TOP 10: cele mai fiabile şi cele mai puţin fiabile automobile din ultimii 15 ani
4 Decembrie 2012, 16:34
Warranty Direct este una din cele mai
respectate companii britanice de
asigurare a maşinilor împotriva
eventualelor defecţiuni, proprietarii
beneficiind, practic, de o garanţie
similară celei oferite de uzine,
contractată după ce garanţia oficială
expiră. În 15 ani de când activează,
Warranty Direct a acumular date
despre un număr impunător de
automobile şi despre defecţiunile pe
care acestea le-au înregistrat, fapt
care i-a permis companiei britanice să
formeze un top al celor mai fiabile
modele produse în ultimii 15 ani.

Prima şi cea mai importantă
concluzie a britanicilor de la Warranty
Direct este cea că modelele japoneze
sunt, în general, cele mai fiabile. Din 10 modele incluse în top, 7 sunt reprezentante ale mărcilor japoneze.
Astfel, Mitsubishi Lancer de generaţie precedentă celei curente (produs între 2005 şi 2008) este cel mai fiabil model produs în ultimii 15 ani, conform celor de la Warranty Direct. Anual, mai puţin de o maşină din zece are nevoie de o
vizită neprogramată la service, iar dacă survine această necesitate, atunci, cel mai probabil, defecţiunile sunt minore şi sunt reprezentate de uzura suspensiilor.
Pe locul 2 se poziţionează Opel Agila, produs între 2000 şi 2008. Unii dintre noi vor sesiza imediat că acest model este construit pe o platformă comună cu Suzuki Wagon R, prin urmare, teoretic, fiabilitatea excelentă e valabilă şi pentru modelul cu sigla Suzuki.

Locul 3 e ocupat de Suzuki Alto, produs între 1997 şi 2006. Pe locul 4 vine un alt model japonez – Toyota Aygo. Cea de-a cincea poziţie e ocupată din nou de un nipon. De această dată vorbim de Honda CR-V, produsă între 1998 şi 2006.
Următoarele 5 poziţii, de la 6 la 10, sunt ocupate de Volvo S40 (1996-2004), Mazda MX-5 (2005-prezent), Mercedes-Benz E-Class (W211 facelift, 2006-2009), Toyota Yaris (1999-2003) şi Honda Jazz (2001-2008). Astfel, Toyota şi Honda reuşesc să aibă câte 2 modele incluse în top 10 cele mai fiabile automobile.

Dar haideţi să privim şi cealaltă parte a
monedei, panoul ruşinii. Care sunt cele
mai puţin fiabile zece modele, conform
celor de la Warranty Direct? Spre
marea lor ruşine, brandurile premium
germane domină acest clasament neonorabil.
Audi RS6, produs între 2002 şi 2011, a fost numit de britanici cel mai puţin fiabil model.

BMW M5, produs între 2004 şi 2011, se află pe poziţia secundă. Mercedes-Benz SL, produs între 2002 şi 2011, încheie podiumul, pe poziţia a 3-a. Pe poziţia 4 şi 5 urmează alte două modele Mercedes-BenzVito (1996-2004) şi CL (2000-2007).

Următoarele 5 poziţii, de la 6 la 10 sunt ocupate de Audi A6 Allroad (2002-
2005), Bentley Continental GT (2003-2011), Porsche 911 (caroserie 996, 2001-2006), Land Rover Range Rover (2002-prezent) şi Citroen XM (1994-2000). Britanicii menţionează, încă, că în cazul lui Porsche 911 modelul se defectează rar, dar când o face cauzează costuri exorbitante de reparaţie.

Dvs. ce părere aveţi despre acest raport? Reflectă el realitatea? Vă invităm să ne dezvăluiţi problemele legate de fiabilitatea modelelor pe care le deţineţi, mai ales dacă vă număraţi sau v-aţi numărat printre proprietarii modelelor menţionate mai sus!
PiataAuto.mdIlie Toma
7
13,020
COMENTARII (34)
GRED
Chişinău
la 4 Decembrie 2012 - 17:00
Nu procurati Bentley si Porsche! asta e... Britanicii astia au patzito ca si vulpea cu cioara... strugurii de la inaltime sunt acri si nu-s gustosi de loc zise vulpea ... desi erau cei mai copti :)
0
2
zzz
Donduşeni, Moldova
la 4 Decembrie 2012 - 17:18
Mare descoperire
In esenta stirea se reduce la: Masina scumpa - costuri de intretinere mari, o cutie de chibrituri japoneza - costuri mici.

