Chiar daca anul 2009 este cunoscut ca unul dominat de recesiunea economica, cea care a afectat in mare parte industria auto, se pare ca sunt constructori de automobile care par sa fie multumiti de pe urma vanzarilor inregistrate in anul precedent. Aici putem mentiona producatorul francez Citroen, cel care in ciuda vanzarilor mai reduse la automobile in intreaga lume, a asamblat per total 1.346.000 vehicule, crescandu-si in acelasi timp cota de piata in mai multe state.
Principala piata pentru Citroen in continuare o constituie Europa, acolo unde producatorul francez si-a marit cota de piata pana la 6.5 % ( 0.2 % in 2009), fata de 6.3 % in 2008. Recorduri de vanzari au fost inregistrate in Franta si Germania, in timp ce in Rusia a fost inregistrata o cota de piata de 0.9 % ( 0.5 % fata de 2008). Rezultate pozitive Citroen le-a inregistrat in China si America Latina.
Principalele modele ce au contribuit la balanta pozitiva pentru Citroen in anul 2009 au fost Citroen C3 Picasso, cel care a inregistrat 86.000 unitati comercializate in primele 9 luni de la lansare, si Citroen C5, cu 88.000 unitati comercializate.