Prima pagină  »  Ştiri  »  Noi propulsoare si o noua cutie automata cu 8 trepte pentru
9 APRILIE 2010, 09:46
1,886
0
Noi propulsoare si o noua cutie automata cu 8 trepte pentru Audi Q7
De Constantin Mihalachi
0
Cum Audi Q7 a fost lansat inca in anul 2006, producatorul din Ingolstadt a hotarat sa faca o revizie prin gama propulsoarelor oferite pentru acesta, iar in asa mod, datorita modificarilor efectuate, Q7 a devenit si mai econom, dar si mai eficient in acelasi timp. Prin rezultat, la actuala gama au mai fost adaugate inca doua unitati pe benzina V6, cat si noua generatie al TDI-ului V6. Toate propulsoarele sunt dotate cu turbine, injectie directa si cu sistem de recuperare a energiei la franare.

++IMGSEC-1-IMGSEC++

In locul fostelor propulsoare de 3.6 litri FSI si 4.2 litri FSI, Audi Q7 va fi echipat cu doua versiuni a noului propulsor de 3.0 litri TFSI. Prima versiune ce inlocuieste fostul 3.6 FSI genereaza 272 CP, adica mai putin cu 8 CP fata de 3.6 FSI, dar in schimb ofera un cuplu maxim de 400 Nm, ce ar insemna o crestere de 40 Nm. Astfel, accelerarea pana la 100 km/h dureaza 7.9 secunde (anterior 8.5 secunde), in timp ce viteza maxima nu s-a schimbat si a ramas la cota de 222 km/h cu suspensie standart, sau 225 km/h cu suspensia adaptiva pneumatica.

++IMGSEC-2-IMGSEC++

A doua versiune 3.0 TFSI inlocuieste unitatea natural aspirata 4.2 FSI, prin urmare s-a renuntat la doi cilindri si 17 CP, in timp ce cuplul maxim a ramas acelasi, 440 Nm la 2.900 – 5.300 rpm. Performantele au fost imbunatatite, acceleratia fiind redusa de la 7.4 secunde la 6.9 secunde, in timp ce viteza maxima este de 243 km/h cu suspensie standart, si 245 km/h cu suspensie adaptiva pneumatica. Fiecare versiune a propulsorului de 3.0 litri TFSI se lauda cu un consum mediu de 10.7 l/100km, iar astfel, in comparatie cu unitatile inlocuite 3.6 FSI si 4.2 FSI, consumul mediu a fost scazut cu 1.4 litri/100km, respectiv 2.0 l/100km (- 12 % si – 16 %).

++IMGSEC-3-IMGSEC++

A doua generatie al propulsorului turbo aspirat diesel 3.0 TDI, la fel este oferita in doua versiuni, una standart si a doua clean diesel, ambele cu putere egala. Diesel-ul V6 genereaza 240 CP si 550 Nm intre 1.750 – 2.500 rpm. Acceleratia pana la 100 km/h dureaza 7.9 secunde (8.1 secunde – clean diesel), iar viteza maxima este egala pentru ambele versiuni, 218 km/h. Consumul de combustibil este de 7.4 l/100km, in timp ce versiunea clean diesel consuma 8.4 l/100km, insa in ciuda acestui fapt, aceasta versiune este cea mai eficienta din gama si se subordoneaza normelor EURO 6 care vor fi valabile incepand cu anul 2014.

++IMGSEC-4-IMGSEC++

Consumul de combustibil pentru versiunea 4.2 TDI a fost micsorat de la 9.9 l/100km la 9.2 l/100km, aceasta scadere fiind obtinuta cu ajutorul noi presiunii al injectiei directe de 2.000 bar. Insa chiar si asa, puterea propulsorului a ramas neschimbata la 340 CP si cuplu maxim de 800 Nm. Accelerarea 0-100 km/h dureaza 6.4 secunde, iar viteza maxima este de 242 km/h. Toate propulsoarele sunt cuplate la noua cutie automata cu 8 rapoarte care a derivat din fosta transmisie cu 6 trepte. Multumita acestor modificari si noilor setari ale cutiei s-a reusit o scadere de consum cu 5 %.

Ca si pana acum, cel mai puternic model din gama ramane a fi Audi Q7 V12 TDI quattro, model care este echipat cu propulsorul turbo-aspirat V12 de 6.0 litri ce genereaza 500 CP si un cuplu maxim fenomenal de 1.000 Nm disponibil intre 1.750 – 3.250 rpm. Cuplat la tiptronic-ul cu 6 trepte, acest monstru obtine prima suta in 5.5 secunde, in timp ce viteza maxima poate trece peste 280 km/h. In ciuda puterii imense, consumul de combustibil ramane a fi rezonabil, doar 11.3 l/100km.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!