică de 14 tone pe ax. Iar ca să înţelegem cât de mare e progresul, masa totală s-a redus cu 50 de tone datorită acestei invenţii, iar asta e o cifră uriaşă chiar şi în transportul agabaritic!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter