Prima pagină  »  Ştiri  »  Audi câştigă cursa de 24 ore de la Le Mans!
13 IUNIE 2011, 10:44
1,921
2
Audi câştigă cursa de 24 ore de la Le Mans!
De Ilie Toma
0
Week-end-ul care tocmai s-a încheiat a fost marcat de cursa de 24 de ore de la Le Mans – una din cele mai solicitante din câte există astăzi în lumea sporturilor cu motor. Tehnologia construcţiei uşoare a învins – Audi şi-a adjudecat victoria în clasamentul general, cea de-a 10-a pentru marca germană.

Această ediţie a cursei de 24 ore de la Le Mans, cea de-a 79-a la număr, a fost una deosebit de dramatică. Cei de la Audi au concurat cu 3 exemplare R18 TDI, propulsate de motoare diesel, şi cu un exemplar E-Tron, propulsat... electric. Din păcate, în prima treime a cursei, două din cele trei R18 TDI au abandonat cursa, ca rezultat al unor accidente teribile, în competiţie rămânând doar maşina „numărul 2”. Pentru 16 ore din 24, echipa piloţilor Fassler, Lotterer şi Treluyer, care au condus pe rând R18 „numărul 2”, a fost pe cont propriu în lupta crâncenă împotriva a trei bolizi Peugeot, fixaţi spre ideea de a câştiga. Cei de la Peugeot le-au suflat în spate piloţilor Audi pe aproape toată durata cursei, astfel încât piloţii germani nu au avut nici o clipă de răgaz.

Cursa a început sâmbătă, la 15:00, iar duminică dimineaţă patru cele mai rapide vehicule aveau o diferenţă de timp de doar câteva secunde... Poziţia de lider a suferit schimbări de nenumărate ori, fapt care a crescut suspansul celor 250,000 de spectatori prezenţi la faţa locului, dar şi a celor câteva milioane de telespectatori.

Primul R18 TDI a suferit un accident după ceva mai mult de o oră de la startul cursei, atunci când un vehicul GT i-a acroşat din plin roata stângă din spate. Bolidul Audi a ieşit de pe carosabilul circuitului, a lovit sever bariera de protecţie, după care s-a răsturnat. Structura monococ, din fibră de carbon, a rezistat însă impactului, protejând pilotul, care a fost capabil să iasă cu propriile forţe din bolidul distrus.

Mike Rockenfeller, pilotul care se afla la volanul celui de-al doilea R18 TDI ieşit din cursă, pare să fi avut un înger păzitor şi mai puternic, atunci când, puţin înainte de ora 23:00, acesta a fost acroşat într-o manieră similară la roată stângă spate de un alt vehicul GT. Diferenţa a fost dată de viteză – Rockenfeller rula în momentul impactului cu o viteză de 300 km/h! În urma impactului, Audi R18 TDI s-a destabilizat şi a fost rotit spre stânga, după care, cu o viteză de 270 km/h, a lovit din plin bariera de protecţie. Din nou, structura monococ din fibră de carbon a rezistat impactului, salvându-i viaţa pilotului! Şi Rockenfeller a fost capabil să iasă cu propriile forţe din bolid după impact, însă, în scop de precauţie, acesta şi-a petrecut noaptea sub îngrijirea medicilor.

Fiabilitatea bolidului R18 TDI, rămas în cursă, a fost una exemplară. Pe întreaga durată a cursei de 24 ore, maşina nu a avut nici un rateu, asftel încât aceasta nu a avut nevoie de nici o singură intervenţie de reparaţii! Unica problemă minoră a existat la rezervorul de combustibil, acesta nepermiţând umplerea sa la maxim, astfel încât volum său de 65 de litri nu a putut fi folosit din plin. Asta a cauzat un stop suplimentar pentru alimentare, faţă de numărul celor programate pentru durata cursei.

După ultima oprire, Lotterer – pilotul Audi care se afla în acel moment la volan – a reîntrat în cursă cu un avantaj de doar 7 secunde în faţa celor de la Peugeot. În final, Lotterer a reuşit să treacă primul linia de finiş cu doar 13 secunde înaintea bolidului Peugeot, clasat pe poziţia a doua.

„A fost un triumf fantastic pentru Audi şi pentru tehnologia construcţiei uşoare Audi, un triumf obţinut în condiţii extreme” – a declarat Rupert Stadler, şeful Audi, care a urmărit cursa personal, la faţa locului, şi care a fost şi încurajatorul piloţilor Audi. „Victoria se datorează fiabilităţii de excepţie şi eficienţei, or, mai puţine stopuri pentru alimentare şi lipsa stopurilor pentru reparaţii este ceea ce îţi poate garanta victoria”, - a mai conchis oficialul Audi.

În 13 ani, de când Audi participă în cursele Le Mans, producătorul şi-a adjudecat 10 victorii. În 2001, Audi triumfa cu propulsorul TFSI, iar în 2006 Audi devenea primul competitor care câştiga cursa cu un bolid cu propulsor diesel! În acest an, Audi şi-a demonstrat din nou supremaţia, atât la construcţia celui mai rapid bolid, cât şi la capacitatea de a construi vehicule care pot salva vieţi în condiţiile unui impact extrem.
GALERIE FOTO (64 IMAGINI)
COMENTARII (2)
Mihail
Chişinău
la 14 Iunie 2011 - 20:06
asta e rezultatul tehnologiilor de ultima generatie!
daca cindva a citigat mazda cu motorul ala ROTOR asta era pentru ca anume acel motor pe timpurile celea era cu un pas inainte! o surpriza in industrie! audi a cistigat acum... are ia un secret! un pas inainte!
drept ca mult tine de piloti da totusi !....
0
2
BMWPower.MD
Chişinău
la 19 Iunie 2011 - 22:12
felicitari celor de la Audi si pilotilor, e o cursa de anduranta grea
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!