Maşina asta e una din cele mai uitate din istorie, dar totodată era una din cele mai exotice şi puternice maşini la care puteai visa la sfârşitul anilor 60 şi 70. Îi spune AC 428 Frua Fastback şi e o maşină britanică, produsă de acelaşi mic producător, care a creat legendarul AC Cobra! Vine cu un motor imens V8 sub capotă, iar noi am explorat-o pe viu şi am condus-o în Elveţia, punându-i la treabă uriaşul V8...
![(VIDEO) Am explorat şi condus Tatra 613, maşina bizară cu motor V8 răcit cu aer din Cehoslovacia de cândva](/_i/tdmains/300/202312jemphswwftfpjiw.jpg)
În ultimii ani, am publicat aici, pe site, un număr mare de articole despre istoria unor modele Tatra din trecut, atât autoturisme, cât şi camioane, despre ingineria cu totul specială a acestor camioane şi maşini, dar şi despre evoluţia curentă a fabricii care mai produce doar camioane azi. Noi avem o admiraţie specială pentru istoria şi ingineria acestei mărci, dar n-am fi publicat un număr atât de mare de subiecte şi articole dar ele n-ar fi înregistrat recorduri după recorduri de interes din partea cititorilor noştri, care ne motivau să explorăm noi şi noi subiecte. Ei bine, astăzi aceste explorări Tatra din ultimii ani au ajuns şi la un moment de apogeu, în care am mers în Praga, Cehia, pentru a vedea pe viu şi a conduce o Tatra 613 Mi Long Electronic, una din ultimele versiuni ale modelului longeviv 613, şi totodată una din cele mai rare, cu doar 17 exemplare produse în istorie...
![(VIDEO) Am explorat pe viu şi condus legendara Lancia Fulvia Coupe 1600 HF](/_i/tdmains/300/202311eugudlyhswihrvc.jpg)
Lancia Fulvia Coupe 1600 HF e modelul legendă în istoria mărcii italiene, care a ajuns să simbolizeze ce însemna o Lancia în anii 70 şi să pună dea start totodată poveştilor glorioase de raliu ale Lancia. Totul a început de la Fulvia Coupe în raliuri pentru Lancia şi abia apoi a urmat Statos, 037 sau Delta HF Integrale. Iar noi am avut ocazia să explorăm pe viu şi să conducem o legendară Lancia Fulvia Coupe 1600 HF în Elveţia...
![(VIDEO) Am explorat pe viu NSU Ro 80, maşina germană vizionară de dinainte de Audi, care era şi primul model de serie din lume cu motor Wankel cu 2 rotoare](/_i/tdmains/300/202309djrybvwmhraldne.jpg)
Dacă acest NSU Ro 80 aminteşte un pic de Audi în siluetă şi design, mai ales frontal, există multe motive pentru care o face, pentru că NSU e una din mărcile ce au fuzionat şi au creat marca Audi pe care o ştim azi, iar acest Ro80 a fost creat şi produs exact în perioada acelei fuziuni. E un model cu design şi mai ales inginerie legendară, pentru că e şi primul model de serie mare din lume, cu motor rotativ Wankel cu 2 rotoare, iar NSU a fost şi primul producător care a lansat, în general, o maşină de producţie cu asemenea motor! Ei bine, de curând am avut ocazia cu totul specială de a cunoaşte şi explora pe viu un legendar NSU Ro80 în Elveţia...
![(VIDEO) Am explorat şi condus legendarul Citroen SM, maşina franceză vizionară de acum 50 de ani, cu motor Maserati](/_i/tdmains/300/202308toxszfxhsucirye.jpg)
Acum câteva săptămâni, scriam într-o relatare că echipa noastră mersese în Elveţia, iar acolo am putut explora îndeaproape câteva dintre cele mai speciale maşini din câte s-au produs vreodată, şi promiteam materiale speciale. Ei bine, astăzi primul material special e aici şi e unul în care am explorat şi condus legendarul Citroen SM, maşina franceză bizară şi vizionară de acum 50 de ani, care avea motor Maserati sub capotă...
