Premieră: BMW Seria 2 Active Tourer, primul model de serie BMW cu tracţiune faţă
14 Februarie 2014, 01:10
Conceptul a devenit realitate. BMW Seria 2 Active Tourer tocmai a fost dezvăluit, noua creaţie bavareză luându-şi şi rolul de a fi primul model de serie BMW cu tracţiune faţă din istorie. BMW îşi face astfel apariţia într-un nou segment, al monovolumelor compacte premium, unicul concurent direct fiind, deocamdată, Mercedes-Benz B-Class.
Germanii au vrut să-i confere modelului un aspect musculos şi sportiv, în stilul tradiţional venerat BMW, şi în mare parte le-a reuşit, mai ales în zona frontală. Posteriorul maşinii aminteşte de SUV-urile din familia X, însă silueta îi expune la vedere esenţa de monovolum, oarecum neobişnuită pentru un BMW. Modelul măsoară 4,342 mm lungime,
cu o diferenţă de doar 1 cm în raport
cu B-Class. Ampatamentul celor doi
concurenţi diferă cu doar 1 mm. În
acelaşi timp, BMW Seria 2 Active
Tourer oferă mai mult spaţiu pe
lăţime, cu 14 mm, iar diferenţa
mai sesizabilă vine în
înălţime. Tot
modelul celor de la BMW plusează 3 cm faţă de concurentul din Stuttgart.

Habitaclul modelului oferă un spaţiu
generos şi este axat spre confortul
călătoriilor lungi de familie. Poziţia de
condus este înaltă, aproape ca cea
de la bordul SUV-urilor familiei X, or,
acest atribut e unul din cele
mai atractive pentru
cumpărătorii
monovolumelor de
aceste dimensiuni.
Înălţimea mai
mare a maşinii
a dictat şi un design nou a planşei de bord, foarte diferit de cel prezent pe celelalte modele bavareze astăzi. Astfel, consola centrală a fost etajată în două nivele, unul poziţionându-se pe centrul planşei de bord, iar celălalt formând o entitate comună cu tunelul
central, în jurul levierului transmisiei. Până şi noile butoane de schimbare a regimurilor de condus de la Sport la Eco Pro au fost modificate, ele luând aici forma unui comutator. Schimbările majore conceptuale nu se opresc aici – levierul tipic BMW al transmisiilor automate a fost înlocuit o manivelă
mare, de formă clasică, fiind
păstrată doar logica de
cuplare a poziţiilor.

Noul BMW Seria 2 Active
Tourer se laudă şi cu o
versatilitate sporită a interiorului, cu multiple posibilităţi de transformare. Portbagajul oferă 468 litri volum cu bancheta spate în poziţie normală sau 1,510 litri cu ea rabatată.
Ingredientele valoroase ale mărcii bavareze sunt provocate la schimbări şi mai colosale la substratul tehnic. Sub capotă de regăsesc motoare cu 3 şi 4 cilindri, însă acestea nu mai sunt montate longitudinal, ca în toate
modelele mărcii, ci transversal. Astfel se economiseşte spaţiu, iar tracţiunea faţă devine o soluţie mult mai simplă şi evidentă.

Noul motor cu 3 cilindri are o capacitate de 1,499 cm cubi şi
debutează deocamdată sub capota versiunii entry-level 218i. E posibilă, însă, apariţia unei versiuni viitoare 216i, care ar primi acelaşi propulsor, într-o versiune mai relaxată. Aici, sub capota lui 218i, motorul turboaspirat dezvoltă 136 CP între 4,500 şi 6,000 rpm, iar
cuplul maxim ajunge la valoarea de
220 Nm, la doar 1,250 rpm.
Propulsorul va fi capabil să
accelereze modelul de la 0 la 100
km/h în 9.3 secunde cu transmisia
manuală şi 9.6 secunde cu cea
automată. De obicei, motoarele în 3
cilindri denotă vibraţii deranjante,
rezultate din specificul arhitecturii,
însă BMW declară că a asigurat
existenţa unui pendul de absorbţie
a forţelor centrifugare,
reducând astfel
efectul vibraţiilor
la zero.
Transmisiile manuale şi automate sunt noi şi ele, în cazul manualelor fiind vorba de cutii cu 6 trepte. Cutiile de viteze automate primesc numele Steptronic. Motorul cu 3 cilindri pe benzină primeşte o transmisie
automată cu 6 trepte, celelalte motorizări primind transmisii cu 8 trepte.
Şi motorul diesel de sub capota versiunii 218d e unul de generaţie nouă. Cu o cilindree de 1,995 cm cubi, acesta dezvoltă 150 CP la 4,000 rpm şi 330 Nm între 1,750 rpm şi 2,250 rpm. Cu ambele transmisii disponibile timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h constituie 8.9 secunde, iar consumul mixt – 4.1 litri/100 km.
În fine, motorizarea de top din momentul debutului e 225i, sub capota căreia debutează un alt motor turboaspirat de nouă generaţie, cu patru cilindri în linie, de 2.0 litri. Motorul dezvoltă 231 CP, într-o ironică egalitate cu motorul de sub capota lui Audi S1, dezvăluit acum 2 zile. Cuplul maxim atinge valoarea de 350 Nm, iar BMW Seria 2 Active Tourer 225i e
capabil, astfel, să atingă prima sută după 6.8 secunde de la start, cu transmisia automată, motorizarea fiind disponibilă doar într-o astfel de combinaţie.

