Premieră: SRT Viper
5 Aprilie 2012, 18:00
Cea mai aşteptată premieră de la Salonul Auto de la New York a fost supercar-ul american SRT Viper. După cum a fost anunţat şi anterior, noul supercar, succesor al lui Dodge Viper, nu va mai aparţine mărcii Dodge, ci noii divizii de performanţă a producătorului american – SRT. Modelul şi-a făcut debutul la New York în două versiuni „civile” – SRT Viper şi SRT Viper GTS – şi una dedicată competiţiilor motorsport – Viper GTS-R.
Odată dezvelit, Viper a lăsat publicul cu gura căscată, iar şeful diviziei SRT, Ralph Gilles, care a ieşit pe scenă
pentru a prezenta noua creaţie, a făcut şi un gest neaşteptat: acesta s-a aplecat şi şi-a sărutat capodopera…
După sistarea producţiei generaţiei anterioare Dodge Viper, în 2010, viitorul unui succesor devenise sumbru. Însă cei de la Dodge nu au permis ca un nume de legendă precum Viper să apună pentru totdeauna. Mai mult ca atât, noul SRT














Viper a renăscut la un nivel tehnic cu mult superior.
Noul SRT Viper nu s-a sfiit să adopte un design ţipător, şocant chiar, care emană putere şi performanţă. Capota sa este una lungă şi musculoasă, iar plafonul are şi el două nervuri masive. Toate elementele masive ale caroseriei, precum capota, acoperişul şi uşa portbagajului, au fost executate din fibră de carbon, iar uşile sunt realizate din aluminiu. Coeficientul aerodinamc a fost coborât până la un indice foarte demn, de 0.364. Fibra de
carbon se mai regăseşte pe o mulţime de alte elemente mai mici de caroserie, precum difuzoarele de aer şi structura în care se încadrează blocurile optice spate, care folosesc câte 50 de LED-uri fiecare.

Noul Viper pare să se inspire în design mai mult de la prima sa generaţie, decât de la precedesorul său direct, Viper II. Astfel, noul supercar vine cu guri de aerisire masive în faţă, pe centrul cărora este montată o structură în formă de “V”, iar gurile de eşapament sunt montate pe lateral, în apropierea roţilor spate. Pe spatele maşinii, este prezentă emblema masivă în formă de viperă, care, mai nou, luminează împreună cu stopurile atunci când maşina frânează.
Cu toate elementele moderne pe care şi le-a atribuit, Viper nu a uitat de elementul esenţial: motorul. Puteţi spune că americanii sunt fie încăpăţânaţi să nu urmeze tendinţa de downsizing, fie fideli propriilor tradiţii, dar Viper vine şi astăzi cu un motor imens V10 aspirat natural, de 8.4 litri volum! Motorul este unul realizat integral din aluminiu, iar cei 10 cilindri reuşesc să genereze instantaneu o putere maximă de 640 CP. Valoarea cuplului este şi mai impresionantă: 812.6 Nm!

Cu acest cuplu, noul SRT Viper devine modelul cu cel mai mare cuplu maxim din lume, generat de un motor aspirat natural! Motorul face uz de materiale compozite la sistemul de admisie, iar pistoanele sale sunt forjate.
În mod tradiţional, supercar-ul american nebun pe nume Viper vine doar cu o transmisie manuală. De această dată, vorbim de o cutie de viteze cu 6 trepte, Tremec TR6060. Americanii declară că Viper poate atinge viteza sa maximă în treapta a şasea, la 6,200 rpm, însă… nu specifică şi valoarea vitezei maxime.
De altfel, şi timpul de acceleraţie este ţinut deocamdată în secret.

Pentru o manevrabilitate pe măsură, structura noului Viper şi-a sporit rigiditatea torsională cu 50% în raport cu predecesorul său. Unul din elementele care a contribuit la această evoluţie este structura masivă în formă
de “X”, montată în compartimentul motor.

Americanii au apelat la italienii de la Brembo pentru ca aceştia să le furnizeze cel mai performant sistem de frânare posibil pentru noul Viper. Supercar-ul american a primit şi un sistem de stabilizare electronică a
a traiectoriei. Pentru versiunea GTS, e oferită standard o suspensie cu două regimuri de rigiditate, dotată cu amortizoare Bilstein DampTronic Select.

Cel de la volan se va mai bucura de prezenţa unui sistem launch-control, asemeni celor din cele mai performante modele Porsche şi BMW. Acest sistem permite pregătirea maşinii de un start agresiv şi favorizează ulterior acceleraţia la maxim.
Generaţiile precedente Viper au fost criticate în special pentru interiorul incomod şi neîncăpător. Noul Viper, însă, adune un interior mult mai rafinat, mult mai bine gândit şi mult mai ergonom structurat. Aici se regăsesc scaune sport de tip scoică, construite şi ele din materiale compozite. Sistemul audio este unul de origine Harmann Kardon, iar sistemul media afişează informaţiile pe un display enorm, de 7 inch. Astfel, astăzi despre interiorul lui Viper se poate spune cu adevărat că acesta s-a ridicat la înălţimea unui supercar cu istorie legendară.

Noul SRT Viper va fi asamblat manual (!) la uzina Conner Avenue din Detroit – aceeaşi uzină la care se produce modelul din 1995 încoace.

Şi acum să vorbim şi despre versiunea de curse a lui Viper, numită GTS-R. Aceasta a fost prezentată publicului de pilotul canadian Kuno Wittmer şi intenţionează să concureze
în American Le Mans Series. Vă amintim că prima generaţie Viper GTS-R a câştigat succesiv campionatul FIA GT între anii 1996 şi 1999, fiind şi
primul automobil american de curse, bazat pe un model de serie, care a câştigat cursa de 24 ore din Daytona.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
3
3,100
GALERIE FOTO (64 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (4 MATERIALE)
COMENTARII (7)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Aprilie 2012 - 18:22
De mult timp il asteptam, dar m-am dezamagit de partea frontala... :((
0
0
Christoph
Cahul, Moldova
la 5 Aprilie 2012 - 23:02
nu va straduiti prea tare sa.l laudati ca no sa reusiti :D:D
0
0
Christoph
Cahul, Moldova
la 5 Aprilie 2012 - 23:06
nu o sa gasiti cuvintele ;)
0
0
Mihail
Chişinău
la 6 Aprilie 2012 - 11:51
hmmm pe mine ma cam ustura ochii cind vad platforma asta... :( boto suptire... nijlocu lasta parcai rupt i ndoua si kuru inalt ;( ...LOL!

eu de banii pe carei cere viper... eu gasesc ceva mult mai bun :)
0
0
Christoph
Cahul, Moldova
la 6 Aprilie 2012 - 13:50
cand te duci sa iti ei ceva mai bun? mer si eu , daca nu iti ajunge un leu te pot ajuta
0
0
kamy
Chişinău
la 6 Aprilie 2012 - 19:16
Mihai: tocmai asta este si farmecul Viper-ului...imi place ca e unic din acest punct de vedere..insa referitor la bara de protectie din fata nici mie numi place..
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 8 Aprilie 2012 - 16:47
Salonul si zadnitza rupe... dar morda ii ujasnaia :))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!