Premieră: Fisker Atlantic
6 Aprilie 2012, 07:41
Compania Fisker, producător al modelului Karma – un vehicul electric cu autonomie extinsă – a dezvăluit la Salonul Auto de la New York cel de-al doilea model din gama sa: Fisker Atlantic. Noul model este un sedan de talie medie, pentru care Fisker speră să atingă un volum mult mai mare de unităţi produse, astfel încât Atlantic să devină cel mai bine vândut model din gamă.
Conform declaraţiilor companiei californiene, Fisker Atlantic este destinat în primul rând familiilor tinere, care vor să exploateze un automobil cu tehnologii de ultimă oră, lăsând o amprentă minimă faţă de mediul ambiant. De altfel, preţul aşteptat pentru piaţa SUA este de 40,000 dolari SUA, adică aproape jumătate din preţul sedanului Fisker Karma.
Ca şi design, noul Atlantic s-a inspirat destul de mult din liniile fratelui mai mare, Karma. Uşile spate au mânerele ascunse, în stilul modelelor Alfa Romeo, conferind modelului un aspect de coupe.
Sistemul de propulsie a lui Fisker
Atlantic funcţionează după logica deja
obişnuită a modelelor electrice cu
autonomie extinsă. La bord există un
motor electric, care propulsează
maşina în regim pur electric până la
epuizarea bateriilor, după care intră în
funcţie un motor pe benzină, rolul
căruia este de a asigura energia
electrică necesară deplasării
ulterioare. Acesta nu are o conexiune
mecanică cu roţile, deci poate avea rol










doar de generator. Totuşi, dacă pentru Fisker Karma producătorul american a apelat la un propulsor cu ardere internă de origine General Motors, Atlantic va beneficia de un propulsor turboaspirat de 2.0 litri de origine BMW. Puntea motrice este cea din spate, însă ulterior vor fi oferite şi versiuni cu tracţiune integrală.
Deşi nu dă cifre exacte vizavi de
dimensiunile noului model, Fisker
declară că acestea sunt aproape
identice cu cele ale coupe-ului Audi
A5. Fisker nu publică deocamdată
informaţii nici despre autonomia
modelului, consum, sau timpi de acceleraţie, declarând că va face
publice aceste informaţii mai aproape
de momentul de start al producţiei –
producţie ce va avea loc la fosta uzină
General Motors din Delaware, SUA. În
cazul primului său model, Karma,
omologarea oficială a datelor tehnice a
fost mult mai dezamăgitoare faţă de
cifrele pretinse iniţial de producător,
modelul fiind declarat capabil să
parcurgă o distanţă de doar 52 km
în regim pur electric, după care,
odată inclus motorul
pe benzină, Karma
indica un consum
real de…
11.8 litri/100 km,
adică o valoare
comparabilă cu
cea a unor
vehicule cu
motoare V8…
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
3
2,339
GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
COMENTARII (3)
kamy
Chişinău
la 6 Aprilie 2012 - 10:47
la capitolul roti au cam exagerat...mai mari nau gasit?
0
0
Mihail
Chişinău
la 6 Aprilie 2012 - 11:53
kamy daca puneau si mai mari era sa fie si mai frumos... imi plac la nebunie asa roti....

cit despre design... e americos... nas spune ca rupe rau... da totusi rupe oleac ;)
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 6 Aprilie 2012 - 16:14
Am privit la Top gear despre acesta maisna si au spsu ca cu bateriile incarcate si cu rezervorul plin poti parcurge distanta de aproximativ 1000 Km daca nu ma insel.
Da rotile mari chiar si mie imi palc fosrte tare...bravo lor...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!