![(VIDEO) Test drive cu noul BMW i7, modelul electric care ia rolul lui Seria 7 în zilele noastre](/_i/tdmains/300/202307rcfbbwjoxjsubiu.jpg)
BMW are o nouă generaţie a limuzinei sale de top, doar că de această dată, în momentul lansării, germanii au anunţat că într-o mare parte a lumii va exista doar un BMW i7 electric drept succesor pentru Seria 7, fără vreo versiune cu motor cu ardere internă. Unele regiuni aveau să primească şi motorizări obişnuite, apoi au apărut şi plug-in hibrizi, dar esenţa rămâne una intrigantă — dacă i7 a fost creat pentru a fi un succesor deplin pentru Seria 7, înseamnă că miza trebuie să fi fost uriaşă. Şi avem două mare întrebări: cât de bun este acest model în rolul de continuator al lui Seria 7 şi cât de bun o fi ca automobil electric, într-o lume în care competiţia printre electricele de top e acerbă...
![(VIDEO) Am testat Alpina XB7 în Moldova, SUV-ul de 621 CP, care costă 225 mii euro](/_i/tdmains/300/202305hwqtgkzghutggap.jpg)
Ceva timp în urmă, publicam o ştire despre primul exemplar Alpina XB7 importat în Moldova, şi promiteam să-l testăm. De fapt, este şi primul exemplar Alpina importat vreodată ca şi automobil nou în Moldova, or abia de curând, de când Alpina a fost cumpărată de BMW Group la nivel internaţional, modelele Alpina pot fi cumpărate în showroom-uri BMW. Ei bine, am testat acest unic Alpina XB7 în Moldova, SUV-ul de 621 CP, care costă mai mult decât am fi aşteptat, tocmai 225 mii euro...
![Test drive cu noua Mazda CX-60, SUV-ul nipon care a sfidat tendinţele şi a ales ingineria consistentă, la preţ exorbitant](/_i/tdmains/300/202303zwdarngmfauxeru.jpg)
Aproape că ne-am obişnuit să auzim cu fiecare nou model lansat al unui producător că motorul a devenit mai mic, că se mai renunţă la un ingredient important din ingineria lui, că se reduce numărul cilindrilor, că se trece la platforme mai simple şi uniformizate, că tot ceea ce mai contează într-o maşină e să aibă multimedia mare şi frumoasă. În toate tendinţele astea aproape universale, au venit cei de la Mazda şi au anunţat că ei dezvoltă o platformă nouă pentru Mazda 6 şi SUV-ul derivat, Mazda CX-60. Eram, deci, foarte nerăbdător să conduc noua Mazda CX-60, să văd cât de consistentă e în senzaţii de viaţă reală toată această abordare neobişnuită a inginerilor...
![Test drive cu Nissan Qashqai e-Power, maşina cu motor electric, dar cu generator la bord, ca o locomotivă](/_i/tdmains/300/202302cdpdcbluaojwxae.jpg)
Nissan are o nouă o generaţie de Qashqai, care nu face decât să continue ideea precedentelor generaţii, în esenţă. Doar că acum segmentul acestor SUV-uri e foarte aglomerat, cu modele foarte interesante, iar astfel Qashqai nu mai străluceşte atât de intens printre ele. Era nevoie de un element distinctiv, care să devină definitoriu din start, dar care să nu pară mai puţin practic. Şi atunci cei de la Nissan au lansat sistemul de propulsie e-Power pe acest nou Qashqai, care vrea foarte mult să fie numit unul cu propulsie electrică, dar care îşi ia efectiv energia dintr-un generator electric, pe benzină, pe care-l poartă la bord. Sună bizar şi foarte diferit de ce fac ceilalţi producători, tocmai de asta ne-a fost interesant să testăm un asemenea Qashqai e-Power în Moldova, vreme de 4 zile, care să înţelegem mai bine şi cum funcţionează, şi care e consumul, şi cum e în exploatare un asemenea sistem...
![Test drive cu Geely Tugella, SUV-ul chinezesc cu motor şi platformă de Volvo](/_i/tdmains/300/202301yrlonfztzvptumr.jpg)
Geely era cândva, demult, o marcă chinezească ce-ţi trezea mai mult compasiune şi milă pentru modelele pe care le producea. Azi Geely e un adevărat grup auto, care deţine nu doar marca Geely, ci şi Volvo, Polestar, Lunk&Co, Lotus şi alte câteva companii din lumea auto. Iar deţinerea celor de la Volvo s-a materializat inevitabil în experienţă uriaşă preluată de la suedezi, pe toate planurile, iar acum şi în modele care împart platforme tehnice comune şi aceleaşi motoare. Geey Tugella, modelul pe care-l testăm azi, e exact un asemenea model şi l-am testat de curând în Moldova...