Mercedes-Benz a prezentat oficial noul crossover compact GLA
14 August 2013, 14:00
Să ţii pasul cu avalanşa de informaţii despre noua bijuterie a celor de la Mercedes-Benz – SUV-ul compact GLA, este extrem de greu. După ce germanii au prezentat un video de teasing, s-au scurs şi câteva poze pe web, iar cei de la Mercedes-Benz au decis să nu mai zăbovească prea mult şi au prezentat oficial noul GLA, premiera mondială al căruia va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt.
Aşa cum am menţionat şi mai devreme, noul GLA este construit pe platforma MFA, pe baza căreia sunt
create modelele A-Class, B-Class
şi coupe-ul cu 4 uşi CLA.
Stilul dinamic şi robust al crossover-ului, este foarte apropiat de cel al conceptului prezentat la Shanghai - Mercedes-Benz Concept GLA, cu excepţia câtorva elemente, precum oglinzile retrovizoare, mânerele portierelor şi a blocurilor
optice uşor modificate. Noul GLA va fi oferit în mai multe pachete stilistice - Style, Urban, AMG, Exclusive şi SUV Style, care vor sublinia, atât la exterior,
cât şi la interior, fie sportivitatea, fie pretenţiile în off-road ale acestuia. Jante sunt disponibile într-o varietate largă de stiluri şi diametre de până la 19 inch.
Noul GLA se alătură segmentului cu cea mai proeminentă creştere, cel a crossover-urilor compacte, oferind calitate premium şi atenţie la detalii. Unul dintre puţinii concurenţi direcţi este Audi Q3 - chiar şi dimensiunile acestora sunt foarte apropiate. În înălţime GLA are 4.417 mm, în lăţime – 1.804 mm, în înălţime - 1.494 mm, în timp ce coeficientul de aerodinamicitate este de doar 0,29 - un rezultat foarte bun pentru o caroserie de acest gen.
Interiorul noului GLA urmează stilistica lui A-Class, cu singura schimbare vizibilă fiind inserţia masivă pe bord restilizată. Pentru confortul pasagerilor din spate, spătarul poate fi reglat la înclinare, dar dacă este pliat, acesta sporeşte volumul portbagajului de la 421 la 836 litri.
Noul GLA este primul SUV Mercedes-Benz, care va fi oferit cu o noua generaţie al sistemului de tracţiune integrală 4Matic, care poate distribui cuplu între axe foarte rapid şi în rapoarte extreme. Noul sistem este integrat în transmisia robotizată cu dublu-ambreiaj 7G-DCT. Cu toate acestea, într-un off-road foarte serios GLA nu va face faţă. Însăşi cei de la Mercedes-Benz subliniază, că noul GLA va face faţă doar plajelor nisipoase şi unui macadam moderat...
Şi totuşi, toate versiunile cu tracţiune integrală sunt echipate cu sistemul DSR, care menţine viteza la coborârea dintr-o pantă abruptă. Printre alte sisteme interesante, este de remarcat sistemul ATTENTION ASSIST, care detectează somnolenţa şoferului şi îi sugerează să facă un popas la o cafea, la fel şi sistemul bazat pe radar,
COLLISION PREVENTION ASSIST
cu Brake Assist adaptiv, care poate preveni o coliziune la viteze de la 7 km/h – aceste sisteme fac parte din echipamentul de bază. Daca sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST este suplinit cu sistemul opţional DISTRONIC PLUS, el se transformă în COLLISION PREVENTION ASSIST
PLUS şi poate încetini automat automobilul până la oprirea completă de la viteze de până la 200 km/h, dacă şoferul nu reacţionează şi există un pericol de coliziune, astfel sistemul este capabil de a evita sau de
a reduce efectele
coliziunii.
Iniţial, noul Mercedes-Benz GLA va fi oferit în două versiuni pe benzină şi două diesel. Cea mai modestă, este versiunea cu tracţiunea pe puntea faţă GLA 200, echipată cu un propulsor pe benzină de 1,6 litri turbo (156 CP şi 250 Nm), în timp ce cel mai puternic benzinar va fi GLA 250 (2,0 litri turbo - 211 CP şi 350 Nm), oferit şi cu sistemul de tracţiune
integrală 4Matic.
GLA 250 4Matic va fi şi cel mai dinamic, atingând prima sută de kilometri în doar 6,5 secunde şi dezvoltând o viteză maximă de
235 km/h, în timp ce consumul
mediu de combustibil se va
situa la nivelul de
7,1 l/100 km.
Ambele versiuni diesel GLA 200 CDI
şi GLA 220 CDI, vor fi oferite şi cu sistemul 4Matic şi vor fi echipate cu un turbodiesel de 2.2 litri, ce dezvoltă 136 CP şi 300 Nm sau 170 CP şi 350 Nm, respectiv. Versiunea cea mai eficientă va fi GLA 200 CDI cu tracţiunea faţă şi transmisie manuală în 6 rapoarte, care consumă doar 4,3 l/100 km şi emite 114 g/km de CO2.
Toate motorizările sunt echipate standard cu sistemul Eco Start/Stop, în timp ce versiunile cu tracţiunea pe puntea din faţă, vor fi cuplate şi la transmisii manuale cu 6 rapoarte.
Lista de comenzi pentru noul Mercedes-Benz GLA va fi deschisă la sfârşitul lunii noiembrie a acestui an, iar primele livrări vor demara la începutul anului 2014. Atunci se aşteaptă şi versiunea ultra dinamică GLA 45 AMG, care îi va da mari bătăi de cap noului Audi RS Q3.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
3
2,446
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (10)
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 14 August 2013 - 14:30
cine mai cumpara astfel de automobile pentru off-road?!
Chiar si asa bucura faptul ca ofera optional si un pachet off-road
0
1
GRED
Chişinău
la 14 August 2013 - 15:53
Nici cei cu Toyota LC 200 sau GL nu se cumpara pentru Offroad !
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 14 August 2013 - 15:56
GRED ici ai dreptate, not comment. Nici eu nu folosesc Pajero des in offroad ......
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 14 August 2013 - 15:58
Oricum ca aspect cu ma incanta cu nimic, cand ma uit la el imi soptesc ceva de genul '' un A class inaltat ''
2
0
FIFA
Chişinău
la 15 August 2013 - 00:03
viitoarea mea masina ))
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 15 August 2013 - 11:15
tudor: peste citi ani? :D
0
1
Igor
Chişinău
la 15 August 2013 - 12:46
acelasi a-class daca tragi un "pirtz" in salon
0
2
GRED
Chişinău
la 15 August 2013 - 15:10
Ca atare si toate cele 7 miliarde (de oameni) vin de la o singura clasa :) ...
0
0
FIFA
Chişinău
la 15 August 2013 - 17:53
peste multi///...vreo 6-7
0
0
Viorel
Teleneşti, Moldova
la 16 August 2013 - 07:38
Varianta stepway pentru A-class de la Mercedes
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!