Premieră: noul Audi A3 Sedan!
27 Martie 2013, 08:57
Se confirmă, modelul pregătit de Audi pentru lansarea din noaptea care tocmai a trecut este noul A3 Sedan! Cu acest nou model, Audi îşi face intrarea într-un nou segment, zic germanii, cel al sedanurilor compacte, care este, de altfel, şi cel mai numeros segment la scară globală.

Dar aşa este oare? Este Audi cu
adevărat un novice în segmentul
sedanurilor compacte?
Sigur că nu. De vină e creşterea continuă în dimensiuni a noilor generaţii de modele, care au transformat fosta familie Audi 80 din sedanuri compacte ale anilor ’80 şi ’90 din secolul trecut în sedanuri de talie medie generoasă, precum A4-ul de astăzi. Dacă e să comparăm dimensiunile noului Audi A3 Sedan cu cele ale lui Audi 80 de acum 20-30 de ani, vom descoperi că noul A3 Sedan măsoară 4.45 metri lungime, faţă de aproximativ 4.40 metri, cât măsurau renumitele Audi 80. Deci, de facto,
noul A3 Sedan este chiar niţel mai lung decât acele modele! Aceeaşi comparaţie e valabilă şi pentru ampatament – Audi 80 avea o distanţă
între axe de 2.53 metri, în timp ce noul A3 Sedan are 2.63 metri ampatament! Deci, dacă e să fim de-a dreptul oneşti, cu noul A3 Sedan, Audi îşi face revenirea în segmentul sedanurilor compacte adevărate!
Dar noul Audi A3 Sedan şi-a dorit un look modern, îmbibat de sportivitate, astfel că designul noului model pune accent major pe prezenţa dinamică. Partea frontală este marcată de linii agresive, iar pe lateral linia plafonului
coboară lin, în stil apropiat coupe-urilor, lăsând un portbagaj foarte de scurt. De altfel, dacă vă amintiţi, această proporţionare era prezentă şi pe cele mai renumite Audi 80, de generaţie B3 şi B4!
Noul A3 Sedan e construit, în mod firesc, pe aceeaşi platformă modulară MQB pe care e construit şi hatchback-ul A3, dar şi noul VW Golf. Arhitectura inteligentă a acesteia îi permite modelului să aibă o greutate redusă, iar soluţii precum capota din aluminiu reduc şi mai mult greutatea maşinii.
Iar dacă mai ţinem cont că şi motoarele celor de la Audi sunt relativ uşoare – 1.4 TFSI cântărind doar puţin peste 100 kg – atunci un A3 Sedan 1.4 TFSI are o greutate proprie totală de doar 1,250 kg! Iar greutatea redusă înseamnă eficienţă, manevrabilitate excelentă şi parametri dinamici excelenţi!
Cu propulsorul 1.4 TFSI sub capotă, care livrează 140 CP şi 250 Nm, noul A3 Sedan accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 8.4 secunde, iar viteza maximă ajunge la 213 km/h. Acest propulsor dispune pe A3 Sedan şi de sistem de deconectare a doi dintre cei patru cilindri atunci când maşina merge cu viteze constante de croazieră. Consumul mixt oficial
al acestei motorizări constituie
4.7 litri/100 km.

Adevărata eficienţă se realizează cu dieselul 2.0 TDI sub capotă, care livrează 150 CP şi 320 Nm. Cu acest motor sub capotă, A3 Sedan poate prinde prima sută în 8.7 secunde, iar viteza maximă ajunge la 220 km/h. Consumul mixt oficial constituie
doar 4.1 litri la sută, în timp ce călătoriile pe trasee extra-urbane vor necesita sub 4 litri la sută.

