Muşchiul aerodinamic: Chevrolet Camaro facelift
28 Martie 2013, 11:37
Chevrolet a adus la New York versiunea împrospătată a muscle-car-ului său. Petrecând multe ore în tunelul aerodinamic cu noul Corvette Stingray, inginerii Chevrolet au decis acum să şlefuiască un pic şi formele brutale ale lui Camaro. În rezultat, grila frontală a devenit mai îngustă, farurile au primit un capac transparent care direcţionează curenţii de aer mai corect, iar bara frontală de protecţie a primit o altă profilare, mai puţin agresivă şi din nou, mai
aerodinamică. Versiunile SS (Super Sport) au primit şi o incizie pe capotă, menită să răcească mai eficient compartimentul motor.

Partea spate a fost şi ea puternic modificată, aici apârând noi blocuri optice şi o altă formă a uşei portbagajului, care a primit şi un spoiler discret deasupra. Bara de protecţie a primit un difuzor masiv,
tot din considerente aerodinamice.
De fapt, cam toate schimbările
aduse modelului par a fi izvorâte
dintr-o obsesie aerodinamică, străină
muscle-car-ului american până
odinioară. Dacă va avea modelul de
pierdut sau de câştigat în urma
acestor schimbări – va decide
publicul, cert este că formele
modelului au devenit ceva mai
cuminţi acum.
Gama de motoare a rămas neschimbată, fiind formată dintr-un V6 de 3.6 litri şi doză versiuni V8 de 6.2 litri, cu aspirare naturală sau supraalimentare, puterile motoarelor fiind cuprinse între 323 CP şi 580 CP.
Mai nou, Chevrolet a lansat şi o versiune dedicată circuitelor sportive, numită Z/28, creată pe baza versiunii SS. Aceasta are un calandru diferit şi un difuzor masiv pe bara frontală de protecţie, precum şi jante mai mari, de 19 inch, încălţate în anvelope Pirelli P-ZERO.Suspensia este şi ea diferit setată.
La interiorul acestei versiuni
se găsesc scaune sport
RECARO şi un volan mai
proeminent. Cel mai interesant
condiment al noii versiuni se
regăseşte, însă sub capotă. Acolo
vine noul V8 LS7 de 7.0 litri, aspirat
natural. Acesta dezvoltă cel puţin
500 CP şi 637 Nm şi va fi cuplat exclusiv la o transmisie cu
6 rapoarte.
Noua versiune de cursă, pe lângă faptul că este mai puternică şi are o suspensie sportivă rigidă, a trebuit să devină şi mai uşoară, aşa că a renunţat complet la orice izolare fonică şi a aruncat la gunoi şi întreg sistemul de aer condiţionat. Toată cura de
slăbire i-a redus 136 kg din greutate, în comparaţie cu Camaro ZL1. Noul Camaro Z/28 poate susţine forţe laterale de 1.5 G!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
4
1,706
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
COMENTARII (13)
dima
Chişinău
la 28 Martie 2013 - 12:17
multumita la asa masini super, masinile electrice vor deveni tot mai actuale, fiindca astfel de motoare vor termina benzina de pe glob foarte repede:)))))))))))))
3
2
jaguar
Chişinău
la 28 Martie 2013 - 13:19
si totusi....e o masina frumoasa:))
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 28 Martie 2013 - 14:01
Mă, asta este problema tuturor. Voi chiar credeti ca motorul lui de 7 litri consuma mai mult decit cel de pe LaFerrari de 6.2 litri ????
DACA VOLUMUL E MAI MARE NU E NEAPARAT SA FIE SI CONSUMUL MAI MARE DIN CAUZA CA POT FI INSTALATE INJECTOARE SPECIALE CARE SA MAREASCA PUTERE LA UN MOTOR MAI MIC, CEEA CE IMPLICA SI CRESTEREA CONSUMULUI!!!
PS: Chevrolet-ul e super la aspect, dar ceea ce tine de motor, mai bine ar fi ales cuplu in defavoarea puterii, un motor ceva mai putin turat
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 28 Martie 2013 - 14:05
Dodge Viper SRT10 - motor V10 8.4 litri - consum urban 19 litri/100km
Lamborghini Aventador LP700-4 - motor V12 6.5 litri - consum urban 25 litri/100km
DATE OFICIALE.
Asta e si raspunsul de ce europenii scot din cilindree mica putere mare, ei pur si simplu remapeaza ECU-ul ca sa livreze mai mult combustibil+ injectoare cu debit marit
1
1
petro
Chişinău
la 28 Martie 2013 - 15:28
consumul real este mai mare decit cel oficial la toate masinile, la unele cu putin iar la altele cu mult, foarte mult....
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 28 Martie 2013 - 15:41
Da, de obicei consumul real e mai mare, dar exista si exceptii. Cu toate asta nu conteaza - e ca si cum ai adauga o constanta la ambii membri ai unei ecuatii - solutia nu se schimba.
De ex thetruthaboutcars.com a testat modelul Challenger SRT8 si au inregistrat un consum mediu de 13 litri/100km , insa oficial V7-ul "maninca" 14.5-15 litri/100km.
Oricum Aventadorul maninca mai mult decit V10-ul de pe Viper, chiar daca are o cilindree mai mica.
0
0
dima
Chişinău
la 28 Martie 2013 - 15:52
Eugen, nimeni nu spune ca un motor de 7 litri consuma mai mult ca unul de 6.2, insa consuma mai mult decit unul 1.3 asta precis, sapoi nici nu acesta era mesajul meu, in era ecologica asa motoare deja trebuiesc uitate si folosite motoare electrice, mai ales ca motoarele sincrone perfecte (teoretice) pot avea putere infinita, aici trebuie folosit capul, aici e viitorul si nu in citeva modificari a injectoarelor sau turbinelor care va scadea consumul cu 3 litri si resursul motorului cu 3mln de km:)))
0
0
dima
Chişinău
la 28 Martie 2013 - 15:53
PS masina oricum e super, nu neg faptul:)
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Martie 2013 - 17:39
Valeu... de unde scot americanii toate aceste capodopere? Daca as avea posibilitatea sa-mi fac un vint pina la NY, nu ma scoate nimeni de acolo... :-)) Le-as admira zi si noapte!!!
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Martie 2013 - 17:47
Placere de a conduce primesti cind apesi acceleratia si iti i-a masina de sub tine, da nu cind vezi ca amus bateria moare.
0
2
Mihail
Chişinău
la 28 Martie 2013 - 18:45
dima sa spunem multumesc ca nusi permit toti chinezii asa masini.. ca dupa cum sufla vintul de la ei era sa umblam toti cu fetile negre ca fundul la tigae :)
0
0
Alina
Chişinău
la 29 Martie 2013 - 10:12
возбуждает
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 29 Martie 2013 - 15:33
Dima, eu zic ca MUSCLE-CAR cu motor electric nu poate exista, fiindca astfel nu ar mai fi MUSCLE.Cum sa mergi intr-un muscle-car si sa nu auzi sunetul ala demential de la V8??.....lasa europenii sa faca hibride si electrice...oricum nu sint cei mai tari chiar si cu Lamborghini Veneno sau LaFerrari sau alte "nebunii" de astea....Ce tine de poluarea de catre motoarele americanilor, eu cred ca trebuie sa gaseasca o solutie prin instalarea unor catalizatoare speciale care ar reduce noxele la maxim....
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!