Prima pagină  »  Ştiri  »  Un Mercedes-Benz B-Class cu totul special: B 55 V8…
3 IANUARIE 2011, 13:16
1,782
0
Un Mercedes-Benz B-Class cu totul special: B 55 V8…
De Ilie Toma
0
Peter Wesp, seful uzinei Mercedes-Benz din Rastatt a avut de curand o idee trasnita, pe care a si transformat-o in realitate. Wesp si-a chemat angajatii si le-a ordonat sa creeze un exemplar special B-Class, lasandu-i sa decida ei “detaliile”.

Iar inginerii, odata lasati sa-si puna in aplicare imaginatia, si-au spus ca vor crea un B-Class, asa cum il vad ei perfect. Unul din ingineri, Andreas Würz, s-a gandit ca in compartimentul motor ar putea incapea si un motor V8... Acesta a adunat o echipa din 12 specialisti practicieni in inginerie, carora le-a pus si o lista de sarcini pentru noua creatie.

In primul rand, conceptul spatiului interior al masinii urma sa ramana neschimbat. In exterior, de asemenea modificarile urmau sa fie tradate doar de cateva mici detalii. Interiorul masinii urma sa fie modificat in corespundere cu noua clasa, spre care vehiculul va aspira. Iar in urma modificarilor, modelul trebuia sa-si pastreze si uzanta cotidiana.

In scurt timp procesul placut a inceput. Echipa a luat drept “cobai” un B 200 CDI. Acestia au dezasamblat aproape in intregime masina. Primul sacrificat a fost motorul, iar Würz a gasit si un nou propulsor care sa-l inlocuiasca: un motor V8 Mercedes-Benz de 5.5 litri, care livreaza 388 CP si 530 Nm... Nici transmisia automata cu raport continuu variabil, disponibila in mod normal pe B-Class nu ar fi rezistat unor asemenea forte, aceasta fiind inlocuita cu o transmisie automata in 7 trepte.

Totul bine pana aici – putere imensa si cuplu imens, insa cu tractiunea pe fata, existenta in mod standard pe B-Class, masina asta ar fi fost o nebunie. Si transmisia nou-instalata este gandita pentru tractiune pe spate. Prin urmare, pentru proaspat-botezatul B 55 s-a decis sa se instaleze tractiune pe puntea din spate. Asta insa a ridicat noi probleme pentru ingineri, pentru ca nu exista o punte spate prevazuta pentru B-Class, care sa permita si tractiunea rotilor de acolo. Dupa studii detalizate in schitele ingineresti, inginerii au descoperit ca puntea din spate de la un E-Class mai vechi – W210 – se incadeaza foarte bine in geometria masinii. Inginerii au conceput si un sistem nou prin care aceasta a fost fixata de caroseria lui B-Class.

Pentru frane, s-a recurs din nou la masinile de odinioara, de aceasta data alegandu-se discurile perforate de pe C 32 AMG. Pe noua creatie si-a facut loc si un set nou de jante AMG de 18 toli, incaltate cu roti 235/40 ZR 18 Y in fata si 255/35 ZR 18 Y in spate. Inginerii au trebuit sa limiteze si unghiul de intoarcere a rotilor pe puntea din fata, pentru ca, odata cu noua latime, rotile sa nu intre in contact cu caroseria. In mod firesc, si suspensia a devenit mai ridiga pentru a face fata noului caracter al masinii.

Din categoria modificarilor estetice, in interior a fost instalat un nou volan, montantii au obtinut tapiterie din Alcantara, iar in exterior grila radiatorului a devenit neagra, la fel ca si interiorul farurilor. Inginerii nu uita sa mentioneze ca, la cele 1620 kg ale lui B 55, masina rezultata este cu doar 180 kg mai grea decat un B-Class standard, necatand la toate modificarile suferite. “Nu am masurat cu exactitate inca, insa estimam un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h sub 6 secunde”, a mai declarat Würz.

Unicul “neajuns” al masinii este insa numarul exemplarelor in care a fost construita. Unul. Doar atat. Din pacate...
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!