Pentru cei care-şi doresc mai multă performanţă, noul Audi A3 Sedan oferă şi un motor pe benzină mai puternic – 1.8 TFSI. Acesta oferă 180 CP la activ, dar cuplul rămâne la 250 Nm. Acest propulsor foloseşte mai multe
dintre ultimele tehnologii Audi, precum injecţia dublă a combustibilului în camerele de ardere. Cu acest propulsor, noul model german poate prinde suta în doar 7.3 secunde, ajungând la o viteză maximă de 235 km/h. Consumul e ceva mai mare, dar se menţine în valorile eficienţei germane moderne – 5.6 litri/100 km.
Motoarele pot fi cuplate la transmisii manuale cu 6 trepte sau transmisii automate cu duble ambreiaj. Pe puntea faţă A3 Sedan vine cu o suspensie de tip McPherson, iar pe puntea spate e prezentă o suspensie multi-link. Sistemul de stabilizare a traiectoriei poate aplica o uşoară frânare a roţii cu tracţiune din
interiorul virajului pentru a minimiza
efectul de subvirare, dând maşinii o
precizie mult mai bună în abordarea
curbelor. Roţile pot avea dimensiuni
între 16 şi 18 inch, iar divizia quattro
GmbH poate pune la dispoziţie şi
dimensiuni de 19 inch pentru clienţii
mai pretenţioşi.
La interior pasagerii faţă beneficiază de o ambianţă similară celei din Audi A3 Sportback, în timp ce pasagerii spate se bucură de mai mult spaţiu, graţie ampatamentului mai mare. Aşa cum îi şade bine unui sedan compact, noul A3 Sedan se laudă şi cu un portbagaj voluminos, care măsoară 425 litri. Bancheta spate poate fi de asemenea rabatată.
Supriză! Pe lângă noul Audi A3 Sedan, germanii ne dezvăluie simultan şi modelul S3 Sedan! Da, Audi nu a mai întins plăcerea debuturilor şi ne-a adus imediat în faţa noastră şi versiunea ultra-performantă a noului sedan, care are sub capotă propulsorul 2.0 TFSI, ce dezvoltă 300 CP şi 380 Nm! Fireşte, o asemenea putere e transmisă tuturor celor 4 roţi, iar motorul poate fi cuplat fie la o transmisie manuală, fie la una
automată. În combinaţie cu transmisia manuală, modelul accelerează până la prima sută în 5.3 secunde, iar cu transmisia automată, S3 Sedan este şi mai rapid, prinzând suta în doar 4.9 secunde. Viteza maximă este limitată în ambele cazuri la 250 km/h.
Suspensia sport a lui S3 Sedan
coboară garda la sol cu 25 mm,
maşina fiind încălţată în jante
de minim 18 inch. Nu lipsesc
barele de protecţie mai agresive,
pragurile proeminente şi spoilerul
spate.
Noul Audi A3 Sedan va ajunge în
showroom-urile europene către
sfârşitul verii. Preţul de start al
modelului se va situa în jurul valorii
de 25,000 euro. Preţurile
pentru ultra-performantul
S3 Sedan nu au fost
deocamdată
anunţate.
PiataAuto.mdIlie Toma
6
2,444
GALERIE FOTO (50 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (9)
petro
Chişinău
la 27 Martie 2013 - 10:26
masina e frumoasa, puternica si cu un consum de lauda, modelele anterioare de A3 hachbak chiar si la mina a doua au un pret mare
0
1
GRED
Chişinău
la 27 Martie 2013 - 11:43
Audi Bravo! Caroseriile lor sunt o legenda! Rugina Zero pentru multi inainte !!! Si finisajele sunt super la Audi - sinonimul cuvantului CALITATE !!!
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 27 Martie 2013 - 16:08
Da GRED asa este , dar iarasi nu esti sincer . D e ce nu recunosti ca nu se compara cu CLA ca nu se supara nimeni ;)
On topic : Mey arata bine , chiar mai bine decat hatchback-ul care era '' odios '' .Arata chiar mai bine decat A4 care trebuia si el revizuit dptv tehnic si estetic.
Interiorul pare cam saracacios la design si la calitate , dar poate sunt eu prea carcotas .
Si ca sa fiu si mai carcotas sa zica lumea ca '' carcotesc '' de zori .....Apropooo ...... Cu fiabilitate cum o sta ? Cam dopate motoarele.
0
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 27 Martie 2013 - 16:44
Totul e frumos și bine,dar interiorul nu prea ma bucură,e din cale afară simplu,puteau să-l facă mai bine,la Golf interiorul e mult mai frumos.În rest,mașina e super.
0
0
GRED
Chişinău
la 27 Martie 2013 - 17:17
Se compara Robert da cred ca nu la finisaje .. si posibil la caroserie cine stie. Habar na-m .. O sa vedem cu timpu...
0
1
Alex Sirbu
Chişinău
la 27 Martie 2013 - 20:17
Pentru un asa pret de start, interiorul si exteriorul e pe masura
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 27 Martie 2013 - 20:18
Ma gindesc ca daca era sa-l faca mai mik, nu erau sa fie proportiile asa ideale si nu avea sa arate asa de bine cum il vedem la faza aceasta! Mie imi place!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 27 Martie 2013 - 20:24
Baieti, nu uitati ca la urma urmei e un A3 si nicidecum A8... sa fi fost TFT-ul cela pe bord, fara a se ascunde inauntru atunci era sa arate mai bogat, totul tine de gustul cumparatorului...
0
0
Mihail
Chişinău
la 27 Martie 2013 - 22:51
chiar era lipsa la audi acest a3 sedan... destul de reusit iar pretul nui rau de loc...

intradevar Alex Sirbu ... dupa pret si interiorul
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!