Dacă acum 2 ani, înainte de preluarea mărcii Volvo de către chinezii de la Geely, suedezii îşi exprimau scepticismul vizavi de dezvoltarea unei noi generaţii XC90, iar între timp modelul a devenit unul din cele mai longevive (sau bătrâne) de pe piaţă, astăzi Volvo anunţă oficial: noua generaţie XC90 se află în pregătire!
Atunci când a fost lansat, la Salonul Auto de la Detroit din 2002, Volvo XC90 şi-a propus să vină pe piaţă drept un SUV desăvârşit, care ar avea rezolvate toate provocările inginereşti ale maşinilor de teren din acea perioadă. Cu o ţintă iniţială de vânzări de 50,000 de unităţi pe an, Volvo XC90 s-a dovedit un succes mult mai mare decât îl estimau calculele iniţiale. În 2005 modelul înregistra deja 86,000 de vânzări, făcând din XC90 cel mai valoros produs suedez exportat. Paradoxal, dar ultimii doi ani au însemnat pentru XC90 un nou trend ascendent în vânzări, demonstrând că succesul de piaţă poate continua în ciuda criticilor de îmbătrânire morală.
Încurajaţi de acest succes, de reuşita unui al nou SUV din gamă (XC60), dar şi de noii proprietari ai mărcii suedeze, inginerii Volvo au demarat de ceva timp pregătirile intense pentru noua generaţie XC90. Judecând după faptul că piaţa americană a fost cea mai importantă pentru modelul suedez, ne putem aştepta ca o primă prefaţare a viitoarei generaţii să aibă loc în curând la unul din saloanele auto de pe continentul american.
Notă: în imagini este ilustrată generaţia actuală a modelului.