Suedezul care lasă germanii departe în urmă: Volvo S60 Polestar
18 Iunie 2012, 16:44
Dacă despre divizia M a celor de la BMW sau AMG-ul celor de la Mercedes-Benz ştie orice puşti fascinat cât de cât de automobile, atunci despre Volvo nu prea circulă legende despre modele ultra-performante. Şi asta pentru că
Volvo a s-a limitat doar la câteva demonstraţii în ultimii ani, ezitând, însă, să pună pe linia de asamblare vreun model înnebunit de putere.
Acum suedezii au zis basta, în cel mai fierbine stil italian... Nici să crezi că nordicii cu calm neclintit ar fi putut crea un asemenea bolid de serie. Da, e
adevărat, suedezii tocmai au creat un model demenţial, care şterge nasul celor mai consacrate modele de înaltă performanţă germană – BMW M3, Mercedes-Benz C 63 AMG sau Audi S4. Să vedem ce aduce nordicul nebun, pe nume Volvo S60 Polestar!

Spre deosebire de concurenţii germani, Volvo S60 nu-şi denotă capacităţile dinamice printr-un design agresiv la exterior. Dimpotrivă, sedanul suedez adoptă tactica lupului în blană de oaie.

Sub capota lui S60 Polestar suedezii au instalat motorul lor de pe versiunea T6 – un benzinar de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie. Motorul a primit o nouă turbină Garrett 3171, care i-a mărit puterea până la 508 CP la 6,500 rpm! Cuplul maxim atinge valoarea de 575 Nm la 5,500 rpm!

Pentru ca motorul să facă faţă sarcinilor mărite, suedezii au perfecţionat chiulasa, colectorul de gaze de eşapament, au instalat pistoane ranforsate şi au montat un sistem de evacuare de 3.5 inch diametru (aproape 9 cm!) din oţel inoxidabil Feritta. Cutia de viteze este de asemenea ranforsată şi, spre bucuria fanilor de performanţă brută,
suedezii au optat pentru o
transmisie manuală în şase rapoarte, şi nu una automată! Cuplul este distribuit tuturor celor patru roţi, ca şi pe versiunea standard S60 T6, iar distribuţia între axe este asigurat de un diferenţial Haldex Gen4 XWD, de asemenea ranforsat.
Motorul puternic şi tracţiunea integrală permit modelului suedez să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar
3.9 secunde, iar viteza maximă
depăşeşte cifra de 300 km/h! Acum,
se poate spune cu certitudine că M3 şi
C63 AMG vor rămâne departe în
urmă!...
Pentru a asigura manevrabilitatea şi aderenţa lui S60 Polestar, suedezii au creat un kit aerodinamic. Pe lângă barele de protecţie modificate, aripile au fost evazate cu 20 mm spre exterior. Şi ecartamentele au crescut cu 20 mm pe puntea faţă şi 40 mm pe puntea spate.

De dragul manevrabilităţii sporite, suedezii au montat şi o suspensie ajustabilă Ohlins, coborând garda la
sol cu 30 mm. Suspensia nouă
dispune de bare de stabilizare de grosime sporită şi cadru de rigidizare pentru fiecare punte. Bucşele sunt de asemenea mai rigide, iar motorul e fixat de caroserie prin elemente ranforsate. Jantele au dimensiune de 19 inch şi sunt încălţate în anvelope Michelin Pilot Super Sport de dimensiune 265/35 ZR19.

Printre spiţele jantelor e imposibil să nu se facă remarcate şi etrierele sistemul de frânare Brembo-Polestar, cu discuri de frână de 380 mm diametru în faţă şi 302 mm.

La interior Volvo S60 Polestar a primit scaune sportive cu suport lateral mai bun. Atât volanul, cât şi scaunele, au fost tapiţate cu piele şi Alcantara. Tunelul central a fost coborât cu câţiva centimetri, pentru o poziţionare mai sportivă a levierului cutiei de viteze.
E clar, creaţia suedeză e ranforsată de-a fir a păr, nelăsând nici o componentă insuficient de pregătă în calea dezlănţuirii performanţei. Germanii au, de astăzi, o nouă mare bătaie de cap..
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
6
2,982
GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
COMENTARII (4)
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 18 Iunie 2012 - 20:21
Place! :)
0
1
Christoph
Cahul, Moldova
la 18 Iunie 2012 - 23:26
super super, mereu am optat mai mult pu masinile rapide ,,neagresive''( la desing) si la cutii de viteze manuale, sunt mai barbatesti ;)
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 Iunie 2012 - 12:43
Chris: In schimb cu automat te simti ca karoliu cel de coz... Pentru ce sa sa-mi complic viata, daca e posibil sa mi-o usurez? Iaka amu nemtiisunt pusi pe ginduri si tre sa ridice un kipesh... Ce ca ce, dar una ca asta nu m-am asteptat de la Volvo. Ma gindesc ca si pretul va fi mai atractiv fata de concurentii sai...
0
0
Christoph
Cahul, Moldova
la 19 Iunie 2012 - 16:48
VB_1One : '' imi place cum gandesti '' de ce sa ne complicam a? asa gandesc majoritatea barbatilor si incet incet femeile ne intrec... cu usurarile astea te atrofiez mai tare, continua asa! ai sansa :D ,ce folos ca sau inventat toate nebuniile ca sa usureze viata dar timp tot nu ai! Pu mine prioritae este : miscare inseamna viata! , voi cum vreti
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!