Acestor 3 motorizări din momentul debutului li se vor alătura, până la sfârşitul anului, alte 3 – 220i, 216d şi 220d. Mai mult ca atât, vor exista şi versiuni xDrive, cu tracţiune integrală!
Manevrabilitatea noului model BMW e asigurată de un şasiu elaborat de la zero. Acesta mizează pe ecartamente late pe ambele punţi şi un centru de greutate coborât, fiind disponibil atât cu amortizoare simple, cât şi cu cele cu
reacţii variabile. BMW şi-a dorit să atingă cele mai bune caracteristici de manevrabilitate posibile pentru un vehicul cu tracţiune faţă, minimizând în acelaşi timp efectele nedorite de subvirare. Suspensia faţă a fost
calibrată pentru a asigura rezistenţe impecabile la forţe laterale, asigurând astfel traiectorii excelente în viraje. În spate modelul a primit o suspensie multi-link, dezvoltată şi ea de la zero, şi capabilă să asigure
maşinii „cea mai bună manevrabilitate din segment”, după cum ne şoptesc bavarezii. Noua Serie 2 Active Tourer va fi „BMW-ul în rândul maşinilor cu tracţiune faţă”, mai completează bavarezii.
Fără îndoială, schimbările radicale aduse în familia BMW odată cu noul model, unele din ele implicând şi valori de esenţă a mărcii, vor atrage multe discuţii controversate. Dar, în acelaşi timp, nu putem să nu constatăm că bavarezii au făcut un efort uriaş de
dezvoltare a unui model de la zero, cu crearea unei noi platforme, a unei noi arhitecturi, şi a unei întegi familii de motoare noi. Voi ce părere aveţi de noul BMW Seria 2 Active Tourer?
PiataAuto.mdIlie Toma
6
4,720
GALERIE FOTO (34 IMAGINI)
COMENTARII (19)
dima
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 09:32
un model reusit, intradevar mult mai interesant decit B classe, tractiunea pe fata nu cred ca va deranja "adevaratii fani BMW", deoarece toti asteapta sa procure sotiilor lor o masinica din asta:)))))
1
4
Vetrici
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 09:34
arată foarte bine..
0
2
asdfasdfas
Altai, Mongolia
la 14 Februarie 2014 - 09:45
E un MINI cu badge BMW, ce pare sa fie o versiune mai grown up a unui MINI.
Seria 1 urmatoare va fi tot pe baza la noul MINI, deci probabil costuri mai mici si vinzari mai mari.

La noi probabil se va aduce una, care va sta in salon vre-un an :)
3
1
Ion
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 10:35
ei chiar nu mai au ce face? sa terminat BMWul
2
1
dima
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 13:53
Ion nu e pe baza mini, e scris in text ca are propria baza si propriile motoare, toate noi elaborate de la zero!
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 14 Februarie 2014 - 14:51
Sunt extrem de dezamagit de ''juramintele'' pe care BMW le-a incalcat. Ca si admirator al marcii sunt dezamagit ca au facut rabat la propriile traditii, aducand in gama de modele acest monovolum care nu are nici o legatura cu BMW. Acest seria 2 Active Tourer nu prea pare a fi un model dezvoltat in paralel cu poligonul competitional, pasional pe viu, asa cum nici vanzarile nu vor intrece asteptarile brandului. Bine nu o sa incepem sa ne gandim cum sta acest seria 2 GT pe virajele sau cat de agila este masina la schimbarile bruste de directie, pt ca in cazul unui monovolum aceste aspecte conteaza poate prea puţin. In concluzie inca un rateu premium.......trist :(((((
5
3
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 16:07
Baieti, fara suparare, dar pe mine de asemenea nu m-a incantat aceasta stire. Imi place cand o companie se tine de traditiile sale, dar totodata inteleg ca piata dicteaza regulile si probabil BMW a fost nevoit sa faca acest pas in fata Clasei B de la Mercedes-Benz. Totusi, sentimental, m-am dezamagit un pic. Ieri Ferrari a anuntat era motoarelor turbo, azi BMW a inceput sa produca motoare cu tractiune fata. Ce urmeaza? Subaru WRX STi in 3 cilindri? :)
2
2
asdfasdfas
Altai, Mongolia
la 14 Februarie 2014 - 16:42
@dima, ba nu, e aceeasi platforma, prima data folosita pentru MINI cooper de generatia 3. Ei zic ca e primul Mini care a fost creat doar din componente BMW.
Motorul 1.5l tot a aparut primul pe Mini Cooper, acum si pe seria 2 active tourer, o versiune mai tunata la acest 1.5 e si pe BMW i8.
Din cit scrie in presa, BMW isi propune sa creeze pe aceasta platforma cu tractiune fata vreo 5 modele.
0
1
constantin
Bălţi, Moldova
la 14 Februarie 2014 - 18:46
Imi spune inima ca peste ceva timp Moldova noastra va fi plina de seria2 mai ales in Balti :))))
0
1
constantin
Bălţi, Moldova
la 14 Februarie 2014 - 18:46
Imi spune inima ca peste ceva timp Moldova noastra va fi plina de seria2 mai ales in Balti :))))
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 Februarie 2014 - 21:05
Foarte frumos... imi palce nespus de mult!!! Acum MB va avea batai de cap. BMW e mult prea sus ku acest model fata de concurenta de la MB. :)
0
2
Mihail
Chişinău
la 15 Februarie 2014 - 00:24
Petru Amihalachioaie cumparati lada daca iti plac traditiile...
credema sunt unicii care de 40 de ani nau schimbat nimic...

