Mitsubishi Motors revine pe linie de profit
2 Mai 2013, 07:39
Mitsubishi a fost unul din producătorii afectaţi dur de criza economică globală, având de suferit mai ales vânzările din Europa şi SUA. Totuşi, deşi unele din acţiunile sale strategice din ultimii ani au fost dur criticate, producătorul japonez a reuşit să revină pe linie de profit în ultimul său an fiscal, contabilizat în Japonia de la 1 aprilie a anului precedent până la 31 martie a celui curent.

În a doua jumătate a anului 2011 Mitsubishi a oprit producţia şi vânzarea câtorva modele legendare în SUA, dar nu foarte populare în vânzări – Galant, Eclipse şi Endeavor. A fost o decizie criticată mai ales de fanii mărcii, dar şi de unii experţi economici. Decizia a afectat şi cifrele de vânzări ale companiei în SUA, în pofida
popularităţii modelului Outlander Sport, cunoscut la noi drept ASX. În Europa Mitsubishi a închis unica sa uzină din Olanda, care producea anterior modelul Colt şi Outlander, rămânând pe teritoriul Europei doar cu facilităţi
de producţie în Rusia. Din nou o
decizie criticată, dar din punct de
vedere economic, menţinerea uzinei
olandeze era mult prea costisitoare,
fiind şi un generator constant de
pierderi.
Cifrele de vânzări ale ultimului an subliniază încă o dată problemele mărcii, dar şi ale industriei auto la general, în zonele dificile ale globului. În Europa vânzările Mitsubishi au scăzut în 2012 cu 17%, ajungând până la doar 181,000 de unităţi, dintre care 88,000 revin Rusiei şi CSI-ului, 15,000 – Europei centrale – şi doar 78,000 Europei occidentale. În
America de Nord vânzările au scăzut şi ele cu 20%, ajungând la un total de 85,000 unităţi. Şi în patria mărcii, Japonia, vânzările s-au redus cu 12%, coborând la 134,000 unităţi. S-ar părea, până aici, că avem un tablou extrem de dificil, care nu se poate traduce decât prin pierderi operaţionale grave. Dar nu este aşa. Mitsubishi are o performanţă uimitoare în alte
regiuni ale globului, precum continentul asiatic, America latină, Orientul Mijlociu şi Africa. Vânzările de aici constituie cea mai mare parte a portofoliului mărcii şi acestea au crescut în ultimul an fiscal cu 12%, ajungând la 587,000 unităţi. Astfel, per total vânzările Mitsubishi s-au cifrat pe parcursul ultimului an fiscal la 987,000 unităţi, în scădere cu doar 1% faţă de anul precedent.

Pentru anul curent, însă, Mitsubishi prognozează o creştere extrem de ambiţioasă a vânzărilor, de 18%, urmând să vândă 1,169,000 exemplare. Creşterea ar urma să se datoreze proaspetelor modele care au intrat activ pe pieţele globului, precum Outlander şi Mirage/Space Star, dar şi adiţiei unor noi modele pe pieţele regionale ale Rusiei/CSI, Thailandei şi Chinei. Pentru regiunea Rusiei şi a CSI-ului, , spre exemplu, este
aşteptat un nou sedan ultra-compact,
bazat pe conceptul G4, construit pe
aceeaşi platformă tehnică a noului
Space Star.

Mai impresionant este faptul că în
condiţiile vânzărilor din ultimul fiscal,
Mitsubishi a reuşit să revină cu
certitudine pe linie de profit,
înregistrând un profit consolidat, după
plata taxelor, de aproximativ
300 milioane de euro. Pentru
anul curent este prognozată
o creştere substanţială a profitului.
Deci, până la urmă, tăierea
dureroasă a unor ramuri pierdante
ale companiei a fost o cură
utilă, revigorând compania şi
oferindu-i acum un substrat mult
mai sigur pentru dezvoltarea
sustenabilă de mai departe
şi revenirea în forţă pe pieţele în
care a pierdut temporar o parte din
cota de piaţă. În SUA, spre
exemplu, Mitsubishi a lansat recent
o campanie promoţională de
oferire a unei garanţii de 10 ani
sau 100,000 mile parcurse
,
în centrul căreia este
poziţionat modelul ASX / Outlander Sport.
PiataAuto.mdIlie Toma
3
2,867
GALERIE FOTO (14 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (7)
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 2 Mai 2013 - 16:47
Bravo lor!
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 2 Mai 2013 - 18:22
Felicitari lor. Chiar nici acum nu pot uita batrana Mitsu Carisma pe care am detinuto in trecut. O masina fenomenala si foarte fiabila.
0
1
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 2 Mai 2013 - 19:03
Aici chiar ai dreptate,mașinile Mitsubishi sînt foarte bune.!
0
2
ghenyg
London, Marea Britanie
la 2 Mai 2013 - 22:03
Robert_444:avea motor 1.8GDI?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 3 Mai 2013 - 00:25
Lui MItsubishi ii acord acelasi respect ca si marcii Honda!!! :-))
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 3 Mai 2013 - 12:10
@genyg

1.6 i 16V (103 Cp), desi mi-ar fi placut sa detin motorizarea de 2.0 16V GT EVO VI (280 Cp) , numai ca nu era prezenta si in EU.

Iar cea de 1.8 GDI existau doua , adica : 1.8 16V GDI (122 Cp) si 1.8 16V GDI (125 Cp), iar a doua din cate imi aduc eu aminte mi se pare ca era cuplata la o transmisie automata.
0
0
ghenyg
London, Marea Britanie
la 3 Mai 2013 - 16:29
team ? pentru k acum 2 ani am avut Carisma 1.8 GDI (125 cp),cutie manuala.....ma ghindeam k ai avut si tu GDI...k sa mai discutam
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!