Logic, nu?...
2
1
GRED
Chişinău
la 4 Decembrie 2012 - 17:23
Si inca ceva. Warranty Direct este o companie de asigurare. Cum credeti ca astia de la asigurari sunt bucurosi de faptul ca placutele de frana a unui Porsche sunt asigurate proportional cu celor de la Mitsubishi Lancer? Neeee... Proprietarul de Porsche cind intra in oficiul de asigurari i se arata aceste rating si-i zice - Baiete masina ta nu este fiabila uite tabela facuta de noi :) asa ca fii bun si plateste p-u asigurare :) Ce sa se joace ei ca si cu proprietarul unui Kia de exemplu :) ..
0
2
dima
Chişinău
la 4 Decembrie 2012 - 19:36
GREED 100%, asta totul e marketing, insa sint de acord ca RS M5 SL se strica cel mai des fiindca aceste masini sint exploatate la maxim, cine isi cumpara un M5 ca sa mearga dupa piine cu 40km/h?:))))
Ce tine de Lancer nu am crezut ca poate fi chiar pe primul loc! ok, am sa stimez acest model mai mult de acum incolo!
0
1
Iurie
Călăraşi, Moldova
la 4 Decembrie 2012 - 19:50
Clar că nu e de mare încredere topul lor, dar oricum, mă surprinde locul lui Honda CR-V în top, pentru că des aud pe la service-uri că se defectează des, pe de altă parte, dacă crezi în tot ce vorbesc ai noștri ... :)
3
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 4 Decembrie 2012 - 20:09
placut surprins de pozitia W211.

Tind sa fiu sceptic referitor la rezultate. Din punct de vedere tehnic, studiul nu respecta multe din regulile de baza a efectuarii unui sondaj/experiment.

Dar totusi, ca tendinta, rezultate pot fi luate in seama.
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 4 Decembrie 2012 - 21:36
dima: Acesta e principalul motiv care explika fregventa masinilor germane enumerate la service. Apreciez pe bune topul britanicilor... Kiar iaposhtele sunt fiabile...
0
2
semion lobanov
Chişinău
la 4 Decembrie 2012 - 22:00
Da, in calitate de concluzie putem spune ca mitul despre fiabilitatea masinilor germane este adevarat, posibil la inceputul anilor 90 erau pe primul loc, dar acum concurenta din partea japonejilor si koreenilor este greu de suportat pentru germani.
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 4 Decembrie 2012 - 23:50
Deci se pare ca am avut dreptate in mai marile comentarii spuse de mine.

@Iurie:Honda se defecteaza des? De unde ai scoso si pasta dragul meu? Honda produce niste motoare extrem de fiabile.Probabil ca nu ai condus sau nu ai intrat niciodata la service-ul Honda si vorbesti din auzite.Dar stiu cum este sa stai singur acasa si sa te plictisesti.Mai arunci si tu cate un fitil ca sa ai ce face.
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Decembrie 2012 - 00:35
Robert_444: Corect ce spui in privinta la Honda... Total deacord!!! Pina a cunoaste marca Subaru mai aprofundat, Honda era pentru mine idealul masinilor japoneze. Acum insa e a doua pe lista preferatelor mele. :-)
0
1
GRED
Chişinău
la 5 Decembrie 2012 - 09:36
Asta e lege bre. Complexitatea duce la riskul aparitiei unor defecte. Doar ca tre sa alegi mijlocul perfect. Fiecare producator si fiecare masina are ceva aparte. Hai sa fim de acord ca in Bentley, BMW Seria 7 sau S Class ai alte senzatii decat in Honda sau Subaru oricare nu are fi ea si vice versa. Fiabilitatea e super doar ca nu toate masinile fiabile pot sa-ti ofere toate senzatiile de care ai dori sa le ai intr-o masina. Cred ca bolizii de la Formula 1 sunt cele mai NE-fiabile dar nici o data in viata nu la-sh schimba pe un Subaru sau Honda chiar sa fie ipotetic acelasi pretz :)
0
1
Mihail
Chişinău
la 5 Decembrie 2012 - 13:31
constructorii japonezi in general sunt lideri globali! pe cind europeniii lideri doar in europa! asa ca japoneziii construesc masini care sa mearga si in seberia si in africa si unde vrei...

