BMW prezintă viitoarele propulsii hibride!
27 Noiembrie 2014, 17:05
În zilele noastre, electrificarea este un fenomen care se răspândeşte enorm de mult, iar noile tehnologii şi vehicule, propulsate de motoare electrice nu ezită să apară. Pentru această cauză nobilă faţă de mediul înconjurător bavarezii au creat sub-brandul „i” cu ale sale două modele (i3, care l-am şi
testat şi i8), iar de curând şi-au amintit şi despre modelele sale BMW.
În cadrul evenimentului „Group Innovation Days”, cei de la BMW au prezentat viitoarele propulsii hibride, divulgând şi nişte informaţii picante despre electrificarea viitoarelor modele
BMW. Prezentat sub forma unui prototip camuflat (nu vă panicaţi, sub camuflaj se ascunde versiunea actuală şi nu un facelift), sedanul Seria 3 este un plug-in hibrid cu un sistem de propulsie foarte eficient.
Prototipul dispune de noul sistem eDrive care combină un propulsor pe benzină în 4 cilindri şi un motor electric integrat în transmisie. Puterea maximă a celor două unităţi ajunge la 245 CP şi 400 Nm, conferind prototipului o dinamică similară versiunilor cu 6 cilindri în timp ce consumul mediu este situat la valoarea de 2 litri pentru prima
sută de kilometri, în cazul în care
35 km din distanţă sunt parcurşi în regimul pur electric. Într-un astfel de regim combinat emisiile de CO2 sunt reduse la 50 grame per kilometru. Pachetul de baterii litiu-ion este amplasat în nivelul de jos al
portbagajului, neafectând volumul celui din urmă. Viteza maximă a acestui hibrid este limitată la 120 km/h în regimul pur electric.
Şi mai intrigant este al doilea sistem hibrid, care va propulsa modelele mai mari ai bavarezilor şi va avea o putere cumulată de peste 500 kW sau 680 CP! Acesta a fost prezentat pe o Seria 5 GT şi are la bază două motoare
electrice instalate pe fiecare dintre punţi. Cel mai interesant lucru vine de la propulsorul pe benzină, care joacă rolul unui generator de energie, sau rolul unui „booster”, care
propulsează… roţile faţă! Da, da, viitoarele versiuni hibrid ale bavarezilor vor avea tracţiune integrală electrică şi un propulsor cu ardere internă, care mişcă roţile faţă!
Această sacrificare vine în favoarea reducerii greutăţii, astfel încât locul arborelui cardanic va lua bateriile litiu ion, iar un al doilea pachet de acest gen îşi va găsi locul în partea de jos al portbagajului. Capacitatea pachetelor
de baterii litiu-on va fi sporită la 20 kWh. Două treimi din timp viitorii hibrizi bavarezi vor lucra în regim pur electric, iar cealaltă treime îi va reveni regimului hibrid.
Precedenta afirmaţie vine în contradictoriu cu cifrele autonomiei, care va fi de 100 km pentru regimul pur electric şi aproape 600 km în
regim hibrid.
Perspective foarte interesante
au viitoarele modele hibride ale bavarezilor, care, cel mai probabil, vor avea de câştigat şi pe urma colaborării cu experţii hibridizării - Toyota!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
2,830
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!