Prima pagină  »  Ştiri  »  Alfa Romeo 4C va intra în producţie fără fibră de carbon
21 DECEMBRIE 2011, 12:10
2,141
14
Alfa Romeo 4C va intra în producţie fără fibră de carbon
De Valeriu Bahnaru
6
GALERIE FOTO (6 IMAGINI)
Dezvăluită în formă de concept la Salonul Auto de la Geneva din primăvara acestui an, Alfa Romeo 4C va ajunge în producţia de serie în anul 2013. Într-un interviu recent, acordat de inginerul şef al Fiat Engineering, Mauro Pierallini, acesta a dezvăluit câteva detalii picante despre viitorul supercar italian.

În primul rând, spre deosebire de concept, versiunea de serie a lui 4C va avea caroseria realizată dintr-un alt material decât fibra de carbon. Totuşi, chiar şi aşa, viitoarea Alfa 4C va cântări aproximativ 900 kg!

Motorul amplasat central, imediat în spatele celor două locuri ale sportcar-ului, va fi unul turboaspirat, de 1.8 litri şi 4 cilindri în linie. Acesta va livra o putere de 230 CP, pe care o va transmite roţilor spate. Chiar dacă cifra de 230 cai-putere nu pare prea impresionantă alături de expresia „sportcar”, dacă e să luăm în calcul greutatea de doar 900 kg, atunci potenţialul dinamic al viitorului model italian se arată a fi deosebit de picant. De altfel, italienii promit un timp de acceleraţie de la 0 la 100 km/h de doar 4.5 secunde.

Se pare că Alfa Romeo preconizează o producţie limitată a modelului, de doar 18,000 de exemplare. Preţul viitoarei Alfa Romeo 4C ar urma să pornească de la 70,000 Euro. Un sportcar destul de accesibil, la prima vedere, însă de două ori mai scump decât un posibil concurent direct al său – Lotus Elise.
COMENTARII (14)
Autoexpert
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 12:47
Catre domnul Valeriu Bahnaru:revizuiti informatia in privinta pretului va rog...Potrivit informatiei cunoscute de mine din alta surse pretul de pornire se estimeaza la 45 000 Euro in Europa continentala sau 38 000 Lire sterline in Marea Britanie...

Cu stima si respect,
0
0
Autoexpert
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 13:10
Catre domnul Valeriu Bahnaru: i-mi permit sa va fac si o observatie constructiva- cind comparati doua modele comparati va rog dupa parametri ca puterea,dinamica, dotarile...Atunci veti vedea ca lotus Exige S costa deja in jur la 45 000 Euro fara taxe si e dotat cu mult mai slab ca Alfa...desi accelerarea e putin mai rapida 0-100 in 4,2 secunde...
0
0
BVSX
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 13:52
Către d-nul Autoexpert - Comparaţia cu Lotus Elise, e absolut firească, privind proporţiile, greutatea şi amplasarea propulsorului. Dat fiind faptul că Elise este un model mai "democratic" în comparaţie cu Exige, Alfa se apropie mai mult de Elise şi nu de Exige. Ceea ce priveşte modelul Exige S, el e orientat către aşa numitele "track days", chiar şi în SUA, modelului Exige S nu este permis să circule pe drumuri publice ci doar pe circuite. De aici şi a rezultat comparaţia anume cu Elise. Şi nu cred, domnule Autoexpert, că dotările maşinilor pot influenţa în oarecare măsură compararea acestor două automobile, cu atât mai mult la momentul de faţă nici nu se ştie ce dotări va avea 4C în versiunea de serie.
1
0
Autoexpert
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 14:29
Catre d-nul BVSX: in primul rind am atras atentia in privinta pretului...In al doilea ceea ce tine de elise mai democratic nu e chiar corect...Deoarece nu difera mult de exige: doar acoperisul spoilerul spate si setarile un pic mai dure ale amortizoarelor(apropo e mai corect sa comparam coupe-ri nu coupe cu roadster-uri)...In al treilea rind nu comparati America cu Europa...Exige e destinat "track days" doar din cauza ca in SUA nu respecta regulile de securitate la impact cu pietonii...in al patrulea lotusurile exige/elise sunt prea "slabe" in dotari...
0
0
BVSX
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 15:21
Către d-nul Autoexpert - Fiecare producător î-şi impune preţul său. Până la urmă chiar şi Exige S nu e pe aproape, ca preţ, de 4C, şi crezi că are mai multe dotări ca Elise? Ceea ce priveşte comparaţia coupe-ului cu roadsterul, sunt deacord, dar Lotus, nu produce un model Exige mai "democratic", doar versiunea Exige S, care este destinată mai mult pentru "track days" şi e cu mult mai puternică ca 4C, mai mult ca atât au clienţi total diferiţi. Cel ce va lua Exige S se va duce pe track, iar cel ce va cumpara 4C, se va duce într-un club "bengos" de noapte unde un Exige S cât şi proprietarul său (care probabil va purta un costum şi o cască protectoare de curse) vor arata ca nişte clovni, pecând cu Elise şi 4C nu vei paţi acelaşi lucru. Deci, un Elise S, cu motor 1,8 turboaspirat de 220 cai, e mult mai potrivit pentru comparaţie, el fiind disponibil şi cu un "hard-top", ce îl transformă în coupe (căci structura din aluminiu al şasiului deja este destul de rigidă). De aici şi s-a luat comparaţia. Nu uita, că maşinile se compara nu numai după criteriul preţ, caroserie dar şi spirit...
0
0
Mihail
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 15:30
isi va merita banisorii... lutus e departe de acest mode....