europenii mai mult sau orientat dupa situatie! vazind ce drumuri sunt in UE (germani,franta,UK....)

cit despre complexitate... daca am lua un land cruiser ... un lexus... nas spune cas cu ceva in urma dar sunt la fel foarte fiabile,... asa ca.... japoneziii sunt nr.1

si n ucomparati seria 7 cu lancer...
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Decembrie 2012 - 13:33
GRED: si ce vei face tu interesant ku un bolid de F1?
1
2
GRED
Chişinău
la 5 Decembrie 2012 - 16:34
Mihai: Nu eu le compar. Doar ca la fiabilitate se compara toate intr-un sac si nu cred ca e corect - asta am vrut sa spun.
VB_1One: a fost o comparatie exagerata daca nu ai inteles.
Masinile japoneze sunt mai fiabile asta e adevarat 100%. Doar ca masinile germane sunt construite mai cu inima si cum zice rusu - mai dobrotno.
Vreti voi sau nu vreti sa recunoasteti dar masinile japoneze sunt niste cutii pe roti fara prea mult gust si inovatie (nu toate sigur altfel o sa sariti in capul meu) .
Poate sunt subiectiv dar oamenii pragmatici pentru care masina e doar un mijloc de transport pledeaza p-u japoneze si coreene fiindca-s practice si fiabile. Crede-ma ca am avut un accord si calatoria Chisinau-Briceni-Chisinau m-a facut muci de oboseala. Faceti vre-o 600 km prin moldovica noastra pe drumurile de la rezina pe o japoneza si la sfashitul zilei e capul patrat de hodorogeala si vuetul rotilor asa ca eu aici bat ... La fiabilitatea soferului nu a masinii :)
Cei pentru care masina e ceva mai mult merg spre cele trei germane sau Lexus care cam intarzie de obicei cu inovatiile fata de competitori. Cred ca Toyota in viata na-r fi dat drumu la Lexus sa nu fi fost USA. De altfel nici Nissan na-r fi mers pe Infiniti si Honda pe Acura.

0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Decembrie 2012 - 17:21
Iata si nu sunt deacord cu tine in privinta la ceea ca masinile germane sunt konstruite cu inima, taman ca la japonezi sta "inima samuraiului" in fiece caroserie. Si vreau sa-ti mai zik ca eu de o placere as face 600km pe drumurile Moldovei, la volanul unui Lexus...

Tu gindesti ca masini japoneze inseamna doar Lancer, Colt si Civic, la fel ca si cele germane, doar BMW, MB si A8 (restul Audi is rigide ca conservele)? Ce ai de spus in cazul unui Lexus LS, GS, Toyota Mark II, Crown, Honda Legend, Saber, doar tot reprezinta Japonia, asa cum si Golf, Astra, Corsa, Focus reprezinta Germania...?

Daca e sa compar Golf-ul cu Legend tot pot spune ca masinile germane sunt niste cutii pe roti fara gust, dar nu ar fi corect nu-i asa? Trebuie de comparat masini similare claselor din care fac parte. :-)
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Decembrie 2012 - 17:36
GRED: As vrea sa te vad cum ai arata dupa 600km petrecuti la volanul lui Golf prin "santurile" patriei... :-)
1
0
GRED
Chişinău
la 5 Decembrie 2012 - 18:01
Lexus? Jos palaria! Fiindca e mai "europenizat"! Am si enuntat mai sus ca nu toate.
Ca sa ma exprim corect masinile japoneze sunt mai bune la capitolul pret/calitate. De altfel la capitolul pret calitate si Dacia e mai bun ca BMW avand un pret foarte mic :).
Referitor la Audi sunt de acord. Astia de citeva decenii tot incearca sa se plaseze undeva intre BMW si MB si in afara de quatro nu mai au nimic inovator. La 200 de metri e audi A3 la 100 m e audi A6 si cind se apropie de tine iti dai seama ca e Audi A8. Toate-s la fel si 3 si 6 si 8 pur si simplu una mai mare ca alta. Nu vreau sa zic cam acelasi lucru de BMW ca o sa-mi sara fanii in cap.... :)
0
1
GRED
Chişinău
la 5 Decembrie 2012 - 18:04
VB_1One? Daca te referi la Golf_2 atunci oribil ! Si pe betonka de la balti la volanul unui X5 la fel - obositor! Din propria experienta. Sare in sus parca-i "popriguncik". E124 sau E39 si e mai confortabil ... !
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Decembrie 2012 - 20:54
Nu ma refer la MkII, ci kiar la MkV, acceasi suspensie tare si zgomotoasa. Am impresia ca la Volga scaunele sunt mai moi ca la Golf MkV... :-)
1
0
dima
Chişinău
la 5 Decembrie 2012 - 22:18
GREED ai dreptate, aici multi vorbesc din citite si auzite, majoritatea, sa fie fara suparare, din cei care scriu nici macar nu au majoratul ca sa poata conduce o masina, nu vrau sa ma laud, dar intradevar am avut si japoneze si coreene si germane de mai multe feluri, japoneze fiabile 100% insa ele nu iti ofera nimic mai mult decit senzatia unei cutii, defapt la o cutie goala nici nu are ce se strica:))) si ai dreptate nu poti compara un M5 cu Lancer!
0
1
Mihail
Chişinău
la 5 Decembrie 2012 - 22:49
GRED asculta... eu apreciez fiecare parere si nu prefer niciodata sa pun dislike sau like dar sa explic cu vorbe!

