În ultimii ani, ştirile despre compania chinezească BYD, care concurează tot mai intens cu Tesla şi o tot depăşeşte fie în numărul maşini electrice vândute, fie în încasări şi profit sunt tot mai frecvente. Iar cea mai nouă lansare a chinezilor de la BYD pentru piaţa europeană e SUV-ul electric BYD Sealion 7, sau Sealion 07. E un model care vrea să concureze cu Tesla Model Y, maşină care a fost până de curând cea mai vândută în Europa, deci e clar că noul BYD trebuie să aibă totul făcut ca la carte pentru a putea ţinti atât de sus. Este oare el atât de bun? Sunt oare noile modele BYD cu adevărat bune în ultimul timp şi dacă da, prin ce? Asta am încercat să aflăm chiar noi, pe propria piele, într-un test drive cu noul BYD Sealion 7 electric...
Noua generaţie Mitsubishi Outlander s-a lăsat foarte mult aşteptată pe piaţă, după o carieră ungă, cu câteva facelift-uri, a predecesorului său. Noi testăm un Mitsubishi Outlander cu motor de 2,5 litri, cu combustie, aspirat, de 184 CP. E o versiune care e vândută pe unele pieţe non-UE, precum Republica Moldova, fiind cu circa
8-9 mii mai accesibilă decât versiunea plug-in hybrid...
Au fost perioade de timp când Honda CR-V era unul din puţinele SUV-uri practice şi compacte de pe piaţă, fiind un model emblematic al segmentului. Ulterior maşina devenise tot mai mare cu fiecare nouă generaţie şi, într-un segment tot mai aglomerat, ea devenise lipsită de vreun condiment dominant în design, dar punea accent pe lucruri practice, pe care nu le-ar fi refuzat cei mai mulţi dintre cumpărătorii de maşini — confort în călătorie, spaţiu mare interior şi fiabilitate exemplară. Anii au mai trecut, iar la sfârşitul anului trecut a fost lansată încă o nouă generaţie de Honda CR-V, cea de-a 6-a la număr, model care a ajuns pe unele pieţe abia în acest an. Într-o lume în care multe din modelele cu tradiţii de multe generaţii la rând încă mai luptă să rămână relevante, într-o lume în care până şi maşinile practice de altă dată au ajuns să coste foarte scump, ne-am zis că ar fi interesant să vedem cum se sistem acum, în anul 2024, noua generaţie a renumitului SUV japonez practic...
Alpine GTA V6 Turbo e una din cele mai geniale maşini pe care le-a produs Franţa vreodată, care ascunde în ea o istorie şi o inginerie formidabilă. E un model din anii 80, evoluat dintr-unul creat în anii 70, dar maşina era atât de vizionară la timpul său, încât azi se simte ca una ce ar fi mult mai recentă. Noi am avut ocazia să explorăm şi să conducem un asemenea Alpine GTA V6 Turbo în Elveţia, iar experienţa noastră e inclusă plenar în video-ul de mai jos...
Maşina asta e una din cele mai uitate din istorie, dar totodată era una din cele mai exotice şi puternice maşini la care puteai visa la sfârşitul anilor 60 şi 70. Îi spune AC 428 Frua Fastback şi e o maşină britanică, produsă de acelaşi mic producător, care a creat legendarul AC Cobra! Vine cu un motor imens V8 sub capotă, iar noi am explorat-o pe viu şi am condus-o în Elveţia, punându-i la treabă uriaşul V8...
În ultimii ani, am publicat aici, pe site, un număr mare de articole despre istoria unor modele Tatra din trecut, atât autoturisme, cât şi camioane, despre ingineria cu totul specială a acestor camioane şi maşini, dar şi despre evoluţia curentă a fabricii care mai produce doar camioane azi. Noi avem o admiraţie specială pentru istoria şi ingineria acestei mărci, dar n-am fi publicat un număr atât de mare de subiecte şi articole dar ele n-ar fi înregistrat recorduri după recorduri de interes din partea cititorilor noştri, care ne motivau să explorăm noi şi noi subiecte. Ei bine, astăzi aceste explorări Tatra din ultimii ani au ajuns şi la un moment de apogeu, în care am mers în Praga, Cehia, pentru a vedea pe viu şi a conduce o Tatra 613 Mi Long Electronic, una din ultimele versiuni ale modelului longeviv 613, şi totodată una din cele mai rare, cu doar 17 exemplare produse în istorie...
Lancia Fulvia Coupe 1600 HF e modelul legendă în istoria mărcii italiene, care a ajuns să simbolizeze ce însemna o Lancia în anii 70 şi să pună dea start totodată poveştilor glorioase de raliu ale Lancia. Totul a început de la Fulvia Coupe în raliuri pentru Lancia şi abia apoi a urmat Statos, 037 sau Delta HF Integrale. Iar noi am avut ocazia să explorăm pe viu şi să conducem o legendară Lancia Fulvia Coupe 1600 HF în Elveţia...
Dacă acest NSU Ro 80 aminteşte un pic de Audi în siluetă şi design, mai ales frontal, există multe motive pentru care o face, pentru că NSU e una din mărcile ce au fuzionat şi au creat marca Audi pe care o ştim azi, iar acest Ro80 a fost creat şi produs exact în perioada acelei fuziuni. E un model cu design şi mai ales inginerie legendară, pentru că e şi primul model de serie mare din lume, cu motor rotativ Wankel cu 2 rotoare, iar NSU a fost şi primul producător care a lansat, în general, o maşină de producţie cu asemenea motor! Ei bine, de curând am avut ocazia cu totul specială de a cunoaşte şi explora pe viu un legendar NSU Ro80 în Elveţia...
Acum câteva săptămâni, scriam într-o relatare că echipa noastră mersese în Elveţia, iar acolo am putut explora îndeaproape câteva dintre cele mai speciale maşini din câte s-au produs vreodată, şi promiteam materiale speciale. Ei bine, astăzi primul material special e aici şi e unul în care am explorat şi condus legendarul Citroen SM, maşina franceză bizară şi vizionară de acum 50 de ani, care avea motor Maserati sub capotă...
BMW are o nouă generaţie a limuzinei sale de top, doar că de această dată, în momentul lansării, germanii au anunţat că într-o mare parte a lumii va exista doar un BMW i7 electric drept succesor pentru Seria 7, fără vreo versiune cu motor cu ardere internă. Unele regiuni aveau să primească şi motorizări obişnuite, apoi au apărut şi plug-in hibrizi, dar esenţa rămâne una intrigantă — dacă i7 a fost creat pentru a fi un succesor deplin pentru Seria 7, înseamnă că miza trebuie să fi fost uriaşă. Şi avem două mare întrebări: cât de bun este acest model în rolul de continuator al lui Seria 7 şi cât de bun o fi ca automobil electric, într-o lume în care competiţia printre electricele de top e acerbă...