Cu siguranţă cel mai tare offroader: Gelandewagen facelift, în sfârşit confirmat oficial!
11 Aprilie 2012, 17:55
Redacţia noastră Vă anunţa despre
facelift-ul lui Mercedes-Benz G-Class
încă la 23 martie, atunci când am
sesizat versiunea modificată pe fundalul unei imagini cu GLK facelift.
Ei bine, abia astăzi, la 20 de zile
distanţă, Mercedes-Benz
a publicat primele
informaţii şi
imagini oficiale
cu G-Class-ul
actualizat.
Iar actualizările sunt, de această dată, foarte consistente în esenţă, deşi silueta cubică a offroader-ului a rămas neschimbată din 1979 până astăzi. Vom începe cu modificările exterioare, vizibile cu ochiul liber. Mercedes-Benz şi-a dotat SUV-ul veteran cu lumini cu LED-uri în partea frontală, iar corpurile oglinzilor au primit incizii duble, în stilul actual al mărcii. Şi cam atât, la exterior. Doar versiunile AMG, imaginile cărora nu au fost încă dezvăluite, promit să ofere bare de protecţie cu prize de aer supradimensionate şi jante de 20 de inch – o dimensiune record de mare pentru G-Class.
Interiorul lui G-Class aduce, însă, mult mai multe modificări. Aici s-a lucrat extrem de mult pentru a înnobila atmosfera. Cel de la volan va avea acum parte de cadrane ultra-moderne, executate în stilul actual al mărcii, cu un display LCD color pe centru, care afişează informaţiile calculatorului de bord avansat al maşinii. Toate versiunile G-Class vor primi în dotarea de bază sistemul multimedia COMAND Online cu un display color de înaltă rezoluţie de dimensiuni generoase, poziţionat deasupra consolei centrale. Cu ajutorul acestui sistem, G-Class oferă acum conexiune internet direct din maşină, sistem de navigare cu funcţii avansate pentru offroad, conexiune Bluetooth, dar şi informaţii despre starea vehiculului. Pentru o navigare mai uşoară în meniul sistemului multimedia, G-Class a primit o comandă universală circulară pe tunelul central, asemeni celor prezente pe majoritatea modelelor curente Mercedes-Benz.

Gelandewagen a primit şi un volan multifuncţional, iar comenzile de blocare a diferenţialelor au fost restilizate. Şi manivela transmisiei este una nouă, fiind realizată într-o manieră mult mai sportivă şi elegantă. Versiunile AMG vor avea inserţii de
carbon în interior, un alt volan şi un
schimbător de viteze în stil AMG.

În pofida vârstei sale onorabile, noul
G-Class păşeşte în pas cu noile
tehnologii. Gelandewagen a primit o
serie lungă de tehnologii care se
regăsesc pe fraţii săi de marcă. Astfel,
G-Class este dotat cu sistem cruise
control activ cu radar Distronic Plus, sistem de avertizare a prezenţei
altor automobile în zonele oarbe
Blind Spot Assist, parktronic
cu cameră de luat vederi
spate. Sistemul ESP a fost
perfecţionat, căpătând
posibilitatea de a interveni şi în stabilizarea unei eventuale remorci, datorită sistemului Trailer Stability Assist.
Gelandewagen facelift va fi disponibil în 3 versiuni – G350 BlueTEC (preţ de start: 85,311 Euro), G500 (99,948 Euro) şi G500 Cabriolet (100,900 Euro). Sub capota versiunii G350 BlueTEC este montat un turbodiesel V6 de 3.0 litri, care dezvoltă 211 CP la 3,400 rpm, cu un cuplu maxim de 540 Nm disponibil între 1,600 şi 2,400 rpm. Sub capota motorizării G500 a fost instalat motorul V8 de 5.5 litri, capabil să dezvolte 388 CP şi 530 Nm. Ambele motoare sunt cuplate la transmisia automată cu 7 trepte 7G-TRONIC PLUS.

Pe lângă versiunile „normale”, G-Class facelift renunţă la versiunea G 55 AMG, în schimb primeşte alte două AMG-uri demenţiale: G 63 AMG şi G 65 AMG! Astfel, pe versiunea G 63 AMG şi-a făcut loc noul motor V8 bi-turbo de 544 CP la 5,400 rpm şi 740 Nm între 2,000 şi 5,000 rpm! În ciuda puterii fascinante, consumul mixt se va situa la valoarea oficială de 13.8 litri la 100 km, datorită instalării sistemului Start/Stop... Ce? Gelandewagen cu Start/Stop? Brrr...
Cea mai nebună versiune vine cu inscripţia G 65 AMG, însă. Sub capota acesteia este instalat noul propulsor V12 de 6.0 litri şi 612 CP! Acesta va face din G-Class o cărămidă zburătoare cu viteza luminii... Cuplul livrat de motor se ridică la valoarea de 1,000 Nm, disponibili între 2,300 şi 4,300 rpm, dar chiar şi aşa acesta este limitat electronic la această valoare, pentru că motorul este capabil de mai mult! Cuplul este distribuit tuturor celor patru roţi, în acelaşi timp inginerii au reuşit să păstreze toate 3 blocaje de diferenţiale, ceea ce
înseamnă că G 65 AMG va fi un adevărat rege atât pe asfalt, cât şi pe teren accidentat.