vreau sati spun eu un lucru!!!

JAPONEZIII au cele mai mari game de masini! ei contruesc de la A pina la Z! construesc si luxul luxului (unde nemtilor le intra mustile in gura!) si masini practice de toate zilele!

spunemi tu mie de ce TOYOTA e mai scumpa ca MERCEDES? si face profituri peste MERCEDES?
raspuns: pentru ca MANAGERII de la TOYOTA sunt peste cei de la MERCEDES(cu ideia de piata)! ei contruesc pentru toate necesitatile pietiii! pentru toti oameniii( miliardari,regi,oameni de toate zilele ....) in schimb mercedes prefera sa construiasca pentru cei cu bani si intrun final credema ca cei de la mercedes nus tare fericiti ca remorca din urma toyotei de citiva ani... (asta pentru ca strategiiile lor nus rele dar nici cele mai bune!)


o comparatie mai buna ar fi VW-TOYOTA , Mercedes - Lexus ... mai exact marcile care au strategii asemanatoare!




1
1
constantin
Bălţi, Moldova
la 5 Decembrie 2012 - 23:00
Stimez mașinile germane,dar GRED n-aș schimba o mașină japoneza( Toyota Venza, L.C Prado, Lexus seria RX, Honda Cr-V pe BMW sau MB si nu-mi spuneți ca nu am atins majoratu sau nu am mers cu margi germane premium.Am si majotul si am mers cu multe marci germane luxoase in afara de Porche. Au acelasi comfort, moi la suspenzie plus fiabilitatea de nota 10 si economia care actualmente nu trebuie de neglijat.fiecare cu parerea sa.La germani apreciez caroseria care dupa parerea mea e net superioara celor japoneze.
0
1
GRED
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 09:30
Mihai :> Ma bucur ca intr-un final ajungem la o concluzie (fiecare cu a sa). Important sa nu trecem la insulte sau atacuri la persoane altfel o sa avem putini oameni pe chat. Toyota nu are alta cale. Si apropo de unde ai luat ca Toyota e mai scumpa? La masini sau la valoarea brandului? Daca te referi la datele oficiale a brandului Mihai care zici ca Mercedes sunt in urma vreau sa te dezamagesc ca nu cu mult. Iata datele oficiale si controleaza si tu pe Net:
1. Toyota 30,2 miliarde $+
2. Mercedes-Benz- 30 miliarde $+
3. BMW - 29 miliarde $+
4. Honda - 17,2 miliarde $+
5. Volkswagen - 9,2 miliarde $+
6. Ford - 7,9 miliarde $+
7. Hyundai - 7,4 miliarde $+
8. Audi - 7,1 miliarde $+
9. Porsche - 5,1 miliarde $+
10. Nissan - 4,9 miliarde $+
Deci aproape bara la bara si asta cind masinile Mercedes se vand mai scump din start asa ca nu ai dreptate cand zici de strategiile Toyota mai bune ca in ziua de azi pe criza tre sa ai o strategie ca cei de la MB ca sa poti vinde masini scumpe. Toyota are masini p-u clasa medie si poate si mai jos si asta le e scaparea ...
Constantin: Cred ca nici nu trebue sa schimbi o japoneza pe o germana! Eu sunt fan in general masini. Da recunosc ca preferatele sunt MB si BMW (si nu toate evident) o spun deschis dar cu mare placere le-as schimba pe o perioada pe un Lexus sau pe un Honda Legend sau pe un Subaru ca sa prind senzatii de la toti producatorii. Imi plac toate masinile in general doar ca am preferinte ca si fiecare dintre voi.
0
1
Mihail
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 15:42
GRED datele pe care leai publicat sunt corecte dar acestea nu sunt media! pentru ca toyota a scazut mult din motive mai putin tehnice evident este vorba de catastrofa din japonia care a fost... unele defamari la comanda*(gm) .....
dar in general este mai scumpa ca mercedes ... e clar nu cu mult dar de la 30 la 31-32 spune mult!

