Numele Rolls-Royce are mai bine de 100 de ani de istorie, dar maşinile Rolls-Royce, aşa cum le ştim astăzi, fac parte dintr-o epocă nouă, lansată la 1 ianuarie 2003.
Charles Stewart Rolls, fondatorul companiei Rolls-Royce, a fost un inginer genial, pasionat de mecanică,
avioane şi automobile. În anii 30 ai secolului trecut automobilele Rolls-Royce erau deja renumite pentru ingineria avansată şi desăvârşirea tehnică, iar nume precum Phantom făceau parte deja din tabloul lumii auto. În aceiaşi ani 30 Rolls-Royce Phantom III era primul model al mărcii care folosea un motor V12, de 7,340 cm cubi. Însă tot în această perioadă Rolls-Royce a achiziţionat şi un alt nume notoriu în industria britanică Bentley, cu care a fost alături, sub forma unei singure companii, o lungă perioadă de timp.
Abia în anii 80 ai secolului trecut divizia aeronautică şi cea automobilistică sunt separate în două companii distincte prima purtând numele Rolls-Royce plc, iar cea de-a doua Rolls-Royce Motor Cars, care producea mărcile Rolls-Royce şi Bentley. Divizia de maşini a fost cumpărată de compania britanică Vickers, specializată în produse pentru industria militară.
În anii 90 Rolls-Royce a avut o perioadă extrem de grea, fapt care i-a împins pe proprietari să recurgă la cei de la BMW pentru ca aceştia să le furnizeze motoarele lor pentru modelele Rolls-Royce. Într-un final, în 1998, Rolls-Royce a fost expus la vânzare, cu tot cu numele Bentley la activ. Grupul BMW s-a arătat interesat, făcând o ofertă tentantă. Printre cei interesaţi s-a arătat şi grupul
Volkswagen, care a oferit mai mulţi bani pentru compania britanică. În urma unui proces oarecum netransparent, Volkswagen a cumpărat compania, iar BMW s-a ales doar cu drepturile de marcă asupra numelui Rolls-Royce. Era o situaţie care le putea bloca planurile ambelor companii, întrucât BMW furniza motoarele pentru producţia modelelor Rolls-Royce şi Bentley, iar VW deţinea drepturile de utilizare a formei capotei şi grilei Rolls-Royce şi avea nevoie de motoarele BMW pentru a continua producţia, până la ingineria unor noi generaţii.
Într-un final Volkswagen a declarat că oricum era interesat doar de Bentley, iar BMW de Rolls-Royce, aşa că cele două companii au ajuns la înţelegerea ca, până la 1 ianuarie 2003 BMW să cumpere toate drepturile pentru
componentele de design Rolls-Royce, iar Volkswagen să primească motoare de la BMW pentru modelele produse. Din 1 ianuarie 2003 BMW urma să devină unicul proprietar al numelui Rolls-Royce şi a tuturor componentelor de proprietate intelectuală conexe, în timp ce VW rămânea cu acelaşi set de drepturi pentru Bentley, dar şi cu uzina
din Crewe, unde erau produse cele două mărci.
Aşa că BMW nu a avut altă opţiune decât să construiască o nouă uzină pentru Rolls-Royce şi un nou centru de design şi sediu central în Goodwood (în imagine). Între timp, bavarezii şi-au pus imaginaţia la treabă
pentru a renaşte Rolls-Royce într-o nouă epocă, a somptuozităţii aristocratice, înţesate cu inginerie modernă şi calitate impecabilă a asamblării manuale.
La 31 decembrie 2002 uzina din Goodwood şi noul sediu al mărcii erau pregătite şi aşteptau bătaia de miez de
noapte pentru ca drepturile depline asupra mărcii Rolls-Royce să treacă în gestiunea noului proprietar, grupul BMW. Orologiul a bătut, iar la un minut distanţă de ora 00:00, la 1 ianuarie 2013, oficialii Rolls-Royce dezvăluiau primul lor exemplar al noului Phantom unui prim client entuziasmat!
Producţia la Goodwood a pornit în scurt timp, cu un ritm de un automobil pe zi. Către sfârşitul anului 2003 ritmul a crescut la 3 unităţi pe zi, iar ce a urmat mai departe e o poveste de succes a zilelor noastre, în care Rolls-Royce şi-a fortificat poziţia
de lider absolut în segmentul automobilelor aristocratice, cu două familii de modele la activ Phantom şi Ghost şi cu 6 modele distincte la activ. Astăzi uzina din Goodwood are 1,400 de angajaţi, 80% dintre care trăiesc în imediata apropiere,
la cel mult 20 km distanţă. Aceştia îşi fac treaba cu atâta pasiune, încât fluctuaţia de muncitori la această uzină e printre cele mai mici din întreaga industrie auto, reînnoirile de personal fiind o raritate absolută.
Ieri, la 1 ianuarie 2013, Rolls-Royce a marcat 10 ani ai noii sale epoci, în care excelenţa s-a putut afirma la adevărata sa valoare. Modelele Rolls-Royce sunt întruchiparea supremaţiei a ceea ce poate exista în lumea auto. Redacţia PiataAuto.md s-a convins de asta pe propria piele, într-un test drive fantastic cu cel mai noul model Rolls-Royce
Ghost Extended Whellbase. Dacă nu l-aţi văzut încă, trebuie neapărat să o faceţi!
Cine are bani si doreste o limuzina de lux si fiabila,economica,dar si cu un pret mai scazut va alege Lexus LS sau Mercedes E400 Hybrid.Mi se pare o prostie asta sa platesti luxul de 5 ori cand acelasi comfort ti-l poate aduce si o limuzina de clasa F cu apartament marit.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 2 Ianuarie 2013 - 21:51
Robert: Nu sunt deacord ku tine... nici nu se compara MB pe linga Rolls Royce...
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 4 Ianuarie 2013 - 19:26
In primul rand ''La multi ani''. In al doilea rand :Prietene draga ,nu a spus nimeni ca trebuie sa fi de accord cu mine.Eu mi-a format o cocluzie personala .
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 5 Ianuarie 2013 - 00:44
Robert: Mersi mult si tie la fel sincere felicitari!!!
E dreptul tau sa ai o opinie, dar nu e nici pe departe adevarat ce spui...