Să vorbim şi despre preţurile
versiunilor AMG. Dacă versiunea G 63
AMG vine la un preţ „atrăgător” de
137,504 Euro, atunci pentru un G 65
AMG viitorii clienţi vor trebui să scoată
din buzunar aproape dublu –
264,180 Euro!
Necătând la preţul exagerat al versiunilor de top, e admirabil faptul că modificările aduse de facelift au reuşit să-l înnobileze, însă i-au lăsat neatinse capacităţile offroad! Ce spuneţi, e Gelandewagen în continuare cel mai tare offroader din lume?
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
5
5,926
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
COMENTARII (11)
Igor
Chişinău
la 11 Aprilie 2012 - 18:10
"cel mai tare offroader din lume?"

Probabil cel mai tare la "cum sa prostim prostii? hai sa luam G-u' din '60, ii punem led-uri si salon de GL si punem pretu' 250k euro! DA DA DA!"
2
0
dima
Chişinău
la 11 Aprilie 2012 - 18:15
da, poate are calitati pe drum accidentat foarte bune, insa arata ca un uaz patriot cu salon performant, nu stiu cine mai cumpara asa masina in secolul 21, poate doar cei nostalgici?!
1
0
STEFF
Chişinău
la 11 Aprilie 2012 - 18:40
ce intelegeti voi,daca nu va place asa masina mai bine nu comentati aiurea.asta ii masina individuala, nu are concurenta pe piata.
1
3
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 11 Aprilie 2012 - 19:24
Pe cit s-a schimbat, pe atit a ramas acelasi cubik-rubik...
1
0
Tudor
Ialoveni, Moldova
la 11 Aprilie 2012 - 19:27
Daca mi-as putea permite sa cumpar o astfel de masina ,l-as cumpara cu cea mai mare placere.In primul rind pentru faptul ca sunt foarte putine G-classuri prin Chisinau in comparatie cu Mercedes Gl,Ml ,iar in al doilea rind pentru ca are un stil aparte ,patratos dar frumos :))
1
1
Mihail
Chişinău
la 11 Aprilie 2012 - 22:43
e istorie-prezent-viitor! nemuritor tanku nemtzesc!
1
1
brabus
Amsterdam, Olanda
la 11 Aprilie 2012 - 23:00
Trebuie sa fii mare prost sa nu-ti placa masina aceasta. Eu as da si 500mii pentru ca nare nici un concurent ii unica.
1
2
Igor
Chişinău
la 12 Aprilie 2012 - 11:44
Masina asta o sa si-o cumpere cei care o sa vrea sa arate ca are bani... Nimic mai mult... e urata, "kuzovu" are mai mult de jumate de secol, consuma cat pe dracu si deloc practica. Fancy si atat!

e ca in anecdotu cela cu 2 novye russkie:
"- ты скока отдал за этот галстук?
- 2000 баксов!
- ну и лох! я взял такой же за 4000!"
2
1
brabus
Amsterdam, Olanda
la 12 Aprilie 2012 - 22:43
igor Mie mii rusine sa citesc comentariu tau moldovan adevarat si inca ........
1
1
kamy
Chişinău
la 13 Aprilie 2012 - 19:15
Igor referitor la dizainul exterior ..e drept nu prea impresioniaza..oamenii sau saturat de aceasta forma a la (УАЗ-ik:D)..insa sa nu uitam ca aceasta masina a fost conceputa ca o masina de razboi..si e firesc sa arate asa...insa din punct de vedere tehnic masina e una foarte fiabila..capabila de multe si care rezista in timp..ma uimeste ce atitudine are in off-road :)
0
0
Viorel
Chişinău
la 16 Aprilie 2012 - 19:44
Igor, toate masinile de teren adevarate cu motoare cu cilindree mare consuma mult. Si chiar daca designul masinii practic nu s-a schimbat jumatate de secol arata foarte bine pana acum, si chiar foarte barbatesc. Asa si trebuie sa arate o masina de teren adevarata
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!