oricum pentru mine mercedesu are o clasa aparte si e special de departe... stimez aceasta marca foarte mult!
da ca sa nu ma intelegi(eti) gresit eu nus contra la mercedes bmw... doar am vrut sati dau raspuns la

japoneze=cutii pe roti.... ai cam exagerat un pic .... defapt ai dimostrat ca nu stiii a face comparatii corecte!(fara suparare)

ia conpara un Polo cu Yaris! ambele is ca niste cutiii pe roti pe linga asta yarisul e mai avantajos din mai toate punctele de vedere!

am vazut ca tu criti AUDI :) care pentru mine e nr.1 germania.... fiecare are dreptul la opinie! da marog sarea in ochi ustura pe fiecare :)
0
1
Mihail
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 15:45
ceea cei interesant pe PA ca la temele cu un singur brand totul e linistit pentru ca nimeni nu indrazneste sa se bage in treaba altuia ... pe cind aici cind vine vorba de general apar scinteile(pe urma si focul) si asta chiar e frumos :))
1
0
GRED
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 17:04
Poate ca nu-l critic. Dar e "uscat". Acuma e in ascensiune ce-i drept. Ce inovatii de la Audi stie cineva? Quatro? Hai sa fim seriosi. Apropo sunt cele mai rezistente la rugina!!! Dar pe cine intereseaza asta dupa 10 ani? Mai ales cei care cumpara asa masini. Sper sa stea singur pe picioare ca sa fie concurenta mai apriga si mai interesanta.
0
1
GRED
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 17:15
Mihai> comparatii am facut intre masini de aceiasi clasa si ma refeream la faptul ca cele nemtesti sunt mai "echipate" si din cauza asta putin mai grele poate. Si cred ca Polo se compara mai degraba cu Aygo. Yaris mai degraba concureaza cu Golf/Jeta, Honda Fit, si altele
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 6 Decembrie 2012 - 17:57
GRED: Yaris se poate compara cu Jetta si Golf? Prea departe ai luato... nu are sanse mai sus de Fox sau Polo. Pentru Jetta si Golf exista deja Corolla sau Auris.
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 6 Decembrie 2012 - 17:59
Tot pentru Yaris mai este noul VW Up!
1
0
GRED
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 18:44
VB_1 si Mihai aveti dreptate!!!
Ma-m documentat de pe site-ul EURONCAP !
Yaris intra in Super mini conform clasificarii lor desi e subiectiv fiindca ei au pus in aceiasi galeata si Toyota Yaris si Chevrolet Aveo, Audi A1 si Nissan Juke de exemplu.

Corolla deja se bate in aceiasi clasa cu Golfu, A Class, Subaru Impreza etc... Desi clasificarea pe site WIKI e putin alta.
0
1
Mihail
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 20:10
GRED hai laso .... laso moale... ce rezulatate de putere in special pentru motoarele turbo diesel a scos audi na mai scos nimeni.... ledurile spate...(dupa ea toti) un design no coment... (daca tie nuti place e problema ta) calitate foarte buna in general) .....

da ok o lasam pe a ta.... dar acum spunemi mie ce inovatiii a facut marog maraca ta iubita :)?
1
0
GRED
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 20:39
La care te referi ca am mai multe :)
0
0
GRED
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 21:31
Si nu am zis ca nu-mi place audi. Referitor la putere e discutabil. Imi pare rau ca AUDI a fost "Volkswagen-izat".
0
0
Mihail
Chişinău
la 7 Decembrie 2012 - 16:57
GRED daca audi n uera VW-izat apoi nu era nimeni sa pomeneasca acum de el....
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!