pe linga asta e si unicul constructor auto care nu aduce profit... supravietuesc datorita guvernului rus care baga si baga in ia doar cas pentru traditii si sa nu spuna ca nu fac masini....

si au mai fost citeva branduri cindva cunoscute tot pentru traditii si acum .... acum.... sa le fie tarina usoara....
0
4
Robert
Bucureşti, România
la 15 Februarie 2014 - 02:56
@Mihail, Lada vrea sa revina in forta (cica)


http://www.4tuning.ro/concept-car/oficial-lada-x-ray-conceptul-care-anunta-un-rival-pentru-dacia-duster-15504.html
1
1
FIFA
Chişinău
la 15 Februarie 2014 - 11:58
traditii? uite la autovaz, de 30 de ani aceleasi masini cu nici o schimbare, (au fost citiva ani in urma) )))))))dar ce au acum mai bine ramineau la cele vechi.

Unica masina care rezista cred ca este MB Gelik
0
1
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 15 Februarie 2014 - 14:29
Mihail, a se tine de traditii nu inseamna a nu inova.
0
1
constantin
Bălţi, Moldova
la 15 Februarie 2014 - 17:55
Eu personal am impresia ca cei de la autovaz au tendinta de-a nimici poporul rus, ma refer la siguranta pe care are o masina lada zero siguranta decit asa fel de traditie mai bine merg pe jos intr-un cuvint ,,TAZ". Scuze celora la care vazul e la inima dar asta nu-i masina...........
0
0
Mihail
Chişinău
la 16 Februarie 2014 - 23:03
Petru Amihalachioaie

da de ce la x5 de exemplul cind iau pus xdrive (4x4) nu tiai intrebat de ce BMW nu pastreaza traditiile?
logic BMW are igineri nu ciobeni... si daca au lansat un SUV logic ca iau pus si 4x4 pentru ca e SUV si tre sa se descurce in conditiile demne de un SUV nu ?

spunemi mie ce sens avea tractiunea pe spate la seria 2? sau la B class (concurent) ??
ii cumva un segment care tre sa ofere conducatorului prestatii sport... drift....etc?
eu nu cred ca un om normal caresi cumpara o seria 2 ca sasi duca copii la gradinita in toate cotiturile va intra in drift....si in fata gradinitii va face burn out...
defapt printre moldoveni sar putea gasi si ..... (Robert are si dreptate in unele lucruri...)

mai in scurt sa fii sanatos.... asa intrebari cazute din pod.....
0
4
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 18 Februarie 2014 - 08:36
Mihail, eu te rog frumos sa-ti exprimi opiniile mai calm, ca nu-ti sunt unul cu care stai la bere si discuti, bine? Noi ne exprimam aici parerea (fiecare o are pe a lui, nu?) si daca trebuie, dezbatem o idee, dar nu ne acuzam, Ok? Daca vrei sa-mi explici ceva, explica-mi intr-un mod prietenos.
Acum la subiect: da, ai dreptate, m-ai convins ca m-am inselat. Mi-ai adus argumente in favoarea tractiunii fata aleasa pentru Seria 2.
0
1
Mihail
Chişinău
la 18 Februarie 2014 - 11:54
Prietene eu mereu ma exprim frumos :) nu sintem fata in fata si deaceea un text poate fi inteles gresit....

oricum recunosc ca nu aveam toti hulubii acasa :)

0
2
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!