simpatic designul .... bun pentru barbati si perfect pentru femei!
0
0
petro
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 15:57
bravo celor ce progreseaza
0
0
Autoexpert
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 16:08
Catre d-nul BVSX:Iarasi gresiti in privinta pretului...V-am spus deja ca exige S nu e mai eftin...Credeti ca Alfa v-a fi mai "cuminte"?avind in vedere sasiul dezvoltat initial cu Dallara si structura de forta preluata de la KTM X-Bow...Pare-mi-se nu va miza comfort...Eu am comparat exige s-ul produs din 2007-2010 ci nu modelul nou V6 de 350 Cp care e si firesc cu mult mai scump...In privinta ampatamentului sper sa fie mai spatios in versiunea de serie decit cel al Exige-ului...In privinta spiritului sunt de acord totalmente...
1
0
BVSX
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 16:32
Nu cred că 4C va fi mai cuminte, dar nu va fi un sport car brutal ca Exige S. 4C nu e facut pentru circuit ci mizează alt tip de clienţi decât Exige S... Şi nu cred că e corect să comparăm modelul vechi Exige, cu 4C care nici măcar nu a apărut... Deci singur nu faci comparaţii chiar corecte... Oricum, merci că ai înţeles ideea cu spiritul =)
0
0
Autoexpert
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 16:39
Interesant cine e cu minusurile pe aici si pentru ce?Argumentati nu fiti ticalosi...Primesc orice critica...Dar bine argumentata...
0
2
BVSX
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 18:33
Nu am fost eu cel care a pus -1... Ca să nu fie întrebări =)
0
0
///////
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 19:00
superba, iti fura ochii, ca de fapt orice alta alfa.
P.S. Alfa nu e o masina pentru cei ce sparg seminte in fata blocului si nu au nici 8 clase terminate, e o masina pentru cei care s-au saturat de uniforme.
1
2
///////
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 19:04
"Exige S nu este permis să circule pe drumuri publice ci doar pe circuite", orice cutie cu 4 roti care a trecut testarea tehnica sau alte avizele necesare (sa nu intru in detalii), poate merge pe orice drum vrea. Mai ganditi-va inainte de a spune ceva....
3
0
BVSX
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 19:51
Către Abarth - Mai verifică informaţia nene, apoi spune ceva...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!