Prima pagină  »  Ştiri  »  Sportivitate si eficienta intr-un singur ambalaj – Volkswagen Concept BlueSport
3 IULIE 2009, 10:30
1,275
0
Sportivitate si eficienta intr-un singur ambalaj – Volkswagen Concept BlueSport
De Redactia PiataAuto.md
0
De ceva timp, scopul marilor producatori auto este sa elaboreze masini cat mai dinamice, dar care sa devina tot mai eficiente... Desigur ca si Volkswagen si-a propus acest lucru, si uite ca acum prezinta publicului larg VW Concept BlueSport, un roadster caracterizat in primul rand de sportivitatea “ambalata” in caroseria lunga de 4 metri, dar si de eficienta inalta a propulsoarelor care ii vor asigura acestuia un consum redus de combustibil si calitati dinamice inalte.

La design-ul roadster-ului Concept BlueSport a lucrat directorul de design al companiei Volkswagen – Claus Bishoff si directorul de design al centrului Potsdam, Tomas Ingenlat. Eforturile depuse de acestia pot fi observate in primul rand la exterior, caruia i-au fost redate forme muschioase, sugerate de arcurile rotilor mari de 19 inch. Atat partea frontala, cat si cea spate, denota tendintele actuale ale companiei, care in primul rand au aparut pe “fata” noului Volkswagen Scirocco si pe noul Golf de generatia a sasea.

Interiorul este dominat de spiritul sportiv clasic, cu locuri pentru pasageri ce amintesc de Volkswagen Beetle, care de fapt a fost primul Volkswagen cu propulsor spate. Cadranul de instrumente este foarte asemanatoar cu cel regasit pe alte modele de serie ale companiei, insa cel mai deosebit lucru la interior, este tunelul central pe care este amplasat selectorul rotund al cutiei de viteze, pe centrul caruia se afla butonul Start/Stop. Deasupra “levierului” cutiei de viteze este amplasat ecranul care ofera conducatorului informatii despre starea generala a automobilului, cat si datele sistemului de navigare 3D.

Dupa cum spuneam la inceput, scopul principal al acestui roadster este sa ofere un puternic sentiment de sportivitate cu un consum minim de combustibil. Despre faptul ca propulsorul este amplasat imediat in spatele scaunelor pasagerilor spate ne instiinteaza prizele laterale de aer, cat si prizele de ventilare stilate regasite pe capacul port bagajului. Aceasta amplasare este extrem de benefica pentru imbunatatirea manevrabilitatii, mai ales ca greutatea este impartita perfect intre puntea fata/spate in masura de 45:55.

Volkswagen Concept BlueSport poate fi propulsat de doua motoare, unul diesel TDI si unul TSI pe benzina. Iar ca sa demonstrez ca eficienta e la ea acasa in Concept BlueSport, va pot spune ca propulsorul diesel TDI ce livreaza 180 cai putere si un cuplu maxim de 350 Nm, unde la o greutate a masinii de 1.200 kg, fiecarui cal ptere ii revine 6.6 kg, consuma doar 4.3 litri la 100 km si elimina in aer 113 g/km de CO2, indice ce se supune normelor europene de poluare Euro 6, care vor intra in vigoare in anul 2014. Datorita consumului redus de combustibil, Concept BlueSport, cu un singur rezervor de combustibil ce are un volum de 50 litri, poate parcurge o distanta de 1.150 km. Insa daca este sa vedem latura sportiva a conceptului, pot spune ca BlueSport este un adevarat roadster, mai ales ca acceleratia 0-100 km/h este de 6.6 secunde si viteza maxima se opreste undeva in jurul a 226 km/h. Obtinerea acestor date este favorizata atat de propulsor, cat si de cutia de viteze automata extrem de rapida DSG.

Consumul mic de combustibil este obtinut datorita numeroaselor tehnologii moderne implimentate pe noul concept, care deja servesc modelelor de serie Volkswagen BlueMotion. Astfel din aceste tehnologii, face parte sistemul Start/Stop, care opreste propulsorul de fiecare data cand automobilul se afla la semafor sau in ambuteiaj, cat si sistemul de regenerare a energiei prin intermediul unui generator in momentul aplicarii franelor.

Chiar daca dispune de dimensiuni compacte, Volkswagen Concept BlueMotion este destul de practic pentru un roadster, deoarece acesta dispune de doua spatii de depozitare a bagajelor. Unul este regasit in fata si are un volum de 120 litri, iar al doilea este amplasat in spatele masinii si are un volum de 70 litri, in asa mod in total se obtine un volum de 190 litri, care este suficient pentru doi pasageri.

Toate momentele cheie ale noului concept Volkswagen in mare parte au fost redate prin intermediul acestui articol, insa acum nu ramane decat sa asteptam modelul de serie, care presupun ca nu va aparea mai devreme de vara